تحقیق در مورد جان دالتون

تحقیق در مورد جان دالتون

تحقیق-در-مورد-جان-دالتونلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏جان دالتون
۱۰ ‏سال قبل از ثبت و اعلان استقلال آمریکا در سال ۱۷۶۶، جان دالتون در انگلستان متولد ‏شد. خانواده او در یک کلبه کوچک گالی در روستایی زندگی می‎‏کردند. در کودکی، جان به ‏همراه برادرش در یک مزرعه کار می‎‏کرد و در مغازه پدر در بافتن لباس او را یاری ‏می‎‏دادند. با وجود فراهم بودن اندکی از لوازم اولیه زندگی آنها خانواده فقیری ‏بودند، بسیاری از پسران فقیر در آن زمان از داشتن تحصیلات محروم بودند، اما جان ‏توانست با خوش‎‏شانسی در مدرسه‎‏ای در همان نزدیک زادگاهش مشغول تحصیل شود.
‏در سال ۱۷۶۶، تنها از هر ۲۰۰ نفر، یک نفر قادر به خواندن بود. جان ‏دانش‎‎‏آموزی خوب بود و به یادگیری علاقه زیادی نشان می‎‏داد. آموزگاران نیز او را به ‏یادگیری تشویق می‎‏کردند. در ۱۲ سالگی، او اولین مدرسه خود را در شهری نزدیک محل ‏اقامتش باز کرد اما به خاطر کمبود پول مجبور به بستن آنجا و کارکردن در مزرعه ‏عمه‎‏اش شد.
۳ ‏سال بعد، به همراه برادر بزرگتر و یکی از دوستانش مدرسه‎‏ای را ‏در ۰کندال‏) Kendall ‏انگلیس باز کرد. به تدرس انگلیسی. لانتین، یونانی، فرانسوی و ۲۱ ‏موضوع علمی و ریاضی پرداخت. جان به یادگیری طبیعت و هوای اطراف خود می‎‏پرداخت. او ‏پروانه‎‏ها، حلزون‎‏، و … را جمع‎‏آوری می‎‏کرد.جان دالتون پی برد که دچار کورنگی ست ‏و به یادگیری آن روی آورد. در ۱۷۹۳، جان به عنوان معلم خصوصی به منچستر رفت و در

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.