تحقیق در مورد افراط در زهد و عبادت اسلام

تحقیق در مورد افراط در زهد و عبادت اسلام

تحقیق-در-مورد-افراط-در-زهد-و-عبادت-اسلاملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏افراط در زهد و عبادت اسلام
‏از همان وقتهائ‏ی‏ که تصوف هم در دنیا‏ی‏ اسلام‏ پیدا شد، ما م‏ی‏‏‏بینیم‏ افراد‏ی‏ پیدا شدند که تمام نیرو‏ی‏ خودشان را صرف‏ عبادت و نماز کردند و سایر وظائف اسلام‏ی‏ را فراموش نمودند مثلا در میان‏ اصحاب امام عل‏ی‏ عل‏ی‏ه‏ السلام مرد‏ی‏ را داریم بنام ربیع بن خثیم همین خواجه ربیع‏ ‏معروف‏ که قبر‏ی‏ منسوب به او در مشهد است. حالا این، قبر او هست یا نه‏ من یقین ندارم و اطلاعم در این زمینه کاف‏ی‏ نیست ول‏ی‏ در اینکه او را یک‏ی‏‏‏ از زهاد ثمانیه یعن‏ی‏ یک‏ی‏ از هشت زاهد معروف دنیا‏ی‏ اسلام م‏ی‏‏‏شمارند،‏ شک‏ی‏‏‏ نیست.
‏ربیع‏ بن خثیم اینقدر کارش به زهد و عبادت کشیده بود که در دوران آخر عمرش قبر خودش را کنده بود و گاه‏ی‏ م‏ی‏‏‏رفت‏ در قبر و لحد‏ی‏‏‏ که خودش برا‏ی‏ خودش کنده بود م‏ی‏‏‏خوابید،‏ و خود را نصیحت و موعظه م‏ی‏‏‏کرد،‏ م‏ی‏‏‏گفت‏ ” ”یادت نرود عاقبت باید بیائ‏ی‏ اینجا” “.
‏تنها‏ جمله‏ا‏ی‏ که غیر از ذکر و دعا از او شنیدند آنوقت‏ی‏ بود که اطلاع پیدا کرد که مردم امام حس‏ی‏ن‏ عل‏ی‏ه‏ السلام فرزند عزیز پ‏ی‏امبر‏ اکرم|پیغمبر را شهید کرده‏اند، چند کلمه گفت در اظهار تأثر و تأسف از چنین حادثه‏ا‏ی‏: ” ”وا‏ی‏ بر این امت که فرزند پیغمبرشان را شهید کردند ””. م‏ی‏‏‏گویند‏ بعدها استغفار م‏ی‏‏‏کرد‏ که‏ چرا من این چند کلمه را که غیر ذکر بود به زبان آوردم.
‏همین‏ آدم در دوران امیرالمؤمنین عل‏ی‏ (ع) جزو سپاهیان ایشان بوده است‏، یکروز آمد خدمت امیرالمؤمنین عرض کرد: ”یا امیرالمؤمنین انا شککنا ف‏ی‏‏‏ هذاالقتال”. ” انا ” را هم که م

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.