آرایش اکلیلی و نکات مهم در مورد آن به همراه ویدیو

آرایش اکلیلی

آرایش اکلیلی و نکات مهم در مورد آن

آرایش با سایه اکلیل

آرایش اکلیلی جزو آرایش‌هایی است که می‌تواند برای همه خانم‌ها جذاب باشد

آرایش اکلیلی جزو آرایش‌هایی است که می‌تواند برای همه خانم‌ها جذاب باشد، داشتن گونه‌هایی درخشان، با آرایش چشم و سایه اکلیلی که زیر نور می‌درخشند زیبایی خاصی دارند اما اشتباه و زیاده روی کردن در آن نیز چندان دور از انتظار نیست. آرایش اکلیلی اگرچه زیبا است اما اگر درست انجام نشود می‌تواند تاثیر بدی روی چهره داشته باشد و آن را دوبعدی و بدون حالت نشان دهد. پس پطور می‌توان این نوع آرایش را بدون خطا و به بهترین شکل انجام داد؟ در این مقاله به ترفندهای آرایش اکلیلی خواهیم پرداخت و سه روش متفاوت برای انجام این آرایش جذاب و زیبا را از زبان هانگ وانگو متخصص آرایش، بیان خواهیم کرد.

[digikala31612606619]

آرایش اکلیلی و همه نکات مهمی که باید درباره آن بدانید 

هانگ وانگو یکی از ستارگان دنیای آرایش و زیبایی است. او که یک متخصص حرفه‌ای در زمینه آرایش است کار آرایش چهره‌های شناخته شده‌ای مثل امیلی راتایکوفسکی، لارا هریر، اشلی گراهام، سلنا گومز، بلا حدید و سیندی کرافورد را به عهده داشته است. کار وانگو بسیار قدرتمند و در عین حال پیچیده و خاص است و همین مساله باعث شده است که هنرمند موردعلاقه ستارگان دنیای مد و سینما و موسیقی باشد.

او توجه خاصی به جزئیات دارد و نورپردازی را همیشه در کار خود لحاظ می‌کند. هانگ یک هنرمند واقعی است، او دقیقا می‌تواند بگوید که چه چیزی برای شما مناسب است و چه چیزی شما را زیبا می‌کند بدون آن که از خود واقعی شما دور شود. او همه کارهای خود را متفاوت با هم و در عین خاص زیبا و بدون نقص انجام می‌دهد. این چیزی است که مشتریان هانگ وانگو در مورد او می‌گویند و ما در این مقاله نکات و ترفندهایی را که این هنرمند در مورد آرایش اکلیلی و روش‌های انجام آن بیان کرده است برای شما بازگو خواهیم کرد

آرایش اکلیلی تاریخچه‌ای نسبتا طولانی دارد

آرایش اکلیلی تاریخچه‌ای نسبتا طولانی دارد. از دهه هفتاد و با آغاز عصر دیسکو، لباس‌های براق و آرایش براقو اکلیلی در کنار صحنه‌ها و نورپردازی‌های چشمگیر و جذاب، دنیای مد و زیبایی راتحت تاثیر خود قرار داد و آرایش اکلیلی که به آرایش دیسکو هم معروف است به دنیامعرفی شد. حال آرایش اکلیلی دوباره مد روز شده است و علاقمندان به آن می‌توانند حتی در آرایش روزمره خود نیز از رنگ‌های درخشان هولوگرامی، سایه‌های براق اکلیلی و رژگونه‌ها و رژهای متالیک و جذاب استفاده کنند.

هانگ وانگو در مورد استفاده بیش از حد از اکلیل و برق در آرایش هشدار می‌دهد و می‌گوید: “اکلیل و برق زیادی در آرایش نور بیش از حدی را از خود منعکس می‌کند و همین اتفاق باعث می‌شودکه صورت شما تخت به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است قبل از اضافه کردن مواد اکلیلی و متالیک به آرایش، صورت خود را با استفاده از کانتور عمق دهید سپس از سایه و هایلایت کننده و رژگونه به شکل دلخواه خود استفاده کنید.

اضافه کردن اکلیل و پاک کردن آن از روی آرایش 

گاهی ممکن است شما به مواد اکلیلی مثل رژ اکلیلی، رژگونه اکلیلی و چیزهایی مثل آن دسترسی نداشته باشید اما باز هم می‌توانید آرایش اکلیلی داشته باشید. برای این کار کافی است از کمی اکلیل استفاده کنید، این اکلیل می‌تواند ریز یا درشت باشد که به سلیقه و سبک آرایش شما بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که این نوع از آرایش اکلیلی برای آرایش روزمره مناسب نیست و حالتی کاملا مجلسی دارد. برای انجام این نوع آرایش وقتی که هنوز آرایش شما خشک نشده است با استفاده از یک برس متوسط مواد اکلیلی را بردارید و روی قسمت‌های مختلف صورت مثل لب یا بالای چشم‌ها بزنید و اضافات آن را جدا کنید. پس از زدن اکلیل دیگر نمی‌توانید چیز جدیدی روی آن بزنید مثلا اگر روی کرم پودر خود اکلیل زده‌اید زدن کانسیلر روی آن حالتی ناجور و کثیف به آرایش شما خواهد داد.

برای تمیز کردن آرایش اکلیلی به این شکل، از یک نوار چسب معمولی استفاده کنید و اکلیل‌ها را تا حد ممکن جدا کنید سپس به روش معمول بقیه آرایش خودرا پاکسازی کنید.

آرایش اکلیلی اگرچه زیبا است اما اگر درست انجام نشود می‌تواند تاثیر بدی روی چهره داشته باشد

سه روش برای انجام آرایش اکلیلی 

آرایش اکلیلی روزمره 

این همان آرایشی است که می‌توانید به عنوان یک آرایش روزمره هم انتخاب کنید. در این نوع آرایش مواد اکلیلی به کار رفته بی‌رنگ هستند و تنها چیزی که دیده می‌شود درخشش آن‌ها است. برای انجام این نوع آرایش شما ابتدا پوست را با استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب و … آماده سازی کرده و از یک کرم پودر مات مناسب استفاده می‌کنید. سپس کانتور را به همان دلیلی که گفته شد روی صورت انجام می‌دهید و ابروها را نیز آمادهسازی می‌کنید. آرایش چشم شما در این روش تنها محدود به یک سایه اکلیلی ملایم دررنگ نزدیک به رنگ پوست است. برای آرایش لب نیز از یک برق لب اکلیلی درخشان استفاده کنید تا چهره شما درخشان و جذاب و در عین حال ساده باشد.

آرایش سه بعدی متالیک 

تفاوت این نوع آرایش با روش قبلی در استفاده از یک رژ لب با رنگ چشمگیر است. مراحل آرایش را همان طور که گفته شد انجام دهید و رژ لب قرمز یا زرشکی(یا هر رنگ دیگری را که دوست دارید) به آن اضافه کنید. در مرحله آخر اکلیل را با استفاده از یک برس آرایشی روی لب‌ها بزنید. برای درخشان‌تر کردن آرایش چشم نیزبهتر است کمی اکلیل به سایه چشم خود اضافه کنید اما فراموش نکنید که در این نوعآرایش تاکید بیشتر روی لب‌ها است و بهتر است چشمان شما ساده‌تر باشند.

آرایش اکلیل الکتریک 

این نوع آرایش اکلیلی مجلسی‌ترین نوع آرایش است و شاید برای هر موقعیتی مناسب نباشد. در این روش پس از آماده سازی پوست و انجام مراحل اولیه آرایش، چندرنگ سایه اکلیلی روشن و تیره انتخاب کنید (می‌توانید اکلیل را بعدا به سایه اضافه کنید) سپس با این رنگ‌ها عمق و زیبایی لازم را در چشم‌ها به وجود آورید. لازم نیستفقط به قسمت بالای پلک محدود باشید، می‌توانید زیر چشم‌ها و بالای گونه نیز ازسایه بی‌رنگ اکلیلی استفاده کنید و درخشش لازم را به وجود آورید. در این نوع آرایش تاکید بیشتر روی چشم‌ها است و باید روی لب از یک رژ ملایم یا بیرنگ اکلیلی استفادهکنید. دقت داشته باشید که در آرایش اکلیلی استفاده از رنگ‌های تیره برای خطچشم و ریمل و … جذابیت چندانی ندارد و تضاد رنگی حاصل از آن، درخشش آرایش شما راتحت الشعاع قرار خواهد داد.

چند نکته در مورد آرایش اکلیلی 

استفاده از مواد اکلیلی روی پوست ممکن است اثرات منفی روی آن داشته باشد مثلا باعث بسته شدن روزنه‌های پوستی و یا واکنش‌های آلرژیک شوند. به همین دلیل وانگو توصیه می‌کند که پس از پاک کردن کامل آرایش اکلیلی از یک ماساژ مناسب روی صورت استفاده کنید و با ماسک‌های پاک کننده مثل ماسک زغال یا ماسک خاک رس، روزنه‌های پوستی را کاملا پاکسازی کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که آرایش اکلیل دار نمی‌تواند یک آرایش هرروزه باشدبه خصوص اگر قرار باشد روی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد.

نکته مهم دیگر در نحوه استفاده از سایه چشم و ترکیب آن‌ها با یکدیگر است. وانگو توصیه می‌کند برای زدن سایه همیشه رنگ‌های تیره را در گوشه‌ خارجی چشم و رنگ‌های روشن را نیز در قسمت وسط چشم به کار ببرید و در این قسمت از اکلیل بیشتری استفاده کنید. سایه‌ها را بایک برس تمیز با هم مخلوط و ترکیب کنید تا هیچ مرز و ردی بین آن‌ها باقی نماند. درانتها با استفاده از یک خط چشم همرنگ سایه در داخل پلک‌ها همه چیز را یکدست و متحد نشان دهید.

منبع: مجله قرمز

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.