آمریکا خواستار توقف فعالیت های موشکی ایران شد


آمریکا خواستار توقف فعالیت های موشکی ایران شد

اخبار,اخبار سیسات خارجی,رابرت پالادینو

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرتاب موشک ماهواره بر ایران را با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناسازگار دانست و خواستار توقف این فعالیت ها شد.

به گزارش ایرنا، رابرت پالادینو روز پنج شنبه پس از مدت های طولانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.

 

وی درباره پرتاب موشک ماهواره بر ایران که گفته می شود شامگاه چهارشنبه انجام شده است، گفت: گزارش ها را دیده ام اما ظاهرا موفقیت آمیز نبوده است.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آنچه که رژیم ایران خواند، خواست تا فورا تمام این فعالیت ها را متوقف کند که در تضاد با قطعنامه شورای امنیت است و شامل این نوع موشک ها هم می شود.

 

پالادینو درباره این که آیا با متحدان اروپایی برای اعمال تحریم علیه ایران به دلیل این فعالیت ها گفت و گو داشته اید یا خیر، ادامه داد تاکنون چیزی برای اعلام ندارد اما همچنان اقداماتی را انجام می دهند که به اعتقادشان ضروری است تا فشار کافی را بر آنچه که رژیم ایران نامید تحمیل کنند تا این قابلیت ها را متوقف کند که می تواند بی ثبات کننده این منطقه باشد.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به بلژیک، لهستان و اسلواکی گفت: پمپئو در ۱۵ فوریه با فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی دیدار خواهد کرد.

 

پالادینو افزود: دو طرف درباره تلاش های مشترک برای بازگرداندن دمکراسی به ونزوئلا و حمایت از خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت و مجلس ملی این کشور، تقویت امنیت اروپا و همچنین رسیدگی به تهدیدات مطرح شده از سوی ایران و روسیه تبادل نظر خواهند کرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *