رابطه جنسی در دوران عقد و احتمال بارداری

رابطه جنسی در عقد

مرز رابطه جنسی در دوران عقد کجاست؟

یکی از مهم ترین دغدغه های زوج ها در دوران شیرین عقد، این است که چگونه با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار نمایند و آیا حد و مرزی برای را برقراری ارتباط جنسی در این دوران باید رعایت کنند یا خیر؟

یک نیاز

همه ی انسان ها برای ارضاء چند نیاز اساسی است که با یکدیگر پیمان ازدواج را می بندند. نیاز به بقا، تفریح، قدرت، آزادی و نیاز جنسی. در واقع یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین نیازها در داشتن یک ارتباط قوی با همسر، همین برآورده شدن نیازهای جنسی است. به صورت کلی یکی از راههایی که می تواند نمایان گر محبت زوج ها به یکدیگر باشد، رابطه جنسی است. البته معمولا مردان بیشتر محبت شان را از این طریق نشان می دهند و برای خانم ها این مساله صدق می کند که اگر همسرشان با آن ها ارتباط جنسی داشته باشد و کیفیت این ارتباط به بهترین نحو باشد و همچنین به ارضاء شدن خانم هم در این مساله توجه شود، یعنی مهر و محبت بین آنها همچنان وجود دارد. اما به نظر شما در دوران عقد که دورانی است برای بیشتر شناختن یکدیگر چه حد و مرزی باید در این مساله رعایت شود؟

دوران قبل از ازدواج یعنی دوران عقد، معمولا به این صورت سپری می شود که دختر و پسر در روزهای تقریبا مشخصی در طول هفته یکدیگر را می بینند و بعضی مواقع ممکن است که به سفرهای کوتاه مدت هم بروند. به دلیل اینکه در این مرحله از ازدواج به صورت تمام وقت در کنار یکدیگر نیستند از هر فرصتی برای داشتن رابطه جنسی با یکدیگر استفاده می کنند. گاهی مواقع این مساله با نظارت بیشتری انجام می گیرد و برخی مواقع ارتباط جنسی در این دوران تحت هیچ نظارت و برنامه ریزی قرار نمی گیرد که ممکن است عواقب و پیامدهای مختلفی را برای زوج ها و حتی خانواده شان داشته باشد.

رابطه جنسی در عقد

تصمیم با خودتونه

رابطه جنسی  یک مساله کاملا شخصی و محرمانه بین یک دختر و پسری است که پیمان رسمی برای ازدواج را با یکدیگر بسته اند. این نیاز، نیازی نیست که آن را بشود، سرکوب کرد زیرا نیاز ذاتی همه ی انسان ها است و برآورده شدن و تامین درست آن می تواند به شادابی و نشاط بیشتر در زوج ها کمک کند. اما این نشاط زمانی است که چهار چوب های آن هم رعایت شود.

دوران عقد

حد و مرز تا شب زفاف

یکی از مهمترین مواردی که گفته می شود بهتر است در دوران عقد ارتباط جنسی به صورت یک رابطه کامل نباشد این است که دختر و پسر انگیزه بیشتری برای برپا کردن مراسم ازدواج خود داشته باشند. اگر قبل از زیر یک سقف رفتن، دختر و پسر ارتباط کامل جنسی با یکدیگر داشته باشند تفاوت دوران عقد و ازدواج را  نمی توانند متوجه شوند. یکی از مهم ترین و قشنگ ترین تفاوت های دوران عقد با ازدواج این است که قبل از ازدواج ارتباط جنسی با چهارچوب است ولی بعد از ازدواج ارتباط جنسی کاملا آزادانه برقرار می شود و این آزادی می تواند برای زوج ها لذت بخش باشد. در مقابل اگر این حد رعایت نشود بعد از ازدواج تفاوتی را احساس نمی کنند و این مساله می تواند باعث ایجاد عدم انگیزه برای برقراری ارتباط باشد.

ریسک بارداری

دلیل دیگر برای اینکه بهتر است در دوران عقد مراقب ارتباط جنسی خودتان باشید این است که ممکن است خانم باردار شود و این مساله می تواند مشکلاتی را در بر داشته باشد. بهتر است زوج ها حداقل دو الی ۳ سال بعد از ازدواجشان فرزنددار بشوند. زیرا تقریبا ۳ سال اول ازدواج سخت ترین دوران زوج ها و پر تنش ترین دوران زندگی آن ها است. بهتر است اول همسران به شناخت ۱۰۰ درصد یکدیگر برسند و بعد به فکر فرزند دار شدن بشوند. حال اگر در دوران عقد همسران دارای فرزند بشوند با دو بحران ممکن است رو به رو بشوند یکی این که هنوز به شناخت کامل شخصیت و نیازهای یکدیگر نرسیده اند و دیگر این که باید در این دوران سخت نقش های پدر و مادری را نیز ایفا کنند.

بعضی وقت ها انتظار کشیدن منجر به ایجاد انگیزه در افراد می شود. اگر در دوران عقد انتظار داشتن رابطه جنسی کامل را داشته باشید، مطمین باشید انتظار شما با لذت بالایی همراه خواهد بود با ریسک جدایی

آیا شما مطمئن هستید که ازدواجتان به سرانجام خوبی می رسد؟ یا خیر؟ بعضی مواقع زوج ها بعد از رفت و آمدهای  زیاد متوجه مواردی می شوند که در دوران نامزدی آن ها را نمی دانستند و ممکن است که فکر جدایی و طلاق گرفتن به سرشان بزند. اگر در این میان ارتباط جنسی کامل انجام شده باشد می تواند برای ازدواج بعدی خانم مشکل زا باشد و یا اینکه اگر بارداری اتفاق افتاده باشد نیز جدایی مصادف با تولد فرزند می شود. یعنی بعد از تولد فرزند ممکن است زوج ها از یکدیگر جدا شوند و یا اگر طلاق هم نگیرند با تعارضات بالا و تنش های بسیار با یکدیگر ادامه زندگی می دهند که ممکن است برای فرزندشان آسیب های روحی زیادی را ایجاد کند.

ارتباط جنسی با استرس

زمان و مکانی که زوج ها می خواهند در آن ارتباط جنسی داشته باشند بسیار مهم است. معمولا در دوران عقد به دلیل اینکه زوج ها منزل شخصی برای خود ندارند، مدام دغدغه این مساله را دارند که ممکن است کسی از اعضای خانواده متوجه ایجاد این ارتباط بشوند به همین دلیل رابطه جنسی شان با استرسی خاص همراه  می شود و همچنین این ارتباط با شتابزدگی نیز توام می شود. ولی اگر ارتباط جنسی را در این دوران به صورت های دیگر و به گونه مقدماتی برآورده کنند از استرس های کمتری هم برخوردار می شوند.

انتظار شیرین

رابطه جنسی در عقد

بعضی وقت ها انتظار کشیدن منجر به ایجاد انگیزه در افراد می شود. اگر با خواندن مطالب بالا به این نتیجه رسیدید که ارتباط جنسی بین خود و همسرتان را در دوران عقد با چهار چوب و در حد مقدماتی برقرار کنید مطمئن باشید نتیجه انتظارتان بسیار شیرین تر خواهد شد و از برقراری ارتباط جنسی تان لذت بیشتری را خواهید برد.

??? پرسش و پاسخ

 

❌ دختری ۲۵ ساله و در دوران عقد هستم. رابطه ای بدون دخول انجام داده ام. چه قدر احتمال بارداری وجود دارد؟

#پاسخ?

متاسفم که می بینم اغلب دخترخانم ها حتی بعد از ازدواج هم، از الفبای باروری بی خبرند‌. پس در مدارس و دانشگاه و کلاسهای آموزش قبل از ازدواج، چی گفته میشه؟!

تلاش می کنم در ۱۰ نکته، مهم ترین و کاربردی ترین نکته ها در مورد بارداری رو که واجبه هر خانم (و مستحب موکده که هر آقا!) بدونه، مرور کنم. پیشاپیش عذر میخوام اگر بعضی نکات بدیهی اند برای خیلی از دوستان.

۱- قاعدتا بدون ورود منی به واژن، بارداری اتفاق نمی افته. پس با آنال سکس یا اورال سکس، حتی اگر منی وارد بدن زن بشه، احتمال بارداری وجود نداره! منی حاوی اسپرم ها یعنی همون سلول های جنسی مردانه است که مثل بچه قورباغه ها شنا میکنن تا خودشونو برسونن سر قرار با تخمک. البته اگر تخمک سر قرار حاضر باشه.

۲- ممکنه حتی اگر پرده بکارت دست نخورده باشه، بارداری اتفاق بیفته. وسط هایمن سوراخی هست که از اون خون قاعدگی بیرون میاد. اسپرم ها شیطون تر از اون هستند که فکر کنیم از این در رد نمیشن. البته خطر وقتی وجود داره که منی در مدخل ورودی واژن تخلیه شده باشه. وگرنه، اسپرم ها روی پوست نمی تونن راه برند. اونها فقط شنا بلدند.

۳- مایعی که موقع تحریک جنسی، قبل از منی، بدون جهش بیرون میاد و بهش precum گفته میشه هم ممکنه حاوی اسپرم باشه.

۴- کاندوم وسیله پیشگیری مطمئنیه، اگر درست استفاده بشه. باید مراقب بود موقع جاگذاری، که سطح کاندوم آغشته نشه به ترشحات تناسلی آقا. نکته مهم دیگه: اگر کاندوم آغشته بشه به یک لوبریکانت روغنی، احتمال پارگی کاندوم زیاد میشه.

۵- برای زوج های جوانی که با کاندوم راحت نیستن، بهترین راه پیشگیری از بارداری، قرصه که بهتره با مشورت متخصص زنان انتخاب بشه. هفته اولی که قرص رو شروع میکنین، باید از کاندوم هم استفاده کنین، اما بعدش دیگه هیچ مراقبتی لازم نیست و می تونین راحت باشین. ده ها ساله صدها میلیون خانوم دارن این قرصها رو مصرف می کنن و هیچ فاجعه ای هم رخ نداده.

 

۶- یک روش پیشگیری از بارداری هم هست که بهش میگن روش طبیعی. روش مطمئنی نیست و برای همه زوجها هم قابل تجویز نیست به دو دلیل:

اول اینکه آقا باید انقدر رو انزالش کنترل داشته باشه که بتونه هر وقت نزدیک انزال شد، آلت رو خارج کنه. که ممکنه قطع ناگهانی نزدیکی برای خانوم هم حس خوبی ایجاد نکنه. و همچنین ممکنه precum وارد بشه و نشه کنترلش کرد.

دوم اینکه خانوم باید حدودا روزهای تخمک گذاری خودشو بشناسه، که اگر سیکل منظمی نداشته باشه، کاری سخت و حتی گاهی غیر ممکنه.

۷- روز تخمک گذاری، یعنی روزی از سیکل که یکی از تخمدانها، تخمکی رو آزاد میکنه که راه می افته سمت رحم، تا برسه سر قرارش با اسپرمها. وقتی یکی از اسپرمها و تخمک به هم میرسن، لقاح رخ میده و بارداری شروع میشه.

روز تخمک گذاری در خانومی که سیکلهای منظم داره، یک فرمول ساده داره: ۱۴ روز مونده به آخر سیکل. مثلا اگر سیکل شما ۲۸ روزه است، روز تخمک گذاری میشه حدود روز ۱۴. و اگه سیکل ۳۵ روزه است، میشه حدود روز ۲۱.

۸- مادران عزیز، به دخترهاتون یاد بدین: هر دختری، از ۱۵-۱۶ سالگی به بعد، باید تو یه تقویم کوچک، روز اول قاعدگیشو علامت بگذاره که میشه روز اول سیکل. و شمارش روزها از همین روز شروع میشه تا آخر. یعنی، روز قبل روز اول قاعدگی بعدی، میشه آخرین روز سیکل قبلی. (این جمله رو چند بار بخونین لطفا!)

۹- چون تخمک آزاد شده، تا سه روز و اسپرم وارد شده در مجاری تناسلی خانم، تا دو روز میتونه زنده بمونه، نه فقط همون روز تخمک گذاری، که سه روز قبل و سه روز بعدش هم میشن روزهای خطرناک.

۱۰- بحث بارداری، بحث احتمالاته. اگر یک زوج، خارج از اون یک هفته خطرناک، نزدیکی داشته باشن بدون هیچ وسیله پیشگیری، آیا ممکنه بارداری ایجاد بشه؟ احتمالش خیلی خیلی کمه، ولی صفر نیست. ممکنه، چون ممکنه دقیقا تو همون سیکل، تخمک گذاری زودتر یا دیرتر از موعد همیشگی رخ بده. چون بارداری، انقدر مهم هست که گاهی حتی یک درصد هم نمیشه ریسک کرد

منبع: تبیان و بیتوته و تنظیم خانواده

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.