روش های خوش طعم کردن سویا، کتلت سویا + ۲۰ تا از خواص عالی سویا

روش های خوش طعم کردن سویا

 

روش های خوش طعم کردن سویا

 

همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید

کلیپ زیر درباره این که آیا سس سویا خواصی هم دارد؟

 

سویا یک جزء مهم رژیم های غذایی آسیایی هستند و هزاران سال است که مصرف می شون.

امروزه ، سویا در آسیا و آمریکای جنوبی و شمالی پرورش می یابند.

در آسیا ، سویا اغلب کاملاً خورده می شود ، اما محصولات سویا فراوان فرآوری شده در کشورهای غربی بسیار متداول هستند. محصولات مختلف سویا از جمله آرد سویا ، پروتئین سویا ، توفو ، شیر سویا ، سس سویا و روغن سویا موجود است.

خواص سویا:

سویا حاوی آنتی اکسیدان ها و گیاهان دارویی است که با فواید مختلف سلامتی مرتبط است. با این وجود نگرانی هایی درباره عوارض جانبی احتمالی ایجاد شده است. در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد سویا بدانید به شما می گوید

سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است، اما بیشتر خانواده ها از طعم و مزه آن خوششان نمی آید. بنابراین باید بدانیم چگونه سویا را بپزیم و مزه دار کنیم.

مطالعات انجام شده در ژاپن ، که معمولاً افراد تمایل به خوردن سوپ سویا زیادی دارند ، نشان داد که مصرف روزانه یک لیوان سوپ به یک سوم احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

کباب کوبیده سوخاری مرغ با سس سویا

همچنین ثابت شده است که ایزوفلاون های سویا رشد سلول های سرطانی ، به ویژه سرطان پروستات ، رحم ، روده بزرگ و پستان را متوقف می کنند. به نظر می رسد که ایزوفلاون های جنستئین و داییدین خاصیت سرطانی استروژن ها را خنثی می کنند.

وقتی ناخن خبر از بیماری می‌دهد!

سویا یک غذای ایده آل برای مشکلات قاعدگی است.

Genistein ، daidzein و دیگر فیتواستروژن های سویا ممکن است باعث کاهش بیش از حد استروژن های تولید شده در بدن زنان قبل از قاعدگی شوند که این امر مسئول خلق و خوی بد ، علائم افسردگی یا سایر مشکلات مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی است.

دانه جوانه زده حتی جالب تر از دانه پخته شده است ، زیرا وقتی جوانه زده می شوند ، میزان فیتواستروژن بسیار بیشتر می شود و در نتیجه خواص آنها افزایش می یابد.
از طرف دیگر ، به تعادل کمبود استروژن در دوران یائسگی کمک می کند ، از بروز بسیاری از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، سوزش واژن ، دوره های نامنظم و غیره یا آن دسته از بیماری هایی که احتمالاً بعد از از دست دادن قاعدگی بروز می کند ، کمک می کند.

هیچگاه سویا را با آب سرد نشویید. همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید یا آنکه آن را در آب در حال جوش ریخته و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

بیش از یکبار آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب جوش خیس می کنند و چندین بار آبش را عوض می کنند. ولی بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یکبار عوض نکنید.

سویا را نچلانید. بعضی ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می فشارند تا آب اضافی آن گرفته شود. اما در واقع با اینکار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می ریزند. برای از بین بردن آب اضافی سویا آن را آبکش کرده و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن به شکل طبیعی خارج شود.

بهترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پوست

برای آماده کردن سویا مقداری پیاز را رنده کرده و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید. سپس به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش کرده را به آن بیفزائید و خوب تفت دهید. سپس اندکی آبغوره به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا به خورد سویا برورد. بعد یک فنجان آب جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزائید.

منبع : shooroshirin.ir

توسط
تومان