۶ ورزش ساده دهان برای جلوگیری از خر و پف

 

۶ ورزش ساده دهان برای جلوگیری از خر و پف

 

 ورزش برای جلوگیری از خر و پف

تا قبل از این پیدا کردن راهی برای جلوگیری از خر و پف و یا خمیازه کش ها عوض کردن جای خواب یا بیدار کردن آنها بود، اما تحقیقات جدید امیدی را در دل این افراد روشن کرده. اولین کار این است که جلوی آپنه خواب را بگیرید.

آپنه خواب زمانی اتفاق می افتد که عضلات گلو بیش از حد استراحت می کنند و مسیر جریان هوا را مسدود می کنند، و باعث می شود فرد در حال خواب نتواند نفس بکشد. گاهی این اتفاق صدها بار در یک شب رخ می دهد و باعث خواب آلودگی در طول روز، و افزایش مشکلات سلامت از جمله ناراحتی قلبی می شود.

اما اگر مشکل آپنه خواب ندارید و انواع بالش ها را هم امتحان کردید، چند ورزش مفید است که شاید بتواند مشکلاتتان را حل کند. یک تیم تحقیقاتی برزیلی روی تعداد و شدت صدای خر و پف ۲۲ مرد و ۱۷ زن تحقیق کرده است، آنها کسانی که مشکل خر و پف داشتند را به دو گروه تقسیم کردند، به یک گروه آموزش داده شد از نوار های بینی، تمرین نفس عمیق، و سه بار شستشوی بینی در روز استفاده کنند.

گروه دیگر هم دستور داشت سه مرتبه در روز راه بینی خود را شستشو دهد و اما آنها در کنار این کار باید ۸ دقیقه تمرینات ورزش زبان و کام را نیز که از تمرینات بهبود صحبت کردن و قورت دادن مشتق می شد سه بار در روز انجام می دادند.

خر و پف به دلیل لرزش بافت نرم و ماهیچه هایی که مسیر عبور هوای فوقانی را تشکیل می دهند ایجاد می شود. به همین دلیل تمرین دادن عضلات این ناحیه منطقی به نظر می آید. سفت کردن این عضلات می تواند جلوی خر و پف را بگیرد.

افراد شرکت کننده در تحقیق هفته ای یکبار توسط پزشکان معاینه می شدند تا مطمئن شوند ورزش ها را انجام می دهند. و سپس بعد از سه ماه دوباره تعداد و شدت خر و پف های آنها را اندازه گیری کردند.

محققان در کسانی که ورزش ها را انجام داده بودند بهبود قابل توجهی مشاهده کردند، فرکانس خر و پف آنها تا ۳۶ درصد پایین آمده بود و شدت صدا نیز تا ۵۹ درصد.

در ادامه ورزش هایی که این گروه انجام دادند را به شما آموزش می دهیم:

۱- نوک زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و ۲۰ مرتبه به طرف عقب بکشید.

جلوگیری از خر و پف

۲- ۲۰ مرتبه زبان خود را به سقف دهان بچسبانید و فشار دهید.

درمان خر و پف کردن در خواب

۳- در حالی که نوک زبان را به پشت دندان های جلوی خود می چسبانید پشت زبان را ۲۰ مرتبه به سمت پایین فشار دهید.

درمان سریع خر و پف

۴- ۲۰ مرتبه کام نرم و زبان کوچک را بلند کنید.

راههای پیشگیری از خر و پف

۵- با استفاده از انگشت اشاره، عضله گونه خود را از دندان ها دور کنید، برای هر سمت ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کنید.

ورزش برای پیشگیری از خر و پف

۶- وقتی در حال خوردن هستید، بجوید، سپس همینطور که غذا را فرو می دهید بدون سفت کردن عضلات گونه زبان را تا سقف دهان بالا بیاورید.

ورزش برای جلوگیری از خر و پف

درست مانند دیگر تمرینات اگر این موارد را نیز دنبال نکنید از مزایای آن بهره ای نخواهید برد. برای مثال اگر ۶ ماه به باشگاه بروید و سپس دیگر این کار را نکنید تا همیشه متناسب نخواهید ماند. پس اگر می خواهید دیگر خر و پف نکنید این تمرینات را همیشه انجام دهید. ۳ مرتبه شستشوی بینی در طول روز نیز توصیه می شود،

منبع:salamatnews.com

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *