گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی:علاقمند کردن دانش آموزان به شرکت در گروه سرود با راهکارهای خلاق
گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی:علاقمند کردن دانش آموزان به شرکت در گروه سرود با راهکارهای خلاق
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات ۳۱ صفحه
فهرست
چکیده : ۴
مقدمه (طرح مساله و بیان موضوع ) ۵٫
بیان مسئله……………………………………………………………………………………. ۶
توصیف وضعیت موجود : ۷
اهداف گزارش تخصصی : ۷
هدف اصلی : ۷
اهداف جزئی : ۷
سواﻻت گزارش : ۷
مقایسه با شاخص : ۸٫
پیشینه گزراش : ۸
ارزیابی از وضع موجود (جمع آوری اطلاعات و بررسی موانع ) ۹
از جمله مسائل موجود در مدرسه در گروه سرود : ۹
تجزیه و تحلیل اطلاعات ۹
راه حل پیشنهادی: ۱۰
آهنگ سازی: ۱۱
ساختار سرود ۱۲
مراحل تمرین سرود: ۱۲
انتخاب راه حل مناسب ۱۵
بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر های آوایی مثل سرود ۱۷
اجرای راه حل با ذکر جزئیات و چگونگی اجرا :………………………………………………………..۱۸
ارزیابی بعد از اجرای طرح:…………………………………………………………………………………….۱۸
.اعتبارسنجی اقدامات انجام شده:۱۹ …….……………………………………………………………………………………………
نقاط ضعف فعالیت های پرورشی در مدارس ………………………………………………………………………………………………..۲۰
کمبود وقت برای انجام فعالیت های پرورشی:………………………………………………………………۲۰
نقاط قوت :…………………………………………………………………………………………………………….۲۰
نتیجه گیری و پیشنهادها :…………………………………………………………………………………………۲۰
.برخی ازراهکارهای کیفیت بخشی به امورتربیتی وپرورشی درمدارس:……………………………………..۲۱
راهکارهای متعددی برای افزایش مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه وجود دارد، از قبیل ایجاد:………۲۲٫
در تنظیم فعالیت پرورشی برنامه این آموزشگاه مراحل ذیل انجام می گیرد:……………………..۲۶
۱-نیاز سنجی:……………………………………………………………………………………………………….۲۶
–
۲-انتخاب نوع فعالیت………………………………………………………………………………………………….۲۶
۳-تعیین اهداف: . …………………………………………………………… . .. . .. . .. . ۲۷………………….
– اجرای فعالیت: …………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۲
– ارزیابی : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷
۳
منابع:……………………………………………………………………………………………………………………..۲۸
چکیده :
معاون پرورشی متولی همه مسایل تربیتی نیست ولی بخشی از تربیت است بنابراین همه باید برای تربیت نسل امروز همگام شوند. معاون پرورشی برای دانش آموزان پسر یک پدر است و ضرورت دارد برای همه نیازهای دانش آموزان برنامه داشته باشد.معاون پرورشی یک شغل نیست بلکه یک تفکر و اندیشه به شمار می رود و به همین خاطر در سند تحول بنیادین به عنوان نظام تربیت مطرح شده است.مربی موفق کسی است که مدیریت تربیت کرده و دانش آموزان را در کنار همدیگر تنظیم کند تا فعالیت ها و کارهای تربیتی مدرسه را انجام دهند.
گام نخست این است که معاونان پرورشی خودشان به لحاظ علمی و آموزشی بالا بکشند و چنانچه یک قدم از دانش آموزان جلو نباشند، نمی توانند هدایت آنان را به عهده بگیرند.در دوره جدید فعالیت های پرورشی لازم است و توسعه و تعمیق تربیت به معنای حذف پرورش و تربیت نیست.
اینجانب ……………………. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم دانش آموزان علاقه و انگیزه ای جهت شرکت در
گروه سرود مدرسه ندارند و بیشتر به مسائل درسی و آموزشی بسنده می کنند. در این رابطه تصمیم گرفتم
تغییراتی در برنامه های پرورشی آموزشگاه ایجاد کنم تا در جهت بهبود و پیشرفت بهتر برنامه ی این مدرسه در سال تحصیلی جدید ، گام های موثرتری برداشته شود.