گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم با موضوع نقد و بررسی ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه)

گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم با موضوع نقد و بررسی ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه)

گزارش-تخصصی-ادبیات-فارسی-هشتم-با-موضوع-نقد-و-بررسی-ساختار-کتاب-فارسی-پایه-هشتم-(دوره-اول-متوسطه)فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات ۳۰ صفحه

بخشی از متن گزارش :

فهرست مطالب

چکیده

کلید واژه ها ۵

مقدمه ۶

ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه۷

ساختار بیرونی ۷

ساختار درونی (محتوایی ۷

الف) مهارت های خوانداری

فعالیت ها۸

ب) مهارت های نوشتاری ۸

بررسی محتوایی کتاب ۸

فصل اول: زیبایی آفرینش ۱۰

درس اول: پیش از این ها۱۰

درس دوم: خوب جهان را ببین۱۰

فصل دوم: شکفتن ۱۱

درس سوم: ارمغان ایران ۱۱

درس چهارم: سفر شکفتن ۱۲

فصل سوم: سبک زندگی

درس پنجم: راه نیک بختی ۱۲

درس ششم: آداب نیکان ۱۳

حکایت(خود شناسی ۱۳

درس هفتم: آزادگی ۱۳

روان خوانی(آقا مهدی ۱۳

فصل چهارم: نام ها و یاد ها۱۴

درس هشتم: نوجوان با هوش۱۴

درس نهم: قلم سحر آمیز ۱۴

حکایت(نام خوش بو ۱۵

درس دهم: پرچم داران ۱۵

شعر خوانی(ای وطن من ۱۵

فصل پنجم: اسلام و انقلاب اسلامی۱۶…………..

درس پانزدهم: شیر حق……….. ۱۶

حکایت(خود شناسی ۱۶

درس دوازدهم: ادبیات انقلاب ……………….۱۶

درس سیزدهم: یاد حسین ……………………۱۶

روان خوانی(شوق خواندن ۱۷

فصل ششم: ادبیات بومی ۱۷

فصل هفتم: ادبیات جهان ۱۷

درس شانزدهم: پرنده آزادی ۱۷

درس هفدهم: راه خوشبختی ۱۸

روان خوانی( آن سوی پنجره۱۹

چند نکته در مورد دانش های زبانی و ادبی۱۹

جدول :۱ مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه ۲۰

جدول :۲ مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه۲۰

جدول :۳ مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه۲۱

جدول :۴ مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه۲۱

گفت و گو ۲۲

مهارت های نوشتاری ۲۳

شعرخوانی ۲۳

شعرخوانی (ای وطن) فصل چهارم. ۲۴

چند نکته مهم ۲۴

نتیجه گیری ۲۵

منابع ۲۵

چکیده:

موضوع این مقاله تحلیل و بررسی ساختار و محتـوای کتـاب فارسـی جدیـدالتألیف پایـه هشـتم دوره اول متوسطه است که برای اولین بار تدریس می شود. کتـاب مـذکور از جهـات زیـر مـورد بررسی قرار گرفته است:

-۱ نگاه کلی به ساختار کتاب

-۲ بررسی محتوایی کتاب -۳ نگاهی به دانش زبانی و ادبی، فعالیت های نوشتاری،گفتوگو و روان خوانی

مقدمه:

باز نگری در امر آموزش و پرورش می تواند جامعه را به شکوفایی برسـاند زیراجامعـه دسـتخوش تحول است. تحول است که جامعه را به سوی رشد و توسـعه سـوق مـی دهـد. تحـولاتی کـه در جوامع مختلف پیش می آید مهم ترین علل تغییر در آموزش و شیوه های یـادگیری- یـاددهی و در نهایت کتب درسی است.

به دنبال تغییرات ایجاد شده در سـاختار نظـام آموزشـی تبـدیل ۴-۳-۵ بـه ۳-۳-۶ کـه نتیجـه اجرایی شدن درس ملی بود، تغییر و تحول از برنامه دوره ابتدایی به برنامه دوم آموزشـی نیـز راه یافت وعنوان دوره تحصیلی به دوره متوسطه تغییر نام داد. بدین سـان فرآینـد تغییـر و تحـول از سال۱۳۹۰ به دوره اول متوسطه رسید. نخست برنامه درسی این دوره باز نگری و اصـلاح شـد و در دنباله آن تغییر و تألیف کتب انجام گرفت

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.