گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم با موضوع نقد و بررسی ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه)
گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم با موضوع نقد و بررسی ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه)
فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات ۳۰ صفحه
بخشی از متن گزارش :
فهرست مطالب
چکیده
کلید واژه ها ۵
مقدمه ۶
ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه۷
ساختار بیرونی ۷
ساختار درونی (محتوایی ۷
الف) مهارت های خوانداری
فعالیت ها۸
ب) مهارت های نوشتاری ۸
بررسی محتوایی کتاب ۸
فصل اول: زیبایی آفرینش ۱۰
درس اول: پیش از این ها۱۰
درس دوم: خوب جهان را ببین۱۰
فصل دوم: شکفتن ۱۱
درس سوم: ارمغان ایران ۱۱
درس چهارم: سفر شکفتن ۱۲
فصل سوم: سبک زندگی
درس پنجم: راه نیک بختی ۱۲
درس ششم: آداب نیکان ۱۳
حکایت(خود شناسی ۱۳
درس هفتم: آزادگی ۱۳
روان خوانی(آقا مهدی ۱۳
فصل چهارم: نام ها و یاد ها۱۴
درس هشتم: نوجوان با هوش۱۴
درس نهم: قلم سحر آمیز ۱۴
حکایت(نام خوش بو ۱۵
درس دهم: پرچم داران ۱۵
شعر خوانی(ای وطن من ۱۵
فصل پنجم: اسلام و انقلاب اسلامی۱۶…………..
درس پانزدهم: شیر حق……….. ۱۶
حکایت(خود شناسی ۱۶
درس دوازدهم: ادبیات انقلاب ……………….۱۶
درس سیزدهم: یاد حسین ……………………۱۶
روان خوانی(شوق خواندن ۱۷
فصل ششم: ادبیات بومی ۱۷
فصل هفتم: ادبیات جهان ۱۷
درس شانزدهم: پرنده آزادی ۱۷
درس هفدهم: راه خوشبختی ۱۸
روان خوانی( آن سوی پنجره۱۹
چند نکته در مورد دانش های زبانی و ادبی۱۹
جدول :۱ مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه ۲۰
جدول :۲ مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه۲۰
جدول :۳ مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه۲۱
جدول :۴ مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه۲۱
گفت و گو ۲۲
مهارت های نوشتاری ۲۳
شعرخوانی ۲۳
شعرخوانی (ای وطن) فصل چهارم. ۲۴
چند نکته مهم ۲۴
نتیجه گیری ۲۵
منابع ۲۵
چکیده:
موضوع این مقاله تحلیل و بررسی ساختار و محتـوای کتـاب فارسـی جدیـدالتألیف پایـه هشـتم دوره اول متوسطه است که برای اولین بار تدریس می شود. کتـاب مـذکور از جهـات زیـر مـورد بررسی قرار گرفته است:
-۱ نگاه کلی به ساختار کتاب
-۲ بررسی محتوایی کتاب -۳ نگاهی به دانش زبانی و ادبی، فعالیت های نوشتاری،گفتوگو و روان خوانی
مقدمه:
باز نگری در امر آموزش و پرورش می تواند جامعه را به شکوفایی برسـاند زیراجامعـه دسـتخوش تحول است. تحول است که جامعه را به سوی رشد و توسـعه سـوق مـی دهـد. تحـولاتی کـه در جوامع مختلف پیش می آید مهم ترین علل تغییر در آموزش و شیوه های یـادگیری- یـاددهی و در نهایت کتب درسی است.
به دنبال تغییرات ایجاد شده در سـاختار نظـام آموزشـی تبـدیل ۴-۳-۵ بـه ۳-۳-۶ کـه نتیجـه اجرایی شدن درس ملی بود، تغییر و تحول از برنامه دوره ابتدایی به برنامه دوم آموزشـی نیـز راه یافت وعنوان دوره تحصیلی به دوره متوسطه تغییر نام داد. بدین سـان فرآینـد تغییـر و تحـول از سال۱۳۹۰ به دوره اول متوسطه رسید. نخست برنامه درسی این دوره باز نگری و اصـلاح شـد و در دنباله آن تغییر و تألیف کتب انجام گرفت