گازانبر ضد روحانی؛ این بار در دست طلایی

گازانبر ضد روحاني؛ اين بار در دست طلايي

گازانبر ضد روحانی؛ این بار در دست طلایی

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی

 

از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا با اقدامی از محبوبیت و جایگاه حسن روحانی در نزد افکار عمومی کم کنند؛ برایشان هم مهم نیست کشور در چه شرایطی است و یادشان رفته که خودشان به دیگران نصیحت می‌کردند باید رهنمودهای بزرگان را گوش داد که یکی از آنها تقویت وحدت در جامعه است. به‌زعم خودشان به مرور خاطرات می‌پردازند، اما بهتر از دیگران می‌دانند سوژ‌ه‌ای را برای هجمه به رئیس‌جمهوری پیگیری می‌کنند که رفیق خودشان یعنی محمدباقر قالیباف توان رقابت با او را نداشت.

 

پس از انتخاب روحانی در سال ۹۲ به عنوان رئیس‌جمهور تا به امروز ۱۸ تیر هر سال فرصتی برای مخالفان است تا با تحریف واقعیت چهره‌ای از روحانی نشان دهند که مخالف اعتراض و انتقاد دانشجویان است. متن سخنرانی روحانی در ۲۳ تیر ۷۸ بارها منتشر شده که گفته است:‌ «حادثه اول، حادثه کوی دانشگاه و هتک حرمت به مقام دانشجو بود، این حرکت غیرقانونی و خلاف اصول اخلاقی و دینی یعنی حمله به کوی دانشگاه از طرف مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، مسئولان نظام و مردم قهرمان و عزیز کشورمان به‌ویژه مردم تهران و دانشجویان عزیز قاطعانه محکوم شد و شورای‌عالی امنیت ملی مسئول شد تا این حادثه را ریشه‌یابی کند و در قدم‌های اولیه این بررسی، مقصران این حادثه را شناسایی و به دست عدالت بسپارد و تلاش کند تا دانشجویان زندانی و دستگیر شده را آزاد نماید و به سرعت به جبران خسارت‌های وارده در کوی دانشگاه بپردازد.

 

بی‌تردید دانشجویان عزیز، بزرگوار و اندیشمند ما به عنوان آینده‌سازان کشور و مدیران آینده که رکن مهم در پیروزی انقلاب و نقش مهم در حفاظت و تداوم انقلاب داشته‌اند، همواره مورد احترام همه مسئولان نظام، ملت قهرمان و عزیز ایران بوده‌اند، هستند و خواهند بود.» بنابراین روحانی در آن مقطع که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود بر حفظ حقوق دانشجویان و لزوم آزادی بازداشتی‌های دانشجو تاکید داشت که هم اکنون در قامت رئیس‌جمهور هم همین رویه را دنبال می‌کند.

 

ادعای طلایی چه بود؟ 

اما اکنون مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا مواجهه روحانی با دانشجویان را به شکل دیگری روایت می‌کند و می‌گوید: «در جلسه‌ای با حضور روحانی، مصطفی معین و وزیر کشور به پلیس ابلاغ کردند که وارد کوی شود و اختیار دادند که برای جمع کردن موضوع وارد کوی شود و دبیر جلسه آقای روحانی بود. فردای آن روز دکتر قالیباف من را خواست و گفت: «اجازه ورود به کوی داده شده، اما شما تدبیر خودت را عمل کن هرچند ما قصد ورود به کوی نداریم.» من هم به‌رغم این اجازه از این مصوبه استفاده نکردم و ماندم تا لحظه‌ای که دانشجویان خودشان از پلیس خواستند وارد کوی شود. آنچه به قالیباف نسبت داده شده بود جفا به نیروی انتظامی و کسانی بود که یک ماه شبانه روز در خیابان‌ها بودند.

 

«گازانبری» را خود دوستان آن جلسه تصمیم گرفتند هرچند آن هم اجازه قانونی بود، اما متاسفانه یک مصوبه قانونی طبقه بندی شده را افشا کردند.» طبیعی است طلایی برای تبلیغ قالیباف هر سخنی را بر زبان بیاورد و خبرگزاری دلواپس تسنیم آن را با تیتر: «روحانی مصوب کرد ناجا وارد کوی شود، اما ورود نکردیم»، منتشر کند. مصطفی معین، وزیر وقت علوم هم درباره حادثه کوی دانشگاه معتقد است: «حادثه کوی دانشگاه یک فشار و خشونت تحمیل شده به دانشگاه بود، می‌خواستند از دانشگاهیان و دانشجویان که نقش موثری در دوم خرداد داشتند زهر چشم بگیرند.

 

رئیس‌جمهور گفتند این تاوان پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای است که ممکن است باشد، اما از دیدگاه من وزیر، آن فاجعه یک زهر چشمی از طبقه نخبه کشور در دانشگاه‌ها بود و برای تضعیف مقبولیت دولت در میان آنها انجام گرفت و نمی‌گویم هدف اصلی ساقط کردن دولت بود اما یکی از هدف‌های آنها می‌توانست باشد!» بنابراین طبیعی است که در جلسه‌ای که برای بازگشت آرامش به دانشگاه برگزار شده بود، دستور ورود به کوی برای کور کردن برنامه‌های دشمن داده شود.

 

حضور در همایش حمایت از روحانی؟ 

25 اردیبهشت ۹۵ هم که طلایی نسبت به انصراف محمدباقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و برای او نوشت: «در این سال‌های دور آشنایی روزهای متعددی تو را پرشور، نگران، دغدغه‌مند و بعضی اوقات حتی غصه‌دار و… دیدم، اما خسته هرگز. آنچه امروز اتفاق افتاد برای بنده که تو را از نزدیک و در عمل می‌شناسم قابل پیش‌بینی بود، بارها در پیدا و پنهان گفته بودم که اگر وارد این عرصه شوی هدفت ادای تکلیف است نه کسب جایگاه و صندلی و چقدر خوب عمل به تکلیف را بر هر تصمیمی مقدم دانستی» اما در این میان یک سوال بی‌پاسخ ماند و آن هم حضور طلایی در همایش «تقدیر از عارف و حمایت از روحانی» در تیرماه ۹۲ به چه معنا بود؟ آیا رفتار و گفتار امروز طلایی در تناقض با حضورش در مراسم حمایت از روحانی نیست؟

 

فراموشی تخلفات شهرداری؟ 

با در کنار هم قرار دادن ادعاهای طلایی، شایعه کذب معاون اولی قالیباف و… می‌توان به این نتیجه رسید که فعالیت انتخاباتی این طیف برای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و آنها از هر مسیری برای القای شایعات دروغ و تحریف واقعیت به نفع سردار مشهدی بهره می‌برند. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که اکنون پرونده تخلفات شهرداری در زمان قالیباف گشوده شده و سردار و شهردار سابق در مظان اتهاماتی است. رفاقت طلایی همچنین حکم می‌کند که او با فرافکنی به موضوعاتی بپردازد که افشاکنندگان را درگیر خود کند.

 

 

آرمان/مطهره شفیعی 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.