چگونه رویاهای مان را در ذهن‌مان تقویت کنیم؟


چگونه رویاهای مان را در ذهن‌مان تقویت کنیم؟

برآورده شدن آرزو

افراد موفق کسانی هستند که به دنبال اموری می‌گردند که انرژی را در آن‌ها دو چندان کند‎

 

حتما شما هم با این گفته موافق هستید که هر چه قدر کوله‌پشتی‌تان سبک‌تر باشد راحت‌تر از کوه بالا می‌روید و سریع‌تر به قله می‌رسید و یا این‌که هر چه قدر بار هواپیما کمتر باشد سریع‌تر حرکت می‌کند و بیشتر می‌تواند اوج بگیرد. اغلب ما حاضریم پول بیشتری بدهیم و بنزین سوپر بزنیم تا ماشین‌مان کارآیی بهتری داشته باشد. بنابراین چرا از همین فکر و استراتژی برای جسم و روح‌مان استفاده نمی‌کنیم تا بتوانیم سریع‌تر به آرزوهای‌مان دست یابیم.

 

برای سرعت بیشتر به چه چیزی نیاز داریم؟ 

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم هر چه قدر بنزین ماشین تمیزتر باشد، بیشتر طولانی‌تر و سریع‌تر می‌رود و کمتر دود و مواد مضر تولید می‌کند. زندگی ما نیز به همین صورت است. فکر می‌کنید برای داشتن یک زندگی ایده‌آل به چه چیزهایی نیاز دارید؟

 

برای بدن‌تان سوخت مناسب انتخاب کنید 

هنگامی که یاد بگیریم سوخت جسم و روح‌مان را تمیز و مناسب انتخاب کنیم، بسیار راحت‌تر، قدرتمندتر و سریع‌تر قادریم در مسیر اهداف‌مان گام برداریم و کمتر دچار لغزش و خطا خواهیم شد.

 

به خودتان انرژی بدهید 

بهتر است انسان یاد بگیرد که به طور مرتب به آمال و اهدافش سوخت و تغذیه مناسب برساند و به آن‌ها رسیدگی کند، نه این‌که یک عمر در آرزوی چیزی باشد بدون آن‌که حتی قدمی برای رسیدن به آن بردارد. منظور از سوخت در این‌جا این است که به هر طریقی که ممکن است به روح‌مان انرژی بدهیم تا با انگیزه دو چندان و شور و شوق فراوان در مسیر اصلی زندگی‌مان حرکت کنیم.

 

علاوه بر جسم، روح‌تان را نیز تغذیه کنید. 

البته من در این‌جا فقط در مورد غذای جسم صحبت نمی‌کنم. روح ما نیز همانند جسم‌مان نیاز به تغذیه و انرژی مثبت دارد. تمامی افکار، گفتار و اعمال دیگران می‌توانند به روح‌مان انرژی داده و یا این‌که کاملا ما را تخلیه انرژی کنند.

 

افراد موفق کسانی هستند که در هر لحظه از زندگی و با هر دم و بازدم خود به دنبال روابط و اموری می‌گردند که انرژی و شور و شوق زندگی را در آن‌ها دو چندان کند. وقتی شما در یک رابطه سرد و خشک قرار دارید و یا از شغل‌تان راضی نیستید و با انجام آن احساس خستگی و درماندگی می‌کنید، بنابراین انتظار نداشته باشید روح‌تان تغذیه سالم و مناسب داشته باشد. بر عکس اگر دوستی داشته باشید که برای شما ارزش قایل شود و شما را همواره به انجام کارهای خوب و سازنده تشویق کند، شما در زندگی به طور ناخودآگاه به پیشرفت‌های چشمگیری دست می‌یابید. وقتی شما ماموریت زندگی خود را بدانید و در جهت آن گام بردارید، بدون شک از زندگی خود لذت خواهید برد. بنابراین، هرگز تغذیه روح‌تان را فراموش نکنید.

 

غذاهایی بخورید که راحت‌تر هضم می‌شوند. 

هنگامی که غذای مناسب صرف می‌کنید، غذا راحت‌تر جذب بدن شده و انرژی کمتری برای هضم آن به کار می‌رود. بنابراین، در این حالت انرژی‌ای که در عمق وجود خود احساس می‌کنید، مضاعف خواهد شد.

 

به اندازه نیازتان غذا بخورید. 

اگر می‌خواهید کارآیی مغزتان بهتر شود و یا به عبارتی فعال و خلاق‌تر شوید در خوردن غذا افراط نکنید. همان‌طور که می‌دانید “روزه گرفتن” نیز به همین دلیل توصیه شده است. روزه به ما یاد می‌دهد که در خوردن غذا زیاده‌روی نکنیم و همواره حد اعتدال را در نظر بگیریم. اگر عادت کنیم غذا را به اندازه نیاز مصرف کنیم چربی در بدن ذخیره نمی‌شود و هم‌چنین میزان انرژی و شادابی در بدن افزایش می‌یابد. در این حالت فکر، بهتر کار می‌کند و فرد راحت‌تر می‌تواند اهدافش را دنبال کند. بنابراین افراط در خوردن، حالت خواب‌آلودگی، سستی و تنبلی و … را در شخص پدید می‌آورد. البته بهتر است بدانید افراط در هر کاری مضر است. به عنوان مثال اگر بیش از اندازه به فرزندتان دستور دهید و او را محدود کنید، همین زیاده‌روی در او حالاتی مانند افسردگی، اضطراب، نگرانی، غم و نارضایتی از زندگی را پدید می‌آورد. بنابراین برای داشتن یک زندگی شاد و پرانرژی تعادل را در تمامی زمینه‌ها حفظ کنید.

 

با معده خالی بخوابید 

با معده خالی، ذهنی پاک و قلبی آرام به خواب بروید. در این صورت است که بدن شما به راحتی استراحت کرده و تجدید قوا می‌کند. با خوردن غذای زیاد، بدن‌تان مجبور است تمام نیروی خود را صرف هضم غذا کند. به همین علت است که صبح‌ها بی‌حال و بی‌انرژی از خواب برمی‌خیزند و از نشاط و سرزندگی کافی برخوردار نیستند. هم‌چنین اگر با ذهنی آشفته و فکری خراب به خواب بروید جای تعجب نیست که خوابی ناآرام داشته باشید و کابوس‌های شبانه به سراغ‌تان بیاید. متاسفانه در این حالت روح شما این فرصت را نخواهد داشت که با خداوند ارتباط برقرار کرده و از رهنمودهای او برخوردار شود. بنابراین در چنین حالتی در طول روز کمتر می‌‌توانید برای مشکلات خود راه‌حل‌های مناسب و عقلانی پیدا کنید.

 

تنها موقعی غذا بخورید که واقعا گرسنه هستید 

هنگامی که جسم ما از لحاظ بیولوژیکی احساس گرسنگی می‌کند، ما به سمت غذا می‌رویم و نیاز گرسنگی خود را برطرف می‌کنیم ولی باید بدانیم که بعد روحانی و عاطفی ما نیز نیازهایی دارد که به هیچ وجه با خوردن غذا برآورده نمی‌شود. بهتر است در موقع غذا خوردن به این موضوع فکر کنید که آیا واقعا گرسنه هستید یا دچار گرسنگی کاذب شده‌اید (نیاز روحی، عاطفی). وقتی یاد گرفتید تفاوت میان این دو را به خوبی درک کنید، این توانایی را پیدا می‌کنید که رفتار و اعمال خود را تحت کنترل بگیرید و به طور ناخودآگاه به سمت افراد و اعمالی جذب می‌شوید که نیازهای روحانی، عاطفی شما را برآورده می‌کنند. بنابراین شما گام به گام به سمت اهداف متعالی خود سوق خواهید یافت.

 

آرزوهای‌تان را مانند غذا در ذهن‌تان بجوید 

سعی کنید وقتی غذا را در دهان خود می‌گذارید، آن‌قدر آن را بجوید تا وقتی وارد معده شما می‌شود به راحتی هضم شود. این عمل باعث می‌شود بدن‌تان کار خود را راحت‌تر انجام داده و انرژی کمتری صرف هضم و جذب غذا کند. در این حالت بدن شما انرژی بیشتری ذخیره کرده و در طول روز شما شادتر و سرزنده‌تر خواهید بود. همین کار را نیز باید در مورد تجربیات و وقایع زندگی خود انجام دهید. در مورد تک‌تک کارهای‌تان به خوبی فکر کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. آرزوهای‌تان را باید مانند غذا در ذهن‌تان کاملا بجوید تا به تدریج جزیی از وجودتان شود. بنابراین شما با این کار تمام اهداف و آرزوهای مورد علاقه‌تان را به طرف خود جذب می‌کنید.

 

غذاهایی را که دوست دارید، بخورید 

هرگز فراموش نکنید غذاهایی را بخورید که کاملا دوست دارید و با افرادی رابطه داشته باشید که مثبت هستند و انگیزه زندگی کردن را در شما تقویت می‌‌کنند. به عنوان مثال وقتی شما غذای مورد علاقه‌تان را می‌خورید بدن آن را بسیار راحت‌تر هضم و جذب می‌کند. در صورتی که این اتفاق برای غذایی که دوست ندارید، نمی‌افتد و در عین حال انرژی زیادی نیز از دست خواهید داد.

 

این موضوع در مورد انتخاب دوستان، شغل و دیگر مسایل هم صادق است. اگر از افرادی که با آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنید و یا از کاری که دارید راضی باشید، مطمئنا از تک‌تک لحظات زندگی خود لذت واقعی خواهید برد.

 

از زندگی خود لذت ببرید. 

اگر به راستی از زندگی خود لذت نمی‌برید به این دلیل است که یاد نگرفته‌اید آن‌طوری که دوست دارید زندگی کنید. همان‌طور که می‌دانید هر کدام از ما منحصر به فرد هستیم و می‌توانیم کاملا متفاوت از دیگری زندگی کنیم. پس بهتر است ویژگی‌های خاص خود را پیدا کرده و آن‌ها را در پیشبرد اهداف‌مان به کار ببریم. هر کسی مسوول زندگی خود است و باید تصمیم بگیرد چگونه زندگی کند و انرژی خود را صرف چه اعمالی بکند. بنابراین فرمان انرژی خود را در دست بگیرید و آن را درست هدایت کنید تا هم خود و هم دیگران از آن بهره‌مند شوید و از لحظات زندگی‌تان لذت ببرید.

 

منبع: مجله موفقیت

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.