چقدر در باشگاه کالری می‌سوزانیم؟


چقدر در باشگاه کالری می‌سوزانیم؟

اخبار,اخبار ورزشی,ورزش کردن

برای داشتن اندامی مناسب باید بدانیم که چه مقدار کالری دریافت می‌کنیم و چه میزان کالری می سوزانیم. معمولا ورزشکاران میزان کالری که هنگام ورزش در باشگاه می‌سوزانند را بیش از حد واقعی تخمین می‌زنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از My fitness pal، ورزشکاران فعالیت‌های  مختلفی در باشگاه انجام می‌دهند و میزان کالری سوزی آن را معمولا بیش از حد ارزیابی می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده است که میزان کالری سوزی دویدن بر روی تردمیل ۱۳ درصد، ورزش بر روی دوچرخه ثابت هفت درصد و ورزش بر روی الیپتیکال۴۲ درصد بیش از حد واقعی تصور می‌شود. معمولا ۵۰ تا ۷۰ درصد انرژی که بدن مصرف کردند صرف کارهای روزانه می‌شود. هر چقدر بدن عضلانی تر باشد بیشتر کالری می سوزاند. حتی در زمان استراحت فعالیت فیزیکی دمای بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که ۲۰ درصد کالری سوزی افزایش یابد. نیم کیلو چربی حدود سه هزار و ۵۰۰ کالری دارد.

 

تردمیل:

دویدن کالری سوزی  زیادی دارد. اگر با سرعت یازده و نیم مایل بر روی تردمیل بدوید در نیم ساعت بین ۲۷۰ تا ۴۰۰ کالری می سوزانید. اگر شیب تردمیل را افزایش دهید کالری سوزی بیشتر می‌شود. اگر ورزش هوازی را به صورت HIIT (کوتاه مدت و شدید) انجام دهید. باز هم کالری سوزی بیشتر می‌شود. در ورزش‌های HIIT در هر ‌دقیقه ۹ تا ۱۳ کالری سوزانده می‌شود.

 

دوچرخه ثابت:

ورزش بر روی دوچرخه ثابت در نیم ساعت با شدت متوسط ۲۱۰ تا ۳۱۱ کالری می‌سوزاند. اگر شدت افزایش یابد کالری می سوزد به ۳۱۵ تا ۴۶۶ می‌رسد.

 

شنا:

شنا کردن در نیم ساعت ۳۰۰ تا ۴۴۴ کالری می سوزاند. این ورزش به مفاصل نیز فشار وارد نمی‌کند.

 

 ورزش ترکیبی:

ترکیب ورزش‌های استقامتی و هوازی در ۳۰ ‌دقیقه ۲۴۰ تا ۳۵۵ کالری می‌سوزاند.

 

وزنه زدن:

وزنه زدن در هر نیم ساعت ۹۰ تا ۱۳۳ کالری می سوزاند. هر چقدر عضله سازی بیشتر باشد کالری سوزی بیشتر است. بنابراین بهتر است که وزنه زدن در برنامه شما باشد تا عضله سازی داشته باشید.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.