پشت پرده افزایش قیمت دو خارجی استقلال/ پای هموطن شفر در میان است!

پشت پرده افزایش قیمت دو خارجی استقلال/ پای هموطن شفر در میان است!

پشت پرده افزایش قیمت دو خارجی استقلال/ پای هموطن شفر در میان است!

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
تا دو ماه پیش کمتر کسی فکرش را می‌کرد پروسه تمدید قرارداد جباروف و تیام با استقلال تا این حد پیچیده باشد که در فاصله چهار روز مانده به شروع لیگ همچنان بلاتکلیف باشند. 

به گزارش مهر، اواسط لیگ شانزدهم بود که پای سرور جباروف توسط علیرضا منصوریان به فوتبال ایران باز شد تا آبی پوش شود، اما بسته بودن پنچره نقل و انتقالات نیم فصل آبی پوشان باعث شد تا ستاره ازبکستانی برای نیم فصل با پیراهن سپاهان به میدان برود.

 

پافشاری منصوریان در ابتدای لیگ هفدهم باعث شد تا با توجه به سرسختی باشگاه سپاهان برای حفظ جباروف، این فوتبالیست نخبه ازبکستانی سرانجام پیراهن این تیم را بر تن کرده و فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان استقلال شود. در انتقال جباروف به استقلال یک ایجنت ایرانی نقش اول را ایفا کرد و تا مدتها نیز مدیر برنامه وی در ایران بود. جباروف از ابتدای فصل قبل که قرارداد جدیدی با آبی پوشان منعقد کرد فاقد مدیر برنامه رسمی بود.

 

مامه تیام مهاجم سنگالی آبی پوشان نیز فصل گذشته توسط یک مدیر برنامه غیر رسمی ایرانی به اسم نادر نورایی به استقلال معرفی شد. این فرد همان کسی بود که واسطه حضور شفر در استقلال شد و تیام را هم بعد از آن به استقلال معرفی کرد. 

 

روزی که لیگ هفدهم به پایان رسید شرایط در استقلال خوب و هوا کاملا آفتابی بود. هیچ یک از بازیکنان استقلال روزی که خداحافظی می کردند دم از جدایی نمی زدند و همه به امید بازگشت به این تیم باشگاه را ترک کردند. جباروف و تیام هم وقتی می‌رفتند کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بازگرداندن آنها به این تیم تا این حد پیچیده باشد.

 

اما همه چیز از جایی آغاز شد که پای یک مدیر برنامه به زندگی این دو بازیکن باز شد. همزمان با آغاز به همکاری «شرمان»، ایجنت آلمانی که به طرز عجیبی به صورت همزمان مدیر برنامه یک بازیکن ازبکستانی و یک بازیکن سنگالی شاغل در ایران می شود معادلات بازگشت این دو بازیکن خارجی به استقلال پیچیده‌تر می‌شود.

 

قیمت پیشنهادات افزایش یافت، آبشن‌ها بیشتر شده و شرایط سخت تری پیش پای باشگاه گذاشته شد. در شرایطی که انتظار می رفت به دلیل هموطن بودن شرمان، مدیر برنامه های جدید تیام و جباروف با «شفر»ها شرایط حضور این دو مهره کارساز در استقلال تسهیل پیدا می‌کند، برخلاف پیش‌بینی ها شرایط این دو بازیکن به حدی پیچیده شد که حالا استقلالی ها شانس زیادی برای خود در راستای جذب جباروف متصور نیستند و این در حالی است که آنها در فاصه ۴ روز مانده به آغاز رقابتهای لیگ برتر هیچ هافبک بازیسازی ندارند.

 

افزایش نه چندان با رویه قیمت این دو بازیکن خارجی بر خلاف توافقاتی که قبل از همکاری با مدیربرنامه آلمانی داشتند کار را برای باشگاه سخت کرد. شاید اگر پای این مدیر برنامه آلمانی به زندگی این دو بازیکن ازبکستانی و سنگالی باز نمی‌شد، تیام و جباروف مدتها پیش قراردادشان را با استقلال تمدید کرده و در اردوی آماده سازی پیش فصل این تیم هم حضور پیدا می کردند.

 

شاید افتخاری هنوز مدیرعامل استقلال بود. شاید بازیکنان استقلال اینقدر با نا امیدی از احتمال قهرمانی شان در آسیا صحبت نمی کردند، شاید شانس کسب ستاره سوم برای آنها بیشتر می شد و شاید اگر شفر از عواقب همکاری جباروف و تیام با مدیر برنامه هموطنش مطلع می شد به خاطر مصلحت تیم تحت رهبری اش مانع از شکل گیری این همکاری می شد و ده ها شاید و باید دیگر.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.