پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

پروژه-کارآفرینی-هدفون-میکروفون-دارمشخصات فایل

عنوان: پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار

قالب بندی: ورد

تعداد صفحات: ۷۹

قسمتی از متون

این طرح که پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار می باشد؛ با کمک چندین نفر به پایان رسید که از آن ها بسیار متشکریم؛ بخصوص از استاد عزیز به خاطر کمک و راهنمایی من در آماده سازی و در آخر از پدر و مادرمان که در تمامی مراحل این طرح امکانات و محیط را برای ما فراهم نمودند و از تمامی کسانی که ما را در این راه یاری نموده اند و پشتیبان ما بوده اند تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم در تمامی مراحل طول زندگی پیروز و موفق باشند.

پیشگفتار

این طرح که پروژه کارآفرینی هدفون میکروفون دار است با کمک دوستان آغاز شد و با تحقیق در مورد آن از کارخانجات معتبر اطلاعات فراهم آمد و توضیح خلاصه آن که هدفون میکروفون دار از دو بلند گو، یک میکروفون، یک کابل و یک تیغه تنظیم کننده تشکیل شده که در مواردی چون انتقال و دریافت صوت، در تلفن های هندز فری، تلفن های اینترنتی و بازی های کامپیوتری بکار می رود و با توجه به کم بودن کارخانجاتی نظیر این محصول از جمله طرح های نو سودده در صنعت می باشد.

مقدمه:

هر محصول ویژگی ها ومشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی ، مالی و اقتصادی طرح ، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول بدون تردید ، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید ومحاسبات مورد نیاز خواهد بود.در این ارتباط یکی از موثرترین روش های قابل استفاده، بکارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک ازمحصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفی گمرکی محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.

فصل اول

کلیات و سوابق

کلیات و سوابق

شامل:

۱-۱معرفی اجمالی پروژه

۲-۱ معرفی محصول

۳-۱سوابق تولیدات

۴-۱کاربرد محصول

۵-۱ بازار مصرف

۱-۱معرفی اجمالی پروژه

۱-۱-۱ نام محصول

محصول مورد نظر در این طرح هدفون میکروفون دار استریو بوده که عبارت است از یک وسیله متشکل از میکروفن از نوع خازنی با امپدانس ۲ کیلو اهم و دو عدد بلند گوی از نوع لایر میباشد.هدفون میکروفون دار جهت دریافت وارسال صوت به تجهیزات صوتی بصورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی وبرعکس به کار می رود. تولید هدفون میکروفون دار دارای کد ۸ رقمی ۳۲۳۰۱۳۳۱ در طبقه بندی صنایع میباشد.

۲-۱-۱ مشخصات فنی محصول

شکل ظاهری

شکل هدفون میکروفون دارمورد نظر در این طرح در شکل صفحه بعد نشان داده شده است.

۳-۱- ۱مشخصات فیزیکی و فنی:

Frequency response 20-22000hz

Impedance 32 ohms

Cable lengh 2m

Connector 3.5mm stereo jack plug

Headphone sensitivity 91db/1mw

Maximume power input 50mW

Mic opereating renge 100-16000hz

Mic sensitivity -76dB,3dB

Mic impedance 600ohm

4-1-1 اجزای متشکله محصول

هدفون میکروفون داراز قطعات زیر تشکیل شده است:

۱-کپسول میکروفون خازنی۱عدد

۲-نگهدارنده خازن ۱عددپلاستیکی از ا.بی.اس

۳-بازوی اتصال به

بدنه هدفون ۱عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

۴-توپی تنظیم پایه ۱عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

۵-بلند گو ۲عدد مای لایر۰٫۵ وات

۶-نگهدارنده بلند گو ۱عدد پلاستیکی از ا.بی.اس

۷-کابل کابل کواکسیال ۶رشته

۸-تیغه تنظیم ۱عدد فلزی

۹-بازوی تنظیم کننده پلاستیکی ۲ عدد

۱۰-پد ازجنس هیدروفیل ۲عدد

۵-۱-۱ شماره تعرفه گمرکی

در داد و ستد های بین المللی جهت کد بندی کالا در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرگی و سود بازرگانی،عمدتاً ازدو نوع طبقه بندی استفاده می شود. یکی از طبقه بندیها نام گذاری بروکسل ودیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین الملل می باشد.روش طبقه بندی مورد استفاده در بازرگانی خارجی ایران،طبقه بندی بروکسل است که بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود،بعضاً تقسیم بندی های بیشتری د زیر تعرفه ها انجام گرفته است.در جدول(۱-۲) شماره تعرفه گمرکی،کد سیستم هماهنگ شده(زیر تعرفه)،نوع کالا،حقوق گمرکی،سود بازرگانی و شرایط ورود محصول درج گردیده است.

جدول(۱-۱) مشخصات گمرکی کالا

سود بازرگانی

حقوق گمرگی

نوع کالا

کد سیستم هماهنگ شده

شماره تعرفه

۱۶

۴

هدفون

۳۰

۸۵۱۸

۲-۱ معرفی سوابق

بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر واحد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی وآینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگی های خاص هر صنعت،وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای داخلی(بر مبنای انواع کاربرد محصول) مورد تحلیل وبررسی قرار می گیرد و باتعیین تولید داخلی محصول،باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی شود.

هدفون میکروفون دار از بازار گسترده ای در سطح کشور برخوردار است. اکثر افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند نیاز به هدفون دارند. محصول در تجهیزات مخابراتی و مولتی مدیا نیز بکار میرود. در خصوص میزان مصرف با توجه به مشخص نبودن آمار مصرف کنندگان و همچنین مشخص نبودن میزان واردات محصول به خاطر واردات مستقیم آن، می توان مبنای دقیقی را برای مصرف آن ذکرکرد ولیکن می توان اذعان نمود که با توجه به رشد روز افزون بکارگیری تجهیزات مولتی مدیا و مخابراتی و ازطرفی مستهلک شدن آن،مصرف روز افزونی دارند.

در خصوص هدفون میکروفون دارصادرات وجود ندارد.در خصوص واردات هدفون میکروفون دار بررسی میزان واردات نشانگر واردات حدود ۲۷۰هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و… می باشد. در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود. هدفون میکروفون دار وارداتی عمدتاًاز کشورهای چین تایوان، مالزی،هنگ کنگ و انگلستان می باشد.

۳-۱ کاربرد محصول

هدفون میکروفون دار کالای نهایی ومصرفی بوده ومستقیماً به مصرف می رسد. هدفون میکروفون دارجهت انتقال ودریافت صوت به تجهیزات صوتی به صورت تبدیل انرژی صوتی به سیگنالهای الکتریکی و برعکس به کار می رود.امروزه با توجه به گسترش وسایل مولتی مدیا، مخابراتی وکامپیوترهای شخصی مصرف هدفون میکروفون دار نیز رو به گسترش می باشد.ازجمله کاربردهای آن می توان در بازی های کامپیوتری،تجهیزات مخابراتی،تلفن اینترنتی، تلفن هندفری و تجهیزات صوتی نام برد. همچنین پایین بودن قیمت آن عامل دیگری برای افزایش مصرف این محصول می باشد.از محصولات جایگزین می توان از هدفون میکروفون دار در اشکال مختلف نام برد.

۴-۱ بررسی نیازهای جامعه

نیاز جامعه به محصول به گونه ای است که همان طور که در بحث وارداتی این محصول گفته شد میزان واردات نشانگر واردات حدود ۲۷۰هزار دلار از کشور های هلند،امارات،انگلستان و آلمان می باشد که عمدتاًبه هدفون میکروفون دارمخابراتی و… می باشد.

در خصوص هدفون میکروفون دارذکر این نکته لازم است که محصول عمدتاًبصورت مستقیم وارد کشور می شود که مبنای دقیقی را نمی توان برای آن قید نمود.

و سالانه مقدار زیادی از درآمد ارزی را از کشور خارج می کند. می توانیم با این کار جلوی این واردات را گرفته و محصول را در داخل کشور تولید کرد.

فصل دوم

طراحی تولید

۱-۲ فرایند تولید

۲-۲ تشریح فرایند تولید منتخب

۳-۲ بررسی ایستگاهها و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت

۴-۲ ابزار و ماشین آلات مورد نیاز و منابع تامین آن

۵-۲ مواد اولیه و منابع تامین آن

۶-۲ ظرفیت تولید

۷-۲ برنامه زمانبندی اجرای طرح

۸-۲ تعیین محل کارخانه

۱-۲ فرایند تولید

فرایند تولید هدفون میکروفون داراز مواد اولیه تا حالت نهایی مستلزم عبور از مراحل عملیاتی است که متناسب با شرایط تکنولوژی دارای روش های تولیدی با توجه به پروسس می باشد که می تواند شامل طراحی و تولید و یا مونتاژ باشد. در این طرح با در نظر گرفتن محدودیت های سرمایه گذاری و اقتصادی تر بودن روش مونتاژ این روش مکورد بررسی قرار گرفته است.

۲-۲ تشریح فرایند تولید منتخب

تولید هدفون میکروفون داردر چهار مرحله اساسی صورت می گیرد که در ذیل هر مرحله به تفکیک بررسی شده است.

۱-تهیه قطعات پلاستیکی

فرایند قالب ریزی تزریقی یکی از گوناگون ترین روش های تولید در صنعت و پرداخت پلاستیک می باشد. این روش فرایندی است که توانایی تولید قطعات قالب ریزی شده با شکل های پیچیده و دقت خوب در ابعادمختلف را داذا بوده و یک روش شکل دهی یا قالب گیری انواع گرانول مواد ترموپلاست است. عمل یک دستگاه قالب گیری ترزیقی،تبدیل یک ماده پلاستیک خام گرانولی شکل به حالت یک سیال یکنواخت برای رساندن آن به حفره های یک قالب می باشد. پلاستیک های گرانولی با پودری از یک قیف به یک محفظه گرم شده تغذیه می شوند که در آنجا تحت شرایط معین به وسیله حرارت نرم می گردند. این کار در یک سیلندر گرم و تحت فشار انجام شده و یک شناور یا مارپیچ، مواد را با نیرو به داخل قالب می رانند. قالب به وسیله گیره انتهای ماشین تا هنگامی که سرد شده و به مقدار کافی برای بیرون پریدن از قالب باز سخت شده باشد بسته نگه داشته خواهد شد. دمای قالب از ۵۲ تا ۱۴۹ درجه سانتیگراد می تواند تغییر کند. ژاکت آب سرد و فیلتر الکتریکی گرما دهنده برای نگه داری دمای مناسب استفاده می شود محدوده متوسط فشار قالب گیری ترزیقی از ۲۰۴۰-۶۸ اتمسفر، بسته به ترکیب قالب و طرح آن می باشد قالب از یک طرف به مرکز صفحه متحرک و از طرف دیگر به صفحه ثابت متصل شده است چون قالب برای آزاد شدن قطعه کار،همیشه از وسط باز می شود،لذا وقتی صفحه متحرک مذکور گشوده و به عقب برود نیمی از قالب را با خود به عقب میرود و در نتیجه قالب باز شده و قطعه بیرون می افتد. سپس صفحه متحرک دوباره بجای خود باز گشته و قالب بسته میشود تا عمل ترزیق دوباره انجام گیرد.

۲-مونتاژ قطعات

در این مرحله کپسول خازنی بلند گو ها و کابل و قطعات پلاستیکی در میز های مونتاژ پس از کنترل کیفی قطعات مونتاژ می گردد عملیات مونتاژ توسط کارگران صورت می گیرد عملیات مونتاژ تنها دارای یک قسمت لحیم کاری بوده و جهت لحیم کاری سر کابل به کپسول خازنی و بلند گو ها می باشد

۳-تست و آزمون کارکرد

پس از مونتاژ هدفون میکروفون داردر میز های تست و آزمون به کامپیوتر ها وصل شده و تست می گردد. فرایند تست شامل کارکرد انتقال و دریافت صوت و کار کرد آن می باشد.

۴-بسته بندی

در این مرحله هر محصول در یک بسته متشکل از یک مقوا ی چاپ شده و یک لفاف پلاستیکی قرار می گیرد سپس هر ۴۰ محصول در یک کارتون قرار می گیرد.

ترسیم شامتیک فرآیند تولید هدفون میکروفرن دار

۳-۲ بررسی ایستگاهها و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت

یافتن جایگاهی مناسب در جهان امروز بدون حضور جدی در بازار پررقابت جهانی میسر نیست و این نیز بدون داشتن متاعی با کیفیت بالا وبهای ارزان جهانی میسر نبوده و این نیز بدون داشتن متاعی با کیفیت بالا و فیمت ارزان برای عرضه فراهم نخواهد شد. ارتباط میان کیفیت محصول تولیدی، خدمات پس از فروش و رفاه بشر به نحوی گسترش یافته که بیان آن مستلزم ساختن مفاهیم جدیدی می باشد و این مفاهیم توصیف کننده خصوصیات کیفی محصول هستند. هر تولید کننده برای اینکه بتواند با رقبای خویش در داخل و خارج کشور رقابت کند باید کیفیت محصول خود را بالاتر و قیمت آن را نیز کاهش دهد. در یک کارخانه هیچ کس در مطلوب بودن کاهش هزینه ها تردیدی ندارد ولی ممکن است بعضی از تولید کنندگان این مطلب که بهبود کیفیت باعث تقلیل هزینه ها می شود مورد تردید باشد. معمولاً این گونه افراد کیفیت را در طراحی خوب می دانندو ممکن است بر روی نظر خود اصرار ورزند ولی باید توحه داشت که اگر محصول نتواند وظیفه خود را انجام دهد، عمر کافی نداشته باشد یا از ظاهر خوبی برخوردار نباشد رضایت مشتری را از دست می دهد. بطور کلی کیفیت محصول را به صورت خصوصیات مهندسی و تولیدی محصول که درجه ارضاء خواسته های مصرف کننده راتعین می کند تعریف می نماید. کنترل کیفیت جهت تعیین صحت عمل تولید مطابق مشخصات فنی تعیین شده برای محصول انجام می گیرد و باعث می شود که ضایعات محصول کمتر شده و در نتیجه قیمت تمام شده محصول کاهش می یابد.

اهداف کنترل کیفیت

۱-تعیین استانداردها- تعیین عملکرد مطلوب

۲-ارزیابی عملکرد- مقایسه عملکرد محصول ساخته شده با استانداردها

۳-اقدام اصلاحی- انجام اقدام اصلاحی در صورت عدم رعایت استانداردها

در صورت فقدان معیارهایی برای انجام کنترل در هر کارخانه، می توان شاهد دوره های متناوب تولید ودوره های متناوب رد محصول بود. این رفتار دوره ای حاصل فشارهای داخل کارخانه برای افزایش تولید و کنترل کیفیت است.

بازرسی به مفهوم مقایسه مشخصه ها با استانداردهای تعیین شده می باشد و آن یکی از مراحل کنترل کیفیت است و بستگی به سایر مراحل آن یعنی تعاریف، تفاسیر و روشها دارد. بازرسی به نوبه خود اطلاعات لازم جهت استفاده دیگر مراحل کنترل کیفیت را فراهم میکند.

مراحل بازرسی به طور کلی با توجه به وضعیت هر صنعت به ترتیب زیر می باشد:

و . . ..

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.