پاورپوینت کامل و جامع با عنوان کارت گرافیک در ۲۹ اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان کارت گرافیک در ۲۹ اسلاید

پاورپوینت-کامل-و-جامع-با-عنوان-کارت-گرافیک-در-29-اسلاید

واحد پردازش گرافیکی (به انگلیسی: Graphics Processing Unit) یا به اختصار GPU ابزاری اختصاصی برای رندر کردن گرافیکی (به طور طبیعی به نظر رسیدن تصویر) در کامپیوترهای شخصی، ایستگاه‌های کاری، یا در کنسول‌ های بازی است. این واحد گاهی اوقات واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده می‌شود. ویژگی‌های واحدهای پردازش گرافیکی جدید برای پردازش و ارائه دادن کارهای دیداری (گرافیکی)، آن‌ها را بسیار کارآمدتر از واحدهای پردازش مرکزی یا CPU در پردازش الگوریتم‌های پیچیده کرده است.
در واقع واحد پردازش گرافیکی همانند واحد پردازش مرکزی (به انگلیسی: Central Processing Unit) در کامپیوتر است ولی وظیفه اصلی آن پردازش اطلاعات مرتبط با تصاویر است. یک GPU معمولاً بر روی کارت‌های گرافیکی قرار می گیرد، اگرچه کارت‌های گرافیکی غیر حرفه‌ای مستقیماً بر روی بُرد مادر به صورت (OnBoard) قرار می‌گیرند. GPU ابزاری است شامل تعدادی عملگر ابتدایی گرافیکی، که باعث می‌شود نسبت به CPU در خلق تصاویر بر صفحه نمایشگر بسیار سریعتر عمل کنند.
رایج‌ترین عملگرها برای گرافیک دو بعدی کامپیوترها شامل عملگر بیت بلیت است که معمولاً در سخت‌افزارهای مخصوص یک “Biltter” نامیده می‌شود. این عملگرها برای کشیدن مستطیل، مثلث، دایره و قوس بکار می‌روند. پردازنده‌های گرافیکی جدید، پردازش گرافیک سه بعدی را نیز در رایانه‌ها انجام می‌دهند.
کمپانی‌های بسیاری در زمینه تولید GPU فعالند. در سال ۲۰۰۸، اینتل، انویدیا و AMD/ATI به ترتیب با ۴۹.۵٪ و ۲۷.۸٪ و ۲۰.۶٪ از سهم بازار در صدر تولیدکنندگان GPU بودند. البته در این آمار، پردازنده‌های گرافیکی مجتمع با CPU اینتل نیز محاسبه شده‌اند. اگر آنها را در نظر نگیریم، انویدیا و ATI تقریباً کل بازار را در اختیار دارند. دو شرکت کوچکتر S3 Graphics و Matrox نیز به تولید GPU می‌پردازند.
فهرست مطالب:
مقدمه
نام های مختلف کارت گرافیک
کارت گرافیک چیست؟
استانداردهای گرافیک
تفاوت VGA با کارت گرافیکهای قدیمی EGA & CGA
انواع
محل نصب
کارت های گرافیکی نوع اول بر حسب نوع شکاف توسعه ای
اجزای کارت گرافیک
رم داک
تراشه بایوس
حافظه کارت گرافیکی
حافظه های DRAM
حافظه های ویدویی (VRAM)
حافظه های ویندویی
حافظه های گرافیکی همزمان
حافظه Rambus
نحوه کار کارت گرافیک
اشکال زدایی کارت گرافیک
آیا می توانیم روی یک کامپیوتر دو کارت گرافیک داشته باشیم
نکاتی در رابطه با تهیه کارت گرافیک
تشریح مشخصات
هسته گرافیکی
سرعت پردازنده
حافظه
Memory BUS
Memory Clock
AGP
DirectX
خروجی ها
Overclocking
و…
دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.