پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی خلاقیت در ۹۰ اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی خلاقیت در ۹۰ اسلاید

پاورپوینت-کامل-و-جامع-با-عنوان-اصول-و-مبانی-خلاقیت-در-90-اسلاید

آفرینندگی یا آفرینشگری یا خلاقیت، مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است که در همهٔ ابعاد و جوانب زندگی وی نقش کاملاً حیاتی ایفا می‌کند. خلاقیت و نوآوری از والاترین ویژگی‌های انسان است. همهٔ علوم، تولیدات، فناوری‌ها، صنایع، ابداعات، اختراعات، هنرها، ادبیات، موسیقی، معماری و به طور کلی اساس انواع تمدن‌ها از ابتدا تاکنون و کلیهٔ دستاوردهای بشری، جلوه‌های گوناگونِ خلاقیت و نوآوری است. تمدن انسانی و زندگی وی بدون خلاقیت امکان‌پذیر نیست.
خلاقیت مفهومی است که تعریف‌های آن در طول زمان تغییراتی کرده‌است و پژوهشگران مختلف تعاریف متعددی برای آن ارائه نموده‌اند که البته اشتراک معنایی زیادی دارند.
به عنوان مثال تورنس، خلاقیت را به عنوان نوعی مسئله‌گشایی مد نظر قرار داده‌است. به نظر وی تفکرِ خلاقِ مختصر عبارتست از فرایند حس کردن مسائل یا کاستی‌های موجود در اطلاعات، فرضیه‌سازی دربارهٔ حل مسائل و رفع کاستی‌ها، ارزیابی و آزمودن فرضیهها، بازنگری و بازآزمایی آن‌ها و سرانجام انتقال نتایج به دیگران.
خلاقیت شامل تولید چیزی است که هم اصیل و هم ارزشمند باشد و نشأت گرفته از فرایندهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان می‌باشد. از دیدگاه یک دیدگاه علمی محصولات تفکر خلاق گاهی اوقات به تفکر واگرا ارجاع داده می‌شود. همانند دیگر پدیده‌ها در علم یک دیدگاه یا تعریف یگانه از خلاقیت وجود ندارد و به طور متنوع به موارد زیر منسوب شده‌است: فرایند شناختی، محیطی اجتماعی، ویژگی فردی، شانس و همچنین مواردی مانند نبوغ، بیماری‌های روانی و شوخ‌طبعی پیوند داده شده‌است.
تعریف مناسب دیگر فرایند فرضیات شکسته است تفکرات خلاق زمانی تولید می‌شود که شخص پیش‌فرض‌ها را کنار گذاشته و یک دیدگاه جدیدی را جستجو کند که دیگران به آن نپرداخته‌اند. خلاقیت نیاز به حضور همزمان تعدادی از ویژگی‌ها از قبیل هوش، پشتکار، غیرمتعارف بودن و توانایی تفکر به سبکی خاص دارد. خلاقیت، خودکار و بدون زحمت و تلاش است و غالباً همچون تصورات ذهنی خودانگیخته به وجود می‌آید. برای آن مراحلی توسط هلم هولتز و والاس پیشنهاد شده‌است: ۱-آمادگی ۲-دوره نهفتگی ۳-الهام ۴-تحقق.
فهرست مطالب:
مقدمه
خود آزمایی خلاقیت
تعریف خلاقیت
پرسشهای مرتبط با خلاقیت
خلاقیت ذهن
عوامل و زمینه های خلاقیت
هوشمندی
انواع هوش
سخن هوندا در مورد مدرک تحصیلی
خانواده
تحصیلات
موقعیت اجتماعی
تفکر آزاد منشانه
مستقل اندیشیدن
مسئولیت پذیری
شرائط سنی
جنسیت
تلاش و کوشش
موانع خلاقیت
موانع فردی خلاقیت
موانع سازمانی خلاقیت و نوآوری
عوامل تأخیر انداز توسعه خلاقیت و نوآوری در سازمانها
ده فرمان ضد خلاقیت
ویژگی های افراد خلاق
ویژگی های مدیریت خلاق
روشهای تفکر خلاق
روشهای افزایش خلاقیت
مدیریت تقویت خلاقیت در سازمان
چگونگی تسهیل خلاقیت و نوآوری در سازمان
عوامل مؤثر بر خلاقیت ونوآوری در سازمان
موقیعت های محیطی و سازمانی لازم برای ظهور نوآوریها
زمینه اصلی هر گونه نوآوری
روشهای رشد قدرت خلاقیت در کارکنان سازمان
نقش مدیران نوآور به روش دیگر
فرآیند خلاقیت هوشمند
مراحل فرآیند خلاقیت حل مسئله
انواع خلاقیت
خلاقیت عملی
خلاقیت ذهنی
خلاقیت هنری
خلاقیت غیر کلامی و تخیلی
روش تفکر ابداعی
تکنیک های خلاقیت
و…
دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.