پاورپوینت درمورد خودروهای هیبریدی

پاورپوینت درمورد خودروهای هیبریدی

پاورپوینت-درمورد-خودروهای-هیبریدیمشخصات فایل

عنوان: پاورپوینت درمورد خودروهای هیبریدی

قالب بندی: پاورپوینت

تعداد اسلاید: ۶۲

محتویات

خودروهای هیبریدی

تاریخچه خودروی هیبریدی

خودروی هیبریدی چیست؟

انواع خودروهای هیبریدی

حالتهای عملکردی موتور هیبریدی سری- موازی

مقایسه بازده استفاده از انرژی در خودروهای معمولی و هیبریدی

درصد تلفات خودروهای معمولی

درصد تلفات خودروهای هیبریدی

اجزاء خودروهای هیبریدی

کنترل کننده ها / موتورهای هیبریدی

باتری خودرو هیبریدی

فراخازن های خودروهای هیبریدی

پیل های سوختی خودروهای هیبریدی

انتشارات پایین و راندمان بالا

بهبود بخشیدن به صرفه جویی در مصرف سوخت

سیستم ترمز

به کار بردن اصول ایرودینامیک براى کاهش نیروى درگ

بدنه و شاسی

به کار بردن تایرهاى خاص

به کار بردن مواد سبک وزن

قاصدک نصیر اولین خودوری الکتریکی دو سرنشین

خودروی الکتریکی الوند ساپکو

تلاش دانشگاه کاشان برای توسعه فناوری خودروی هیبریدی

خودروی الکتریکی پاراکس

و . . .

قسمتی از پاورپوینت

خودروهای هیبریدی

حتما برایتان پیش آمده که زمان زیادی را درپمپ بنزین بگذرانید. شاید به خاطر شلوغی و شاید هم به خاطر کند بودن پمپ،این مشکلات بدلیل بنزینی بودن خودروی شماست. البته نه فقط بنزین بلکه کلیه سوخت های فسیلی مشکلات مخصوص به خود را دارند. یکی از راههایی که خودروسازان به آن رو آورده اند(برای کم شدن مشکلات و آلودگی هوا) ساخت خودروی هیبریدی است.

تاریخچه خودروی هیبریدی :

یک مهندس آمریکائی به نام H.Piper در ۲۳ نوامبر ۱۹۰۵ یک ماشین هیبریدی ساخت که قادر بود در طی ۱۰ ثانیه تا ۲۵ مایل شتاب بگیرد. موتور این خودرو ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی بود که امروزه به عنوان موتور هیبریدی شناخته می‌شود. Piper در سه سال و نیم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پیشرفت سریع موتورهای احتراق داخلی با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنین قابلیت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پایین بودن قیمت سوختهای فسیلی و مطرح نبودن آلودگی محیط زیست، سبب عدم توجه به این نوع خودروها شد. در پی بحرانهای نفتی سالهای ۱۹۷۰ دوباره این خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولی تا سال ۱۹۹۰ که کار اصولی با مشارکت PNGV Partnership for a New Generation Vehicle)) در آمریکا آغاز گردید، این خودروها به طور جدی پیگیری نشدند.

امروزه خودروهای هیبریدی ، مورد توجه کمپانیهای بزرگ جهان قرار گرفته اند که از آن جمله می‌توان به شرکتهایی مانند: تویوتا، هندا، میتسوبیشی، فورد، فیات، جنرال موتورز، دایملر کرایسلر، نیسان و پژو و … اشاره نمود. توفیق این محصولات به حدی چشمگیر بوده که از دسامبر سال ۱۹۹۷ تا ابتدای سال ۲۰۰۰ بیش از چهل هزار محصول پریوس کمپانی تویوتا به فروش رسیده است.

اولین خودروی هیبریدی طراحی و ساخته شده توسط فردیناند پورشه:

اولین خودروی هیبریدی با نیروی محرکه روی چهار چرخ ساخته شده توسط وود موتور ویکل که با همکاری شرکت های برق ملی امریکا، شرکت رنو، شرکت یوریکا ویلیامز و شرکت هنی کاچ ورک۶ ساخته شد. گرچه این خودرو فروش خوبی نداشت، ولی تولید آن نقطه عطفی در طراحی خودروهای الکتریکی مدرن تلقی می شود .کارهای جدید انجام شده توسط ویکتور واک۷ یکی از دانشمندان همکار پروژه هنی کیلووات و برادر آقای هرمان واک نویسنده معروف امریکایی، لقب پدرخوانده هیبرید را بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ برای وی به ارمغان آورد.

و . . . .

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.