پاورپوینت درمورد بنچ مارکینگ(Benchmarking)
پاورپوینت درمورد بنچ مارکینگ(Benchmarking)
عنوان: پاورپوینت درمورد بنچ مارکینگ(Benchmarking)
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: ۴۲
محتویات
مقدمه
Benchmarking چیست؟
مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)
تعاریف Benchmarking
انواع الگوبرداری
الگوبرداری فرآیندی
مقایسه انواع الگوبرداری
مدل الگوبرداری APQC
طرحریزی
تعیین نیات استراتژیک:
جمع آوری اطلاعات
اهداف بازدید
تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی:
پیاده سازی طرح
و . . ..
قسمتی از پاورپوینت
مقدمه:
سازمانها برای حفظ مشتریان، تعامل با تأمینکنندگان، بهرهوری بیشتر کارکنان و ارتقای مزیتهای رقابتی، نیازمند شناخت رقبا، ابزار و مقایسه عملکرد خود در حوزههای مختلف کاری هستند. استراتژیهای مختلفی برای بقا در میدان رقابت معرفی میشود. یکی از این راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملکرد دیگر سازمانها و الگوبرداری از رفتار آنهاست. شرکتهایی که استراتژی تحلیلی را سرلوحه بقای خود قرار میدهند، بهینه کاوی یا بنچ مارکینگ را به عنوان یکی از راههای مؤثر بهبود مستمر و تعیین موقعیت خود در میدان کسب و کار میدانند.
مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)
در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است.
واژه Benchmark قبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار گرفته شده، به معنی شاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند.
و . . .