پاورپوینت درمورد استانداردها و الگوهای مصرف

پاورپوینت درمورد استانداردها و الگوهای مصرف

پاورپوینت-درمورد-استانداردها-و-الگوهای-مصرفمشخصات فایل

عنوان: پاورپوینت درمورد استانداردها و الگوهای مصرف

قالب بندی: پاورپوینت

تعداد اسلاید:۱۲۲

محتویات

اصلاح الگوی مصرف

اهمیت و ضرورت توجه به استانداردها و الگوهای مصرف

دیدگاههای متفاوت درباره مصرف

مقایسه سرانه های مصرفی کشورها

مصرف گرایی

اشکال مختلف بروز مصرف گرایی در جوامع در حال توسعه

ضرورت های زیست محیطی

آشنایی با استانداردهای بین المللی

و الگوهای مصرف

انواع استاندارد ها ،مدل ها و الگوها

استاندارد امریکاANSI

و . . .

قسمتی از پاورپوینت

:اصلاح الگوی مصرف

تعریف:نهادینه کردن الگوهای صحیح استفاده از منابع کشور.

فرایند اصلاح الگوی مصرف ،سبب ارتقای شاخص های بهره وری و اثربخشی در جنبه های مختلف فردی و اجتماعی،کاهش هزینه ها و بسط وگسترش عدالت می گردد.

سطوح فرایند اصلاح الگوی مصرف از لحاظ اجرایی:

۱- تولیدمحصولات و خدمات

۲- توزیع

۳- مصرف

استقرار نظام های استانداردها و الگوی مصرف در هر سه وجه مربوطه مستلزم فرهنگ سازی پایداراست که خود نیازمند ارائه راهکارهایی است تا همه افراد جامعه نگرش ها و رفتارهای مربوطه را اصلاح نمایند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتا به یک فرهنگ در تمامی عرصه های مصرف تبدیل شود.

برای نهادینه سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی لازم به منظور استقرار مطلوب الگوی مصرف اولین قدم ارائه آموزش های مناسب و اثربخش است.

بدیهی است که آموزشهای مناسب به تدریج موجب ایجاد شناخت و تغییر نگرش در افرادشده و همگام با تغییرنگرش تک تک افراد جامعه می توان امیدوار بود که نگرش جامعه اصلاح شده و تغییررفتار مناسب صورت گیرد.

اهمیت این مسئله از زمانی آشکار می شود که بدانیم علی رغم تاکید آموزه های دینی مبنی بر پرهیز از اسراف و تبذیرمتاسفانه نشانه های فاحشی از زیاده روی در مصرف منابع در ابعادی زندگی فردی،خانوادگی و سازمانی دیده می شود.ازجمله می توان به ضایعات نان و اتلاف منابع در حوزه مصرف انرژی دربخش خانگی و صنعتی نام برد که بسیار بالاتر از سطح استانداردهای جهانی است.بدیهی است تا زمانی که منابع ارزشمند و کمیاب ،با ارزانترین قیمت و به وفور در اختیار قرار می گیرد،نمی توان انتظار تحقق شعارهای صرفه جویی را داشت.لازم است تا در کنار ارائه آموزشهای لازم و فرهنگ سازی نسبت به منطقی کردن قیمت حامل های انر‍ژی اقدام نمود.از آنجایی که سازمان های دولتی از جمله بزرگترین مصرف کنندگان منابع انرژی و امکانات می باشند هرگونه اقدام در راستای استقرار نظام اصلاح الگوی مصرف بدون در نظر گرفتن این سازمانها مفید نخواهد بود.

و . . .

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.