پاسخ به سوالات مهم و شایع درباره پرده بکارت،سوالاتی درباره پرده بکارت

سوالاتی درباره پرده بکارت

پاسخ به سوالات مهم و شایع درباره پرده بکارت

پرده بکارت غشایی است نازک که معمولاً در ابتدای مجرای تناسلی زن قرار گرفته همه یا بخشی از دهانه واژن را پوشانده است.

پرده بکارت
پرده بکارت ( hymen )که در افراد مختلف با ضخامت ها و شکل های مختلفی مشاهده می شود، ملاک غیر قابل اعتمادی برای تشخیص سلامت جنسی دختران است.

محل قرارگیری پرده بکارت
پرده بکارت یک چین غشایی نامنظم است که از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده است درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد و در واقع پرده بکارت به منزله درب ورودی واژن است. پرده بکارت در عمق واژن قرار نمی‌گیرد و با استفاده از یک آینه که در دهانه واژن قرار داده شود، با باز نگه داشتن پاها و سایر قسمت‌های اندام ‌جنسی قابل مشاهده است.

انواع پرده بکارت
انواع مهم پرده بکارت عبارتند از :۱- پرده بکارت بدون منفذ،۲- پرده بکارت مثلثی،۳- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)،۴- پرده بکارت نوع هلالی،۵- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)،۶- پرده بکارت نوع غربالی،۷- پرده بکارت نوع زبانه دار،۸- پرده بکارت نوع دندانه دار،۹- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی،۱۰- پرده بکارت بسیار سخت و سفت
شایع ترین نوع پرده بکارت، مثلثی است که در ۵۰ تا ۶۰% دختران دیده می شود.به‌طور کلی، با بالا رفتن سن، پرده بکارت دچار تغییرات مختلفی می‌شود.

آیا پرده بکارت قابل رویت است ؟
بله ، امکان رویت پرده بکارت توسط خود شخص میسر است لیکن بنا بر شرایط فیزیکی و چاقی قرار گیری و یا امکان رویت پرده بکارت در افراد ، مختلف گزارش گردیده است.

آیا پرده بکارت دارای کارکرد خاصی در بدن میباشد ؟
خیر، تاکنون رابطه ای مسقیمی بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی آن در  روند تکاملی انسان پیدا نگردیده است .لیکن برخی نظریه ها اشاره به این دارند که وجود پرده بکارت  در دوران کودکی و نوجوانی نقش محافظی در مقابل عفونت های دستگاه تناسلی زن میداشته در حالیکه پاره ای دیگر وجود آنرا چون آپاندیس و یا انگشت کوچک پا در بدن دانسته که کارکرد ویژه ای برای آن متصور نگردیده است.

آیا تنها انسان دارای پرده بکارت است؟
خیر در سایر پستاندارانی چون اسب ، کفتار، نهنگ ، سگ و فیل نیز پرده بکارت موجود است.

آیا داشتن پرده بکارت به معنای نداشتن رابطه جنسی پیشین است؟
خیر ،برای عده ای از زنان که دارای پرده ای از نوع قابل انعطاف ” فلکسیبل هایمن ” میباشند هنگام برقراریرابطه جنسی این پرده باز شده یا کنار رفته و مجدداً بعد از برقراری رابطه جنسی به جا ی اول خود برمیگردد.

آیا همواره درد و خونریزی متعاقبت پارگی پرده بکارت تجربه میگردد؟
خیر در همه افراد چنین نیست و بسته به وجود و نیز نوع پرده بکارت و همچنین راحتی عضلانی و روانی فرد ، تجاربی متفاوت در افراد گزارش گردیده است . برخی از زنان فاقد خونریزی بوده و درد متالم کننده ای موجود نیست و این در حالیست که در دسته دیگر زنان خونریزی قابل مشاهده ای و یا درد بسیار زیاد گزارش میشود که گاه حتی امکان برقراری رابطه جنسی و ورود آلت تناسلی مرد را بسیار دشوار و یا ناممکن می سازد.

ایا ممکن است پرده بکارت هرگز پاره نشود؟
بله. در چنین مواردی به پزشک مراجعه می کنند تا به وسیله عمل جراحی پرده برداشته شود.

مطالب مهم و پاسخ به سوالات شایع قســـــمت دوم :
۱ – در هنگام نزدیکی، آلت مردانه وارد واژن می شود )ناحیه صورتی(. بالطبع برای رسیدن به ناحیه صورتی ابتدا می بایست از خطوط قرمز (پرده بکارت) رد شد و با توجه به اینکه قطر آلت مرد در هنگام نعوظ بیش از قطر ورودی واژن در هنگام وجود پرده بکارت هست، به دنبال ورود آلت به واژن این لایه نازک دچار پارگی میشود. پس برای«ورود» آلت، اولین نقطه ، عبور از پرده بکارت می باشد.

۲ – اگر لب بزرگ و کوچک کنار زده شود ، پرده اولین قسمتی است که مشاهده می شود ؛ شاید خوده فرد(به دلیل عدم آشنایی با آناتومی منطقه) فقط قسمتی صورتی رنگ را مشاهده نماید ولی پزشک متخصص با معاینه (روی صندلی و موقعیت مخصوص ) به راحتی آن را تشخیص می دهد.پس بانوان عزیز، از کنجکاوی در مورد این منطقه جدا خودداری کنید، چون چه آسیب وارد کنید و چه وارد نکنید این مورد تا زمان ازدواج و برقراری اولین رابطه جنسی باعث ایجاد استرس و تشویش در شما خواهد شد.اگر به اطلاعاتی در مورد ناحیه تناسلی خود نیاز دارید، می توانید با مطالعه تاپیکها مختلف در انجمنها و نیز گالری تصاویر به آنها دست پیدا کنید.

۳ – ورود انگشت به داخل واژن به معنی عبور از پرده بکارت است، پس احتمال آسیب دیدن پرده بکارت به دنبال ورود انگشت به داخل دستگاه تناسلی وجود دارد، احتمال و میزان آسیب به نوع پرده و نیز قطر انگشت وارد شده بستگی دارد، تشخیص این مورد تنها با معاینه بالینی توسط پزشک متخصص امکان پذیر است.

۴ – فشار آب باعث پاره شدن پرده بکارت نمی شود.

۵ – یبوست و زور زدن باعث پارگی پرده بکارت نمی شود.

۶ – پرده بکارت در صورت ایجاد آسیب، خودبخود ترمیم نمی شود. ترمیم پرده بکارت از طریق جراحی غیر قانونی است و فرد انجام دهنده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

۷ – تنها مرجعی که گواهی آن برای استناد در موارد قانونی معتبر است، سازمان پزشکی قانونی است، و می‌تواند هرگونه آسیب، خراش ، دستکاری و ترمیم از طریق جراحی را تشخیص دهد.

۸ – خونریزی به دلیل آسیب به پرده بکارت در زمان آسیب رخ می دهد، یعنی همانند سایر قسمتهای پوست و مخاط بدن که آسیب به آن وارد می شود و باعث پارگی مویرگها و جاری شدن خون می شود. (مثلا خونریزی ۲۴ ساعت بعد رخ نخواهد داد!)

 

منابع : آکا ایران / پرشین پرشیا / مجله دلگرم

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.