نقش مجلات و کتابهای کمک آموزشی

نقش مجلات و کتابهای کمک آموزشی

نقش-مجلات-و-کتابهای-کمک-آموزشیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏نقش مجلات و کتابهای کمک آموزشی‏ در تدریس
” ‏هر طفلی ‏به محض این که به زبان می آید، برحسب یک تعلیم الهی هرچه را می بیند از حقیقت و سبب ‏آن جویا می شود و کشف ماهیت آن را می خواهد. اگر مربیان و معلمان او دانا باشند و ‏حقایق هر چیزی را به او خاطر نشان کنند، به همان طور آن نهال انسانیت که تازه از دل ‏او سر برزده است، نشو و نما گرفته، میوه سعادت و کام دل بار می آورد و آنچه از کمال ‏منتظر و سعادت اصلی خداوند متعال درباره او به اراده ازلی مقدر فرموده به آن مایل ‏می گردد. ولی اگر به عکس، مربیان و اولیای آن طفل بیچاره، به حکم یک بدبختی آسمانی ‏مردمان جاهل و بی خبری باشند، سوزن در چشم دانش و تازیانه بر روی خنگ طلب آن کودک ‏بدبخت زده، چشم بصیرتش را کور و پای سمند طلبش را لنگ ساخته و نهال برومند امید او ‏را از ریشه بر می کنند.”
‏جملاتی که در آغاز سخن آمد، بخشی از مقدمه کتاب ” احمد” نوشته عبد الرحیم تبریزی ‏است که یک قرن پیش منتشر شد. این کتاب به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده ، حاوی مفاهیم ‏پایه علم و فن است و به قول مولف ” از زبان اطفال در لباسی که متعلمان را به کار ‏آید و مبتدیات را بصیرت افزاید” نگارش یافته است. به راستی که چنین بوده و همین ‏گونه است.
‏کتاب احمد را می توان نخستین کتاب کمک آموزشی دانست که به شیوه ای نوین و با ‏اهداف آموزشی از پیش تعیین شده به زبانی بسیار ساده نوشته شده است. مولف اهداف ‏آموزشی هر فصل را در ابتدای آن معرفی کرده است و پیش از پرداختن به یک مفهوم علمی

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.