معاون دادستان مشهد تشریح کرد: نحوه دستگیری سارق مسلح ۲ بانک در مشهد


معاون دادستان مشهد تشریح کرد: نحوه دستگیری سارق مسلح ۲ بانک در مشهد

معاون دادستان مشهد از دستگیری سارق مسلح ۲ بانک تجارت و قرض الحسنه رسالت در مشهد خبر داد.

قاضی حیدری در گفت و گو با ایسنا در خصوص بازداشت سارق مسلح بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و تجارت عنوان کرد: در تاریخ ۲۸ بهمن ماه امسال شخصی یکی از شعب بانک های تجارت در میدان بسیج را مورد سرقت قرار داد. وی در ابتدا با یک دستگاه موتور از میدان نخریسی وارد شد و موتور را پشت ایستگاه مترو پارک کرد. سارق سپس وارد بانک شد و اسلحه را به طرف کارمندان بانک کشید و نهایتا موفق به سرقت یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان پول گردید. این سارق صورت خود را پوشانده بود تا در معرض شناسایی قرار نگیرد. پس از سرقت نیز با موتور خلاف جهت خیابان بازمی گردد تا از خیابان های فرعی فرار کند.

 

وی ادامه داد: وی مجددا در تاریخ ۱۵ اسفند ماه از شعبه احمدآباد بانک قرض الحسنه رسالت سرقت دیگری انجام می‌دهد و در این سرقت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول را سرقت می کند. وی حدود ۵ ماه پیش اسلحه‌ای را برای این سرقت‌ها تهیه کرده بود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: با بررسی دو سرقت انجام شده متوجه شدیم هر دو سرقت کار یک نفر است. سارق نیز تمام تلاش خود را داشت تا مورد شناسایی قرار نگیرد. الحمدلله دایره جنایی پلیس آگاهی و افسر پرونده و همچنین سایر دست‌اندرکاران، روی پرونده تمرکز داشتند و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که این سرقت کار یک نفر است. با توجه به گستردگی شهر و اینکه این سرقت در دو نقطه مختلف روی داده بود، کمی کار برای ما دشوار بود.

 

معاون دادستان مشهد افزود: با این حال خوشبختانه توانستیم حلقه را تنگ تر کنیم و شخص را نهایتا شناسایی کردیم. این سارق کالایی را خریداری کرده بود که مامورین برای تحویل کالا رفته و او را بازداشت کردند.

 

حیدری خاطرنشان کرد: سارق در ابتدا به دلیل اینکه اعتقاد داشت صورت خود را پوشانده و مانع شناسایی خویش شده، مقاومت می کرد و احتمال نمی داد توسط پلیس شناسایی شود. وی نمی‌دانست مورد آنالیز قرار گرفته و اقدامات او را پایش تصویری کرده‌ایم. نهایتا وی در کمال ناباوری بازداشت شد. 

 

وی اضافه کرد: سارق با نخستین پولی که سرقت کرده بود، یک دستگاه پی کی برای خود خریداری کرد. با سایر پول‌های سرقتی نیز خریدهای دیگری انجام داد و در اظهارات خود این نکته را بیان می‌کرد که فکر نمی‌کردم و این توان را در پلیس نمی‌دیدم که بتواند مرا شناسایی کند. 

 

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: در حال حاضر تفهیم اتهام متهم صورت گرفته و بعد از تعطیلات قرار نهایی وی صادر خواهد شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.