مردانی که خیانت جنسی به همسرانشان می کنند

چرا خیانت جنسی به همسران رایج شده است برای پاسخ کلیپ زیر را ببینید

 

در اینجا به فهرست برنامه هاى الهى در مورد تأمین احتیاجات روحانى و هم چنین درباره نیازهاى جسمانى او مى پردازیم، امید است مورد استقبال واقع شود.
برنامه هاى الهى براى تأمین نیازهاى روحانى روردگارمتعال همه مخلوقات را، بر طبق برنامه‏ هاى دقیق ‏و ظریفى اداره مى‏کند لیکن برنامه‏ها، در دو صورت تنظیم و اجرا مى‏ شوند.
تکوینى؛
تشریعى؛
تکوینى یعنى چه؟
صورت و لیست کارهائى که باید در زمان خاص انجام داده شود و هیچگونه تخلّف در آن ممکن نمى باشد یا جریان یافتن حرکتهائى که اختیارى نیست و بر حسب آنچه در ذات و نهاد آنها قرار داده شده، صورت مى گیرد به نام تکوین یاد مى شود، مانند، طلوع و غروب آفتاب، حرکت هاى فلکى، رشد و نموّ نباتات، حیوانات، که حتى،

سیستم بدن انسان، مانند جریان پمپاژ خون، حرکت نبض، جوانى، پیرى و … از برنامه‏هاى تکوینى هستند که فقط به اراده خالق متعال وابستگى دارند. مثل اینکه، شما، ساعتى را تنظیم مى کنید در وقت خاصّى، زنگ بزند، صدا کند، و ….

 

خیانت به همسر

مردان خیانتکار تعدادشان از زنان خیانتکار بیشتر است‎

 

مردان خیانتکار تعدادشان از زنان خیانتکار بیشتر است. در این مقاله به شما می گوییم که کدام دسته از مردان بیشتر به همسرشان خیانت می کنند.

 

چه مردانی بیشتر خیانت می کنند 

تعداد مردان خیانتکار به‌ مراتب از زنان خیانتکار بیشتر است. این قبیل افراد دلایل متعددی برای توجیه اقدام غیر‌اخلاقی خود ذکر می‌کنند. عده‌ای بیماری و ناتوانی جسمی یا روحی همسرشان را بهانه می‌کنند و عده‌ای دیگر انسان‌های خودشیفته و مغروری هستند که فکر می‌کنند همسرشان به خیانت آنها پی نخواهد برد. پِپِر شوارتز، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه واشنگتن معتقد است به تعداد آدم‌های خیانتکار روی زمین دلایل متنوع برای خیانت وجود دارد.

 

مردان وابسته به همسر بیشتر خیانت می‌کنند

کارشناسان معتقدند کسانی که به لحاظ اقتصادی به همسران شان وابسته‌اند، بیشتر در خطر اقدام به خیانت قرار دارند. آمارها نشان می‌دهد چنانچه سطح درآمد یک مرد از همسرش پایین‌تر باشد، احتمال ارتکاب خیانت از سوی او به‌ مراتب بیشتر از عکس این حالت است. شاید علت این باشد که جامعه به مردان می‌آموزد مرد باید نان آور خانه باشد.

 

کریستین مانش، استادیار جامعه‌ شناسی دانشگاه کانکتیکات توضیح می‌دهد مردان کم درآمد وقتی می‌بینند چرخ زندگی به دست همسرشان می‌چرخد احساس بی‌کفایتی می‌کنند. این مردان وقتی احساس می‌کنند نقش مردانه آنها با تهدید مواجه شده سعی می‌کنند به نحوی مردانگی خود را ثابت کنند. آنها پریشان گونه به‌دنبال راهی می‌گردند تا به همسرشان گوشزد کنند اقتدار مردانه آنها همچنان پابرجاست، حتی اگر خودشان در شرایط فعلی نان‌آور خانهنباشند. از طرف دیگر، حتی اگر مرد به لحاظ اقتصادی خودکفا بوده و به همسرش وابسته نباشند، باز هم احتمال بروز این رفتار نابهنجار از سوی آنها بالاتر از زنان گزارش شده، زیرا فرصت خیانت برای آنها فراهم‌تر است. زنان نان آور پس از اتمام کار باید به انجام امور منزل برسند یا از فرزندانشان مراقبت کنند و عملا دیگر فرصتی باقی نمی‌ماند که به رابطه‌ای جدید فکر کنند.

 

۲ دسته اصلی خیانتکاران

 

محققان توانسته‌اند مردان و زنان خیانتکار را به دو دسته تقسیم کنند؛

– دسته اول شامل کسانی می‌شود که از زندگی زناشویی خود خسته شده‌اند و رابطه فعلی دیگر برای آنها جذابیتی ندارد

 

اینها اغلب افرادی هستند که مدت طولانی در یک رابطه بوده‌اند و اکنون به‌دنبال یک نشاط جدید می‌گردند. دسته اول به معنای واقعی خواهان شروع یک رابطه جدید نیستند و فقط تمایل دارند از آشنایی با آدم‌های جدید و شروع رابطه با آنها سرگرم شوند.

 

در نشست سالانه سال گذشته انجمن جامعه‌شناسی آمریکا عنوان شد زنان متأهلی که به شوهرشان خیانت می‌کنند عمیقا به‌دنبال یک زندگی به تعبیر خودشانعاشقانه‌تر می‌گردند. گفته می‌شود این زن‌ها با این که از شوهرشان راضی هستند و حرفی از طلاق نمی‌زنند، اما یک رابطه جدید را خارج از ازدواج شروع می‌کنند.

 

– دسته دوم شامل کسانی می‌شود که از رابطه زناشویی فعلی خود احساس رضایت نمی‌کنند

 

اینها اغلب افرادی هستند که به دلایل مختلف ـ شاید وجود فرزند یا منافع مالی ـ قصد جدایی ندارند، اما به شدت به دنبال چیزی می‌گردند که احساسات‌شان را با آن ارضا کنند و متأسفانه در بسیاری موارد، تنها چیزی که به نظرشان می‌رسد وارد شدن به یک رابطه غیراخلاقی است. در این میان هستند عده‌ای که به قصد انتقامجویی اقدام به این کار می‌کنند. هر چند مطالعات اخیر حاکی از آن است که انتقام‌جویی علت اصلی این رفتار نابهنجار نیست.

 

در پایان کارشناسان یادآور می‌شوند اطلاع از خیانت همسر مسأله‌ای ناگوار است و فرد خیانتکار باید در انتظار واکنش شدید اخلاقی و قانونی باشد. التیام این زخم مدت‌ها طول می‌کشد، اما چنانچه بنیاد خانواده از استحکام کافی برخوردار باشد، امید است مرد یا زن خیانت دیده همسر خیانتکار را ببخشد و این بحران هر چند سخت از سر گذرانده شود. در این موارد مراجعه به مشاور خانواده نیز توصیه می‌شود

 

به هر حال تکوینى هر آن حرکتى را گویند که با اراده و اختیار متحرک انجام نمى شود و کسى نمى تواند مانعى بر سر راهش ایجاد کند، و تمام مخلوقات، حتى بخش اعظم وجود انسان را تحت پوشش قرار داده است.
تشریعى‏
شامل حرکتهائى مى شود که در آن اراده و اختیار، متحرک دخالت دارد و این موضوع فقط به انسانها، اختصاص یافته است که خالق متعال به خاطر محبّت هائى که به نسل بشر دارد، او را به آزادى اراده و قدرت اختیار مفتخر کرده است، یعنى در بخش تکالیف و وظائف، او را، به انتخاب برنامه هایش مختار ساخته، چه اگر مى خواهد و علاقه مند باشد، با اختیارش، بندگى خدا را برگزیند و از دستوراتش اطاعت نماید.
تکوین و تشریع از یک چشمه انشعاب پیدا مى کنند و آن اراده پروردگار متعالست لیکن در تکوین، برنامه ها به طور خودکار اجراء مى شود امّا در تشریع، الزامى در کار نیست و با اختیار مکلّف شکل مى گیرد.

منبع : salamatnews.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.