مراحل بستن لوله رحم (توبکتومی) در هنگام سزارین

مراحل بستن لوله رحم (توبکتومی) در هنگام سزارین

 

مراحل بستن لوله رحم (توبکتومی) در هنگام سزارین

 

حدود ۱۰ درصد از زنان پس از بستن لوله رحم احساس پشیمانی می کنند

کلیپ بستن لوله در مردان و رحم در زنان، ضررها و فواید

 

مراحل بستن لوله رحم در زنان در سزارین

برای خانم بارداری که حاملگی سخت یا دردناکی دارد، معمولا درخواست بستن لوله رحم بعد از حاملگی طبیعی است تا نظرش در مورد بارداری در آینده تغییر نکند. کارشناسان تخمین می زنند که حدود ۱۰ درصد از زنان پس از انجام این عمل احساس پشیمانی می کنند. بنابراین معمولا پزشکان قبل از انجام عمل بستن لوله رحم از زنان سوالات بسیاری در رابطه با انتخاب باروری و حس مادری می پرسند.

با این حال، موارد دیگری وجود دارد که بستن لوله رحم بهترین انتخاب برای سلامتی فرد است. به عنوان مثال، انجام چند عمل سزارین می تواند موجب نازک شدن رحم شود که در حاملگی های بعدی منجر به پارگی رحم می شود. این مورد می تواند دلیل خوبی برای بستن لوله باشد.

مرحله ۱:
پزشکان در مورد عمل بستن لوله با بیمار صحبت می کنند. بستن لوله، اگرچه در مواردی برگشت پذیر است، دائمی در نظر گرفته می شود. پزشکان در طی مکالمه چندین بار در مورد استریلیزاسیون به بیمار یادآوری می کنند. پزشک ممکن است در مورد نوع عمل بستن لوله با بیمار صحبت کند.
رایج ترین مدل های بستن لوله شامل الکتروکواگولاسیون، جا گذاری حلقه فالوپ، جا گذاری فیلشی کلیپ و باند لاستیکی سیلیکونی هستند.

مرحله ۲:
آماده شدن برای عمل است. اگر زنی باردار باشد و زایمان او به روش سزارین انجام شود، در صورت امکان بستن لوله ها همزمان با عمل سزارین انجام می شود. قبل از انجام عمل باید آزمایش خون و آزمایش های دیگری انجام شود. عمل بستن لوله در بیمارستان انجام می شود. اکثر خانم ها در همان روز به خانه می روند، اما بستری شدن برای ۲۴ ساعت در بیمارستان رایج است.

بستن لوله رحم,مراحل عمل توبکتومی,توبکتومیاز رایج ترین مدل های بستن لوله رحم، الکتروکواگولاسیون و جا گذاری حلقه فالوپ است

بیمار همچنین با متخصص بیهوشی در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده در طول عمل صحبت می کند. معمولا برای این عمل، بیهوشی عمومی انجام می شود. اما در صورتی که بستن لوله همزمان با عمل سزارین انجام شود، برای کنترل درد از بیهوشی اپیدورال یا نخاعی استفاده می شود.

مرحله ۳:
برش و سوزاندن لوله های فالوپ است. در طی عمل سزارین، متخصص زنان و زایمان لوله های فالوپ را پیدا می کند، قطعه ای از آن را بریده و انتهای آنها را می سوزاند. این کار در طی تخمگذاری، مانع از خروج تخمک ها از لوله می شود. تخمک گذاری انجام می شود اما تخمک ها در لوله فالوپ باقی می مانند تا زمانی که از بین بروند. زنانی که سزارین نمی شوند هم عمل مشابهی خواهند داشت، اما برای دسترسی پیدا کردن به لوله های فالوپ، برش کوچکی در شکم آنها ایجاد می شود.

بستن لوله رحم,مراحل بستن لوله رحم در زنان,توبکتومی  پزشکان معمولا عمل بستن لوله رحم را در زنان جوان انجام نمی دهند

مرحله ۴:
روند بهبودی پس از بستن لوله ممکن است کمی دردناک باشد. زنانی که این عمل را همراه با سزارین انجام می دهند، هیچ درد اضافی تحمل نمی کنند. اگر این عمل به طور مستقل از بارداری انجام شود، ممکن است تا چند روز درد کمی در ناحیه شکم وجود داشته باشد اما معمولا زنان به سرعت بهبود پیدا می کنند.

بستن لوله ها یک تصمیم بزرگ است. به همین دلیل، پزشکان معمولا این عمل را در زنان جوان انجام نمی دهند، مگر اینکه به دلایل پزشکی دیگری انجام این عمل ضروری باشد.

منبع: nabzema.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.