محاکمه قاتل دو عتیقه‌فروش و فوتبالیست ملی‌پوش


محاکمه قاتل دو عتیقه‌فروش و فوتبالیست ملی‌پوش

پنج مرد افغان که علاوه بر کشتن دو عتیقه‌فروش، در قتل یکی از اعضای تیم ملی فوتبال جوانان نیز دست داشتند، بزودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند.

 به‌ گزارش ایران؛«این پرونده از ۱۵ مرداد سال ۹۲ و با گزارش ناپدید شدن فوتبالیست ۲۲ ساله‌ای به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا تحت رسیدگی قرار گرفت. پدر این فوتبالیست، با اشاره به این که «امید» یکی از بازیکنان تیم سایپا بود، گفت: پسرم با خودروی پراید سفیدرنگش از خانه خارج شده بود اما چند ساعت بعد مردی ناشناس به تلفن همراهم زنگ زد و برای آزادی‌اش ۱۰ میلیون تومان پول خواست. من هم که در آن شرایط  فقط به فکر نجات دادن پسرم بودم، این پول را به حساب او واریز کردم اما تاکنون خبری از پسرم نشده است. پسرم دانشجو و بازیکن تیم ملی فوتبال امید است و همزمان در  تیم جوانان باشگاه سایپا نیز بازی می‌کند.»

 

پدر امید در ادامه تحقیق صدای ضبط‌ شده‌ای از ربایندگان و همچنین شماره حسابی را که برای آنان پول واریز کرده بود در اختیار کارآگاهان قرار داد. جست‌وجوهای تخصصی مأموران برای یافتن پسر جوان ادامه داشت تا این که جسدش ۱۶ مرداد همان سال در محله خاوران و داخل چاهی کشف شد. این در حالی بود که مأموران خودروی  پسر جوان را هم در حالی پیدا کردند که لکه‌های خون در آن به چشم می‌خورد. از سوی دیگر بررسی‌های مقدماتی جسد، نشان از شکنجه‌های وحشتناک مقتول پیش از قتل داشت. به این ترتیب تحقیقات گسترده برای دستگیری عاملان  جنایت آغاز شد تا این که مأموران به رد پای یک مرد افغان رسیدند که ۱۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده بود اما وی پس از دستگیری مدعی شد فردی به‌ نام عبدالله شماره کارتش را گرفته و او پول را به حسابی در افغانستان منتقل کرده است. عبدالله تنها سرنخی بود که پلیس را به متهمان این جنایت سیاه می‌رساند. بنابراین پس از بررسی سوابق این مرد مشخص شد عبدالله یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت، سرقت مسلحانه و زورگیری است. در ادامه کارآگاهان دریافتند متهم همزمان با دریافت پول از ایران متواری شده و همین موضوع نشان می‌داد مرد افغان در شکنجه‌ مرگبار فوتبالیست جوان نقش داشته است.

 

قتل‌های سریالی عتیقه‌فروش‌ها

 

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی عاملان قتل پسر جوان ادامه داشت، ۲۸ آبان ۹۴ گزارش جنایت دیگری در یکی از مجتمع‌های تجاری واقع در خیابان شریعتی شمالی به پلیس اعلام شد. با حضور تیم بررسی صحنه جرم در محل، جسد مرد ۴۵ ساله‌ای به نام جمشید در محل کارش پیدا شد. شواهد نشان می‌داد او در جریان معامله سکه‌های عتیقه با چند مرد افغان کشته شده است. اما او تنها قربانی نبود؛ چرا که ۳۰ دی نیز جنایت مشابهی در خیابان پاسداران به پلیس گزارش شد و این‌ بار مرد ۴۰ ساله‌ای به نام «مجید» که به همراه یکی از بستگانش به‌ نام «مهدی» برای خرید سکه‌های عتیقه به ارزش ۱۲۰‌میلیون تومان به دیدار افرادی رفته بود، مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید.

 

رد پای مشترک در سه جنایت

 

با ‌توجه به شباهت دو جنایت، این احتمال از سوی کارآگاهان جنایی تهران مطرح شد که هر دو قتل به دست اعضای یک باند صورت گرفته است. همچنین کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته محل قتل دو عتیقه فروش، تصویر عبدالله – متهم فراری پرونده قتل فوتبالیست جوان – را نیز به دست آوردند و دریافتند قاتلان دو عتیقه فروش، همان مردانی هستند که فوتبالیست جوان را هم به قتل رسانده‌اند.

 

با این سرنخ، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان توانستند دیگر متهم پرونده به نام «شکرالله» را نیز شناسایی کنند. او تا چندی قبل در شرکت «مجید» – یکی از عتیقه‌فروش‌های کشته شده – کار می‌کرد.

 

همزمان با شناسایی هویت دو مرد جنایتکار، مأموران پلیس به کمین متهمان نشستند تا این که در عملیاتی ویژه دو همدست آنها را بازداشت کرده اما سومین متهم هنگام فرار با شلیک مأموران کشته شد.

 

اعتراف به قتل‌های سریالی

 

در حالی که مردان تبهکار به‌ سرقت‌های مرگبار از دو عتیقه فروش به سرکردگی عبدالله اعتراف کردند، مأموران در ادامه تحقیقات او، شکرالله و متهم دیگر را دستگیر کردند. آنها نیز قتل دو عتیقه فروش را پذیرفتند اما حاضر به قبول  قتل جوان فوتبالیست نشدند. این در حالی بود که در تحقیقات صورت گرفته از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران مشخص شد صدای مردی که با پدر امید تماس گرفته و پدر پسر جوان نیز این صدا را ضبط کرده، متعلق به عبدالله است. ضمن این که ۱۰ میلیون تومان پولی را که پدر بازیکن جوان به حساب آدم ربایان ریخته بود پس از چند بار جابه‌جایی به حساب این مرد افغان واریز شده بود. همین سرنخ‌ها نشان می‌‌داد عبدالله و همدستانش در قتل پسر فوتبالیست نیز نقش داشته‌اند.

 

بدین‌ترتیب با پایان تحقیقات بازپرس بخشوده از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، برای چهار متهم افغان به اتهام قتل فوتبالیست جوان و دو مرد عتیقه‌فروش و پنجمین متهم به خاطر ضرب و جرح قربانیان صدور جلب به دادرسی صادر کرد.

 

بنابراین متهمان پرونده بزودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه خواهند رفت.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.