مجسمه جدیدجایزه گلدن گلوب رونمایی شد

مجسمه جدیدجایزه گلدن گلوب رونمایی شد

مجسمه جدیدجایزه گلدن گلوب رونمایی شد

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجسمه جایزه گلدن‌گلوب

مجسمه جایزه گلدن‌گلوب باز هم تغییر شکل داد. بر اساس خبری که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود منتشر کرده، در دوره تازه جوایز گلدن گلوب مجسمه تازه‌ای به برندگان اهدا خواهد شد.

 انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از تغییر در ظاهر مجسمه جایزه گلدن گلوب خبر داد. در مجسمه جدید دیگر خبری از  پایه مرمرین نیست.

یکی از تغییرات بنیادی در ظاهر تازه جایزه از میان برداشتن پایه مرمرین و جایگزین کردن آن با یک پایه استوانه‌ای فلزی است. در ساخت مجسمه تازه که ابعاد و وزن آن اندکی بیش‌تر از نمونه قبلی است، از فلزات روی، برنز و آلیاژ برنج استفاده خواهد شد.

البته این نخستین بار نیست که ظاهر این جایزه معتبر سینمایی و تلویزیونی دستخوش تغییرات می‌شود. در سال ۲۰۰۹ نیز تغییراتی در پایه و کره مشهور مجسمه صورت گرفت. الکساندر دسپلا آهنگساز فرانسوی سال گذشته پس از بردن جایزه گلدن گلوب برای موسیقی فیلم «شکل آب» متوجه شد که مجسمه جدید با جایزه‌ای که در سال ۲۰۰۷ برده بود، از نظر ظاهری تفاوت‌هایی دارد.

تاریخچه جایزه گلدن گلوب
جایزه گلدن گلوب  نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط ۹۳ اعضا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی اهدا می‌گردد. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت.

مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود؛ گفتنی است که این جایزه به فیلم یا برنامه تلویزیونی خاصی تعلق نمی‌گیرد و تنها برای یک عمر فعالیت هنری بزرگان سینما و تلویزیون آمریکا اهدا می‌شود.

هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب در ۷ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۸ دی ۱۳۹۶) آخرین مراسم برگزار شده‌است. مراسم اهدای جوایز اهدای جوایز هفتاد و پنجمین گلدن گلوب، تحت تأثیر اعتراض ستارگان سینما و دست‌اندرکاران فیلم قرار گرفته بود که با پوشیدن لباس سیاه به نشانه اعتراض به آزار جنسی در صنعت سینما، به این نکته واکنش نشان دادند.

 

خبرآنلاین

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.