متراژ پرطرفدار آپارتمان‌های مسکونی در تهران

متراژ پرطرفدار آپارتمان‌های مسکونی در تهران

متراژ پرطرفدار آپارتمان‌های مسکونی در تهران

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند در حال حاضر پر تقاضا ترین متراژ در بین گروه‌های مختلف، آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ مترمربع هستند.

 به گزارش دنیای‌اقتصاد،آمار رسمی بانک مرکزی نیز این موضوع را تایید می‌کند. براساس گزارش منتشر شده از سوی این مرجع، در نیمه پاییز سال جاری توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی به گونه‌ای بوده است که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع معادل ۴/ ۱۴ درصد اختصاص داشته است.

 

همچنین واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۹/ ۱۳ درصد و ۷/ ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع، ۳/ ۵۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. به گفته مشاوران املاک این گروه از آپارتمان‌های مسکونی در عین حال که پرطرفدارترین متراژ در بین خریداران هستند بازه قیمتی گسترده‌ای نیز دارند. به‌طوری که قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در این بازه متراژی نسبت به میانگین قیمت منطقه بالاتر است.

 

اما مشاوران املاک عنوان می‌کنند واحدهای مسکونی با متراژ ۵۰ تا ۷۰ مترمربع با عمر بنای بین ۵ تا ۱۰ سال از جمله گزینه‌هایی هستند که به اصطلاح به قیمت رسیده‌اند از این رو می‌توانند انتخاب مناسبی برای خانه‌اولی‌های در جست‌وجوی ملک باشند. براساس گزارش بانک مرکزی، در نیمه فصل پاییز سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۵/ ۹۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , آپارتمان‌
کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.