ماتیس: عربستان بخشی از راه حل در یمن است


ماتیس: عربستان بخشی از راه حل در یمن است

اخبار,اخبار بین الملل,جیمز ماتیس و محمد بن سلمان

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه عربستان بخشی از راه حل در یمن است، خواهان افزایش تلاش‌ها به منظور دست یابی به یک راه حل مسالمت آمیز و پایان جنگ در یمن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: ما باید سریعاً پویایی و تحرک جدیدی به تلاش‌ها جهت دست‌یابی به راه حل مسالمت آمیز برای جنگ داخلی در یمن بدهیم و ما از شما در این خصوص حمایت می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در دیدار با محمد بن سلمان درمورد کشته شدن غیرنظامیان در یمن نیز گفتگو خواهد کرد یا خیر، گفت: ما درصدد پایان این جنگ هستیم و این نکته اساسی است. ما درصدد هستیم که این جنگ را با شرایطی مثبت برای یمنی‌ها و همچنین با در نظر داشتن امنیت در شبه جزیره عرب پایان دهیم.

 

پنتاگون در بیانیه‌ای پس از دیدار محمد بن سلمان و جیمز ماتیس اعلام کرد که دو طرف درمورد اوضاع امنیتی در خاورمیانه از جمله رویارویی با خطرات منطقه ای از طریق وحدت شورای همکاری خلیج فارس گفتگو کردند.

 

دو طرف همچنین به بررسی اهمیت همکاری نظامی آمریکا و عربستان در بیرون راندن گروه‌های تروریستی بین المللی و حمایت از تلاش‌های دولت مستعفی یمن جهت دست‌یابی به یک راه حل مسالمت آمیز پرداختند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.