چگونه لازانیای خوشمزه را بدون فر درست کنیم؟

لازانیای خوشمزه بدون فر

لازانیا یا خمیربرگ نوعی غذای ایتالیایی است که از لایه‌های سه گانه پاستا ورقه‌ای، سس مخصوص، و پنیر پیتزا درست شده است. لازانیا انواع مختلفی دارد و معمولاً در فر درست می‌شود. یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد که آسانترین روش پخت لازانیا با فر و بدون فر را در سایت داناکده می خوانید.

البته اگر لازانیا سنتی باشد بسیار بهتر است تا این که بخواهید بروید و از مغازه های نامعتبر بخرید. در خوردن این غذاها زیاده روی مضر است. پس احتیاط کنید

مواد لازم برای لازانیا بدون فر:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ شده

۲ بسته لازانیا

۳۰۰ گرم سوسیس

۵۰۰ گرم قارچ

۱ عدد سس کچاپ

۱ عدد  فلفل دلمه ای

۵۰۰ گرم پنیر پیتزا

۱ عدد پیاز خرد شده

روغن به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه لازانیا بدون فر :

ابتدا پیاز خرد شده رادر تابه تفت داده تا طلائی شود سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه تا خوب سرخ شود .فلفل دلمه ای نگینی را تفت میدهیم و بعد سوسیس های خرد شده را تفت داده و قارچ ها را به آن اضافه میکنیم بعد از کمی سرخ شدن همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل را اضافه میکنیم . در قابلمه ای پر آب لازانیا ها را پس از پانزده دقیقه جوشیدن آبکش میکنیم و کنار میگذاریم .

در آخرین مرحله مخلوط کردن مواد داخل لازانیا سس کچاپ را به مواد اضافه و بمدت ده دقیقه درب مواد را بسته تا با هم ترکیب شوند .

در انتها تابه ای(تابه بزرگ کارال ) را آماده و مقداری روغن در آن میریزیم سپس دو برگ لازانیا را بصورت بعلاوه روی یک سینی گذاشته مقداری مواد را همراه پنیر پیتزا روی آنها میریزم و برای جمع کردن لایه ها باز بصورت یکی در میان مواد و پنیر پیتزا ریخته و جمع میکنیم (به حالت بفچه ) و یکی یکی در تابه گذاشته و باز روی هر لازانیا پنیر میریزیم و به مدت نیم ساعت درب تابه را با حرارت ملایم بسته تا آماده شود .

میتوان از سس سفید هم در مواد به همراه سس قرمز استفاده کرد که پر چرب تر خواهد شد سس قرمز کم چرب خواهد بود .

نکته : 

درب ظرف را تا انتها زیاد باز و بسته نکنید .

لازانیای خوشمزه بدون فر

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.