قیمت نفت امروز ۵ درصد افزایش یافت

قیمت نفت امروز 5 درصد افزایش یافت

قیمت نفت امروز ۵ درصد افزایش یافت

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
قیمت نفت با آتش‌بس چین و آمریکا و انتظار برای توافق بر سر کاهش چشمگیر تولید در نشست پایان هفته اوپک، قیمت نفت را به ۶۳٫۳۸ دلار در هر بشکه رساند. 

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از آتش‌بس ۹۰ روزه آمریکا و چین بر سر جنگ تجاری‌شان و در آستانه نشست اوپک در آخر این هفته که انتظار می‌رود به کاهش عرضه منجر شود، قیمت نفت در معاملات امروز ۴٫۹۱ درصد افزایش یافت.

 

هر بشکه نفت برنت با ۲٫۹۲ دلار افزایش ۶۲٫۳۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲٫۶۱ دلار افزایش ۵۳٫۵۴ دلار معامله شد.

 

افزایش قیمت نفت خام آمریکا ناشی از انتشار بیانیه‌ای از سوی کانادا بود که استان آلبرتا تولیدکنندگان را مجبور خواهد کرد تا تولید خود را ۸٫۷ درصد یا ۳۲۵ هزار بشکه در روز کاهش دهند تا تنگی خط لوله ای را سبب شده تا بیشتر نفت ذخیره شود را مدیریت کند. بیشتر نفت آلبرتا به آمریکا صادر می‌شود.

 

استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت تصمیم آلبرتا «گامی بی سابقه برای کاهش بحران در صنعت انرژی کانادا بوده است.»

 

چین و آمریکا توافق کردند تا برای ۹۰ روز تعرفه‌های جدید علیه یکدیگر وضع نکنند و در عین حال برای حل مناقشات موجود به مذاکرات ادامه دهند.

 

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، به شدت به تجارت جهانی ضربه زده است و نگرانی در مورد رکود اقتصادی را سبب شده است.

 

نفت خام در میان فهرست کالاهایی که دو طرف بر آنها تعرفه اعمال کردند، وجود ندارد اما تاجران می‌گویند احساس مثبت آتش‌بس نیز باعث رشد بازار نفت شده است.

 

حسین سید، استراتژیست ارشد بازار گفت: «پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورش به همکاری با عربستان ادامه خواهد داد، بازارها انتظار یک کاهش چشمگیر تولید را دارند.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.