قصابی که نیم تن گوشت الاغ در یخچال داشت+تصویر

گوشت الاغ

کشف گوشت الاغ! سیامرز صادقی فرمانده انتظامی بخش چنارشاهیجان از کشف بیش از ۴۵۰ کیلوگرم گوشت الاغ در این بخش خبر داد.گوشت الاغ

وی گفت:از یک باب مغازه قصابی (سوپرگوشت ع) جنب بانک ملی شهر قائمیه مقدار ۴۵۰ کیلوگرم گوشت الاغ توسط مامورین بخش انتظامی چنارشاهیجان کشف و ضبط و متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
صادقی افزود:چنانچه کسانی از این قصابی شاکی هستند می توانند به کلانتری چنارشاهیجان مراجعه کند.

گوشت الاغ

چرا خوردن گوشت الاغ و اسب مکروه ولی گوشت گوسفند و شتر مستحب و خوب است؟ با اینکه همه اینها گیاه خوار هستند، چرا حکم آنها مختلف است؟
همان گونه که در پرسش آمده، خوردن گوشت اسب و الاغ و قاطر مکروه است و فقهای بزرگوار ما بر اساس روایات اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ بر این مسأله تصریح کرده‌اند.

در سیستم بدن حیوانات مختلف هزاران هزار مولکول، آنزیم و فاکتورهای مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها تاکنون بر بشر مخفی مانده و هر یک کارکردهای مختلف دارند و از کجا معلوم که برخی از آن عوامل داخلی باعث این حکم نشده است و یا امری دیگر.

بنابراین بر مسلمان آگاه و باهوش و مؤمن است که همه احکام الهی را با جان و دل بپذیرد و یقین به صحت و حکیمانه بودن آنها داشته باشد و البته در فکر و جویای فهم اسرار و لطایف این احکام باشد. ولی این بدان معنا نیست که اگر عقل و درک ما به علت یا علت های واقعی دست نیافت، اصل حکم را زیر سؤال ببریم!

تشخیص گوشت گاو و گوسفند از گوشت های قرمز دیگر مانند گوشت الاغ و گاها اسب برای بعضی از افراد مشکل است به همین دلیل قدم اول در خرید گوشت سالم خرید از قصابی های معتبر و مطمئن است. البته امروزه خیلی از گوشت ها بسته بندی شده و از کارخانجات معتبر هستند و معمولاً قسمت های مختلف گوشت به صورت جداگانه به فروش می رسند بنابراین از روی لاشه حیوان نیز می توان به نوع آن پی برد.

گوشت الاغ

اما گوشت هایی که تکه شده یا چرخ کرده هستند خیلی مشخص نیست از چه حیوانی تهیه شده اند بنابراین در اینجا فقط می توان از روی اعتماد به قصاب و کارخانه، گوشت را خریداری کرد. از لحاظ طعم و مزه نیز باید گفت طعم گوشت گاو و گوسفند خیلی با گوشت الاغ و… متفاوت نیست. حتی خیلی ها معتقدند گوشت الاغ شیرین است اما چنین موضوعی حقیقت ندارد و افراد عادی نمی توانند نوع گوشت را تشخیص دهند و فقط در آزمایشگاه های مخصوص می توان به این موضوع پی برد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.