عیب پوشی و گذشت در محیط خانواده

عیب پوشی

بسیاری از مشکلاتی که ما در زندگی با آنها دست و پنجه نرم می کنیم با حلم، بردباری و عیب پوشی، به زانو در می آیند و می توان بر آنها فائق شد برای همین است که بردباری از صفات پسندیده و مورد سفارش اسلام است.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : «…هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ…[سوره بقره /۱۸۷]» آنها لباس شما هستند و شما لباس آنها .

همانطور که می دانید ، وظیفه اصلی لباس پوشاندن عیبها و زینت دادن فرد است ، از این آیه استفاده می شود که زن و شوهر نیز باید مانند لباس عیب های یکدیگر را بپوشانند و اخلاق نیکوی یکدیگر را در میان دیگر افراد بازگو نمایند ، یا به عبارتی همدیگر را زینت دهند .

کلیپ سرا وب‌سایت

یک نظر

  • ☘?☘?☘?☘?☘?☘
    ?☘?
    ☘?
    ?
    #حکایت_قضاوت_گنهکار

    در زمان های قدیم مرد جوانی در قبیله ای مرتکب اشتباهی شد .به همین دلیل بزرگان قبیله گرد هم آمدند تا در مورد اشتباه جوان تصمیم بگیرند در نهایت تصمیم گرفتند که در این مورد با پیر قبیله که تجربه بسیاری داشت مشورت کنند و هر چه که او بگوید عملی کنند.
    پیر قبیله از انجام این کار امتناع کرد .بزرگان قبیله دوباره فردی را به دنبال او فرستادند و پیام دادند که شما باید تصمیم نهایی را در مورد اشتباه این جوان بگیرید .
    پیر قبیله کوزه ای سوراخ را پر از آب کرد سپس آن را از پشت خود آویخت و به سمت بزرگان قبیله حرکت کرد .
    بزرگان قبیله بادیدن او پرسیدند : قصه این کوزه چیست؟
    پیر قبیله پاسخ داد : گناهانم از پشت سرم به بیرون رخنه می کنند بی آنکه به چشم آیند و امروز آمده ام که درباره گناه دیگری قضاوت کنم. بزرگان قبیله با شنیدن این سخن چیزی بر زبان نیاوردند و گناه مرد جوان را بخشیدند.

    عیب مردم فاش کردن بدترین عیب هاست
    عیب گو اول کند بی پرده عیب خویش را

    ✔️هر روز با بهترین #داستانهای_ڪوتاه و #خواندنۍ همراه ما باشید?
    ????????????

    ????????????

  • نظرات بسته شده است.