عجیب‌ترین چاه مارپیچی جهان (+عکس)

عجیب‌ترین چاه مارپیچی جهان (+عکس)

عجیب‌ترین چاه مارپیچی جهان (+عکس)

اخبار,اخبار گوناگون

در نزدیکی شهرک سینترا در کشور پرتغال، بنایی عجیب وجود دارد که توانسته توجه گردشگران زیادی را به سمت خود ‏جلب کند.

 

نام این بنا «‏Initiation Well‏، به معنای چاه‌های مارپیچ است. سبک ‏معماری این ساختمان ترکیبی از گوتیک – سبک مذهبی مخصوص کلیساها – و یونانی، موری-ترکیبی از عربی، اسپانیایی و ‏بربری- و رنسانس است.‏

 

این بنا دو چاه بزرگ در خود دارد که به تراس‌ها و پنجره‌های کوچک و بزرگی مزین است. گردشگران می‌توانند از همه‌ی قسمت‌های بنا و حتی چاه‌هایش دیدن کرده و با معماری عجیب و غریبش آشنا شوند. در واقع می‌توان گفت که این چاه‌ها، برج‌هایی در داخل زمین هستند و موضوع جالب تر این که هیچ‌گاه از این چاه‌ها برای برداشت آب استفاده نشده و همواره بی‌استفاده بوده‌اند.

 

تاریخ دقیق ساخت بنای عجیب پرتغال مشخص نیست اما متعلق به صدها سال پیش است. اگر اهل ماجراجویی و کشف بناهای ناشناخته هستید، اینجا مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. چاه‌های مارپیچ پرتغال با دخمه‌های تاریک، پلکان کوتاه و بلند و مجسمه‌های گوناگونش رضایتتان را جلب خواهد کرد.

 

با بازدید از چاه‌های مارپیچ سینترا نوعی از معماری را خواهید دید که شاید هیچ وقت در هیچ‌جای دنیا نبینید، اینجا همه‌چیز روی اصول و دقیق ساخته شده است. پله‌ها به صورت مارپیچ بالا می‌روند و ستون‌ها نقش و نگارهایی ظریف و دوست‌داشتنی دارند؛ همچنین نمی‌توان از پنجره‌ها و درگاه‌های گنبدی شکل اینجا نیز چشم‌پوشی کرد.

 

تابناک با تو

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.