عبادت خروس آیا می دانستید خروس هم عبادت و ذکر خدا را می گوید

عبادت خروس

یکی از حیواناتی که تسبیح و حمد خدا را می گوید، خروس است. بله درست متوجه شدید، خروس یکی از حیوانات است که مشغول تسبیح خدا است، لا بد سوال می کنید ، چگونه این موجود تسبیح خدا می گوید؟ پیشنهاد می کنم کلیپ زیر را ببینید که چگونه این حیوان تسبیح خداوند بزرگ می کند. کلیپ خیلی تاثیر گذار است، پیشنهاد می کنم حتما ببینید.

نکات تکمیلی: (عبادت خروس)

آیا می دانستید تمامی جانداران روی زمین خدا را عبادت و تسبیح می کنند، اما ما انسان ها این را متوجه نمی شویم بله در قرآن هم به این مطلب تصریح شده است که: «تمامی موجودات حمد و ستایش خدا می کنند، اما شما انسان ها متوجه نمی شوید» (اسراء/۴۴)

بله هر موجودی به نوعی مشغول ستایش و حمد خداست، تنها کسانی این حقیقت را در عالم درک می کنند که قلبشان مملو از ایمان به خدا و رسولش باشد.

تسبیح حیوانات در روایات:

البته در روایات هم درباره تسبیح موجودات می خوانیم که:

از پیامبر ص و ائمه اهل بیت (علیهم السلام) رسیده تعبیرات جالبى در این زمینه دیده مى شود، از جمله:

یکى از یاران امام صادق (علیه السلام) مى گوید: از تفسیر آیه  (آیه ای که اول بحث گذشت) سؤال کردم، امام  فرمود:

” آرى هر چیز تسبیح و حمد خدا مى گوید حتى هنگامى که دیوار مى شکافد و صدایى از آن به گوش مى رسد آن نیز تسبیح است” (نور الثقلین جلد ۳ صفحه ۱۶۸٫)

امام باقر (علیه السلام) صداى گنجشکانى را شنید، فرمود: مى دانید اینها چه  مى گویند، ابو حمزه ثمالى که از یاران خاص امام بود می گوید عرض کردم نه، فرمود: ” اینها تسبیح خداوند بزرگ را مى گویند و روزى خود را از او مى خواهند” (  تفسیر نمونه، ج ۱۲، ص: ۱۳۹)

بله این ها واقعیاتی است که مردم از آن غافل هستند.

عبادت خروس

دوست دختر و پسر مشکل داره؟

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.