عاقبت ارتباط جنسی با زن شوهر دار

چرا زنا حرامه

بعضی اوقات مقدمه یک عمل خطرناک با یک پیامک و یا حتی با یک نگاه حرام به وجود می آید، بودند کسانی که نتوانسته اند بر هوای نفس پیروز آیند، به انحراف جنسی کشیده شده اند.

افراد زیادی در طول تاریخ بوده اند که به گمراهی کشیده شده اند و سالیان دراز است که در پشیمانی به سر می برند. زنی می گفت که در غیاب شوهرم با یک تماس تلفنی با نامحرم به انواع فسادهای جنسی مبتلا شده ام و الان پشیمان شده ام به طوری که تمام راه ها را بر خود بسته می بینم.

آنچه که از آیات و روایات بر می‌آید آن است که، بزرگ‌ترین وسوسه شیطان، دعوت و وسوسه کردن انسان به پیروی از «نفس امّاره» است. نفس امّاره، دشمن بزرگى است که آدمى را به کارهاى زشت و ناروا وا مى‏‌دارد، مگر آن‌که خدا به لطف خاص خود آدمی را حفظ فرماید: «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّی».(یوسف/۵۳)شیطان، بالاترین وسوسه‌ها را در این نفس انجام خواهد داد. اگر پیروی از نفس اماره کنترل نشود انسان تبدیل به حیوان خواهد شد و چه بسا از حیوان هم رذل‌تر خواهد بود.
یکی از مواردی که انسان را رذل و پست می کند شکستن حریم خصوصی دیگران و اهانت به ناموس فرد دیگر می‌باشد، اتم مصادیق شکستن حریم زنای محصن [۱] می باشد. نبی مکرم اسلام در وصیت خود به مولای متقیان امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «زِنا، شش پیامد دارد: سه در دنیا و سه در آخرت. سه پیامد دنیایى اش این است که: آبرو را مى‌برد، مرگ را شتاب مى‌بخشد و روزى را مى‌برد و سه پیامد آخرتى‌اش: سختى حسابرسى، خشم خداى رحمان و ماندگارى در آتش است.[۲]

با توجه به روایت بالا می‌توان گفت زناکار هم در این دنیا و هم در آخرت شقی‌ترین افراد خواهد بود و در دنیا پیش مردم رسوا خواهد شد. در همین راستا سوالی از انجمن رهروان ولایت به دست ما رسیده است که با جواب کارشناسی در ذیل بیان می‌کنیم.

من ۲۱ ساله هستم، پنج سال پیش عاشق یک آقایی شدم که او هم همین حس را داشت اماچون کمی سنش زیاد بود احتمال می‌داد که به خواستگاری‌اش جواب رد بدهم هیچ‌وقت خواستگاری نکرد اما همیشه هر مشکلی داشت به من می‌گفت بدجوری وابسته‌ام شده بود. بعد از مدتی شنیدم ازدواج کرده است، خیلی داغون شدم، چندماه بعد من هم با یک پسر جوان ازدواج کردم و سعی کردم او را فراموش کنم اما نشد هرروز که می‌گذشت بدتر می‌شد او هم با خانم‌ش به مشکل بر خورد کرد باز با من درد دل را شروع نمود امامن بخاطر شوهرم گفتم نمی‌توانم کمک کنم او هم قبول کرد و چند وقت پیام نداد…

تا این که یک روز پیامی از وی برایم امد من که حسابی احساس خلا می‌کردم دوباره آتش عشق قدیمی شروع شد وی خیلی رعایت حالم را می‌کرد حتی بعضی وقت‌ها به من می‌گفت با شوهرم چه‌جوری رفتار کنم! ما فقط پیامکی در تماس بودیم و از روزی که با وی حرف می‌زدم تحملم بیشتر شده بود چون من تک فرزند هم هستم و هیچ کس را برای حرف زدن نداشتم او هم خوب به حرف‌هایم گوش می‌کرد برعکس شوهرم…متاسفانه یک بار ارتباط بدنی داشتیم البته تقریبا از شوهرم جدا زندگی می‌کردم و هیچ رابطه‌ای با شوهرم نداشتم حالا این اقا خواستگارم شده و بدون هم نمی‌توانیم زندگی کنیم مخصوصا وی نمی‌تواند ولی شنیدم مشکل شرعی دارد ازدواح ما، اما من مطمئنم اگه هرکدام جدا از هم بمانیم باز هم ممکن است سمت هم کشیده شویم و به گناه بیفتیم البته من بخاطر این مشکل بارها خواستم این رابطه را تمام کنم اما ایشان دست به خودکشی زدند و شروع کردن به تهدید کردن می‌خواستم بدانم هیچ راهی ندارد بتوانیم باهم ازدواج کنیم؟

پاسخ سوال

مسئله شما یک بحث مفصل و دامنه داری است و آتشی که در واقع شما به پا کردید دامن چندین خانواده را گرفته و خودتان و افراد دیگر را در این آتش سوزانده‌اید لذا بایستی برای حل این مشکل به چند نکته کلی اشاره کنیم.

۱- اول بحث شرعی که مطرح کردید: چنانچه شخصی با زن شوهردار زنا کند، این که آیا زن بر مرد حرام ابدی می‌شود؟ سه نظر است:

۱. طبق نظر آیات عظام: امام خمینی، بهجت، گلپایگانی، صافی گلپایگانی، خامنه ای، نوری همدانی، زنا با زن شوهردار موجب حرمت ابدی می‌شود. اگر مردی با زن شوهردار زنا کند، زن بر مرد حرام ابدی می شود. دیگر نمی تواند با او ازدواج کند.[۳]

۲. به نظر آیات عظام:شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی زنا با زن شوهردار سبب حرمت ابدی نمی‌شود. از این رو اگر کسی با زن شوهردار زنا کند، و زن طلاق بگیرد و عده نگه دارد، بعد از گذشت عده می‌تواند با او ازدواج کند.[۴]

۳. طبق نظر آیات عظام:خویی، تبریزی، اراکی، سیستانی و وحید خراسانی، بنابر احتیاط واجب زنا با زن شوهردار موجب حرمت ابدی می‌شود.[۵]

۲- بحث فقهی: زنا و رابطه نا مشروع با زنان یکی از مفاسد بزرگ اجتماعی است که باعث خسارت‌های جبران ناپذیر است به همین جهت اسلام آنر ا حرام دانسته و با آن شدیداًً مبارزه نموده است. خداوند در قرآن فرموده است: «…و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت، و بد راهى است»( اسراء،۳۲.)

پی‌نوشت‌ها
۱-در مورد زنای محصنه بین زن و مردی که به عقد دائم بوده و امکان تمتع روز و شب از همدیگر را دارند و جماع از قُبُل صورت گرفته باشد و بالغ و عاقل و حرّ باشند محصن و محصنه گویند.
۲-صدوق، الخصال، ص ۳۲۱، ح ۳، دفتر انتشارات اسلامی، قم، ۱۴۰۳ هـ ق.
۳- امام خمینی ،تحریرالوسیله، ج۲ ،ص۲۶۷م۲۲؛ استفتائات، ج۳، ص۲۹۷، سوال ۱۴؛ آیت الله بهجت، استفتائات، ج۴، ص۱۳، سوال ۴۵۸۳؛ آیت الله گلپایگانی، مجمع المسائل، ج۲، سوال ۵۸۷؛ آیت الله صافی گلپایگانی، جامع الاحکام، ج۲، ص۴۹، سوال ۱۳۸۴؛ آیت الله نوری همدانی، توضیح المسائل، مسأله ۲۳۹۹.
۴- آیه الله شبیری زنجانی، توضیح المسائل. ج۲ ،مسئله۲۴۰۷؛ المسائل الشرعیه، ص۵۴۸، مسأله ۲۴۱۱؛ آیت الله مکارم شیرازی، استفتاءات جدید، ج۳، سؤال ۶۴۱؛ آیت الله تبریزی، توضیح المسائل، مسئله ۲۴۰۷ و۲۴۱۲؛ آیت الله فاضل لنکرانی،توضیح المسائل ،مسئله۲۵۱۷. جامع المسائل، ج۱، سوال ۱۴۶۷، ج۲، سوال ۹۹۸؛ الاحکام الواضحه، ص۳۷۷، مسأله ۱۶۶۴.
۵- آیت الله خویی، منهاج الصالحین، ج۲، ص۲۶۶، مسأله ۱۲۶۳؛ آیت الله تبریزی، منهاج الصالحین، ج۲، ص۳۳۸، مسأله ۱۲۶۳؛ آیت الله اراکی، المسائل الواضحه، ج۲، ۸۶، مسأله ۲۴۱۲؛ آیت الله سیستانی، منهاج الصالحین، ج۳، ص۶۱، مسأله ۱۸۰؛ آیت الله وحید خراسانی، منهاج الصالحین، ج۳، ص۳۰۲، مسأله ۱۲۶۳.
۶- تحف العقول / ص ۱۴۹.

دیگر لینک ها:

مردی که زنده شد و بعد از زنده شدن از اتفاقات شب اول قبر سخن گفت+فیلم

ماجرای جالب حاج آقا قرائتی از رابطه جنسی حرام زن و شوهری در مکه

ماجرای زن تازه عروس که بعد از سه ماه عروسی زایمان کرد+فیلم

روسری بستن بسیار عجیب خانم ها که واقعا احمقانه است

سگ های قیمتی چهار میلیارد تومانی را که جزء گران ترین حیوانات دنیا هستند را ببینید.

علائم هایی در بدن که نشانه سرطان معده است+راه درمان این بیماری در طب سنتی

لحظه دستگیری یک داعشی در عراق، چطور التماس می کند.

رفتار وحشیانه و خشونت مربی مهد کودک با طفل ۸ ماهه را ببینید

جزئیات تجاوز جنسی به الهام ستاکی توسط مهدی فلاحتی در صدای آمریکا

فساد جنسی ترامپ و حرف های غیر اخلاقی ترامپ درباره دخترش

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.