خواص انبه + طرز تهیه بستنی انبه

خواص انبه و بستنی انبه

خواص انبه

اگر اخیراً در یک کافی نت یا دسر فروشی قرار گرفته اید ، می توانید یک دسر انبه را ببینید. حال بیایید نگاهی دقیق تر به انبه هایی که در کره دیده ایم ، بیاندازیم.

اگر می دانید ، انبه ، به من اطلاع دهید
انبه و انبه انبه

اگرچه انواع مختلفی از انبه وجود دارد ، اما انبه هایی که در کره فروخته می شوند ، به دلیل انبه زرد و انبه سیب قرمز مشهور هستند. انبه زرد ، که معمولاً یافت می شود ، با پوست زرد آن مشخص شده و شیرینی خاصی دارد. انبه سیب دارای پوست قرمز مانند سیب است اما قسمت داخلی آن زرد و معطر است ، اما بسته به منشا و تنوع آن طعم کمی متفاوت است.

من کنجکاو هستم ~ تغذیه انبه

کالری ۱۰۰ گرم انبه ۶۰ کیلوکالری است که مشابه یا کمی بالاتر از انگور یا سیب است. کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها به سیب شباهت دارند و از آنجا که از نظر قند زیاد هستند ، شیرینی بسیار خوبی دارند. ویتامین A 18 برابر سیب و ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر از سیب ویتامین C و اسید فولیک است.

  ویتامین های انبه

انبه سرشار از ، فلاونوئیدها ، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. در یک مطالعه ، انبه های رسیده فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری داشتند

. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده اند که برگ انبه به دلیل دارا بودن زیاد پلی فنول ها و فلاونوئیدها از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار است.

آنتی اکسیدانی منجر به اثبات اثرات ضد سرطانی شده است.مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد پلی فنولهای انبه سلولهای سرطانی پستان را می کشند. نتایج تجربی نشان داده است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد سرطانی در سلول های سرطانی و سرطان پستان است. آزمایشات حیوانی نشان داده است که موشهای مبتلا به سرطان پستان هنگام تغذیه عصاره پلی فنول انبه میزان سرطان را کاهش می دهند.

 

انبه دارای طعم و عطر شیرین است ، بنابراین برای دسرها و میان وعده ها بسیار عالی است. سالاد میوه انبه با انبه خرد شده با توت فرنگی ، هندوانه و پاپایا تهیه شده است. همچنین می توانید ماست را با پروتئین و کلسیم مخلوط کنید. انبه را روی خامه تازه قرار دهید تا کیک درست شود ، یا پودینگ انبه را تهیه کنید تا از انواع انبه های خوشمزه لذت ببرید.

مزایای پوست انبه

اکثر مردم پوست انبه و هسته انبه را نمی خورند از این رو عموماً به عنوان زباله تلقی می شود و دور ریخته می شود ، برای حیوانات اهلی یا به عنوان کود استفاده می شود. تحقیقات علمی حاکی از آن است که پوست انبه، حاوی مقادیر زیادی فیبر رژیم غذایی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، سایر مواد شیمیایی طبیعی (مانیفرین ، کائمپرفرول ، آنتوسیانین ها ، کوئرستین) هستند که به میزان قابل توجهی در سلامتی موثر هستند.

علاوه بر تمام مزایای دیگر پوست انبه ، مواد شیمیایی خاصی (بطور عمده ، اتیل گالات و پنتا-گالویل گلوکزید) وجود دارد که نشان داده شده است که مانع از رشد تومورها ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و محافظت از کبد می شود.

در انسان همچنین برخی از مواد شیمیایی (فلاونوئیدها) موجود در پوست (مانیفرین ، گالیک ، پروتوکاتوئیک و اسیدهای syringic ، کائمپرفول و کوئرستین) که در پوست وجود دارد ، پتانسیل کاهش سرعت پیری و جلوگیری از سرطان را دارند.

برخی دانشمندان نشان می دهند که پوست انبه حاوی مواد شیمیایی سالم تری (پلی فنول) نسبت به گوشت میوه است. به طور کلی ، پوست های رسیده حاوی بیشتر این مواد شیمیایی سالم نسبت به پوست های غیر رسم هستند. مطالعات دیگر حاکی از آن است که وجود این مواد شیمیایی سالم در پوست انبه باعث کاهش خطر سرطان ، بیماری آلزایمر ، آب مروارید و پارکینسون می شود.

*

برای مشاهد انواع نوشیدنی ها و خوردنی های لذیذ انبه روی عکس زیر کلیک کنید

 

طرز تهیه بستنی انبه

طرز تهیه بستنی انبه

بستنی خیلی خیلی آسان کاملا انبه ای و خوشمزه

مواد لازم برای بستنی انبه :

انبه  ۲ عدد
 شیرعسلی یک قوطی ۴۰۰ گرمی
 خامه۲ پاکت یا کلا ۴۰۰ گرم 
 رنگ زرد خوراکیدر صورت تمایل ۲ قطره 

طرز تهیه بستنی انبه :

انبه ها را از فیله کنید یعنی گوشت انبه را از پوست آن جدا کنید بعد با غذاساز انبه ها را له کنید. اگر از غذاساز استفاده می کنید همه مواد را چند دقیقه داخل غذاساز خوب مخلوط کنید. یا می توانید با همزن دستی یا برقی چند دقیقه مواد را بزنید. بعد مواد را داخل یک ظرف مستطیل شکل در دار بریزید و حداقل ۴ ساعت داخل فریزر قرار بدهید. قبل از استفاده دو سه دقیقه بگذارید بیرون فریزر بماند بعد از راحت می شود بستنی را اسکوپ زد.

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.