«شاه لیر» در هفته پایانی آبان رو صحنه می‌رود

«شاه لیر» در هفته پایانی آبان رو صحنه می‌رود

«شاه لیر» در هفته پایانی آبان رو صحنه می‌رود

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,عوامل نمایشی شاه لیر

کارگردان نمایش «شاه لیر» اعلام کرد این نمایش با تغییراتی در گروه بازیگری، از هفته پایانی آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

 مسعود دلخواه کارگردان «شاه لیر» که پیش از این قرار بود در نیمه اول سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود درباره وضعیت تمرین و اجرای این اثر نمایشی به مهر گفت: ما طی ۲۲ ماه گذشته مشغول تمرین با  گروه موسیقی نمایش «شاه لیر» با آهنگسازی نادر مشایخی بودیم.

به گفته وی، گروه موسیقی متشکل از ۴۰ خواننده و تکخوان تکمیل شده و تمرین های این گروه برای آماده سازی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درماتورژی نمایشنامه «شاه لیر» به پایان رسیده است درباره نوع نگاهی که در این دراماتورژی به نمایشنامه «لیرشاه» ویلیام شکسپیر شده است، اظهار کرد: جنبه موسیقی در نمایش «شاه لیر» پررنگ شده و به نوعی می توان گفت که این نمایش یک اثر نیمه موزیکال است. یک ساختارشکنی در نمایشنامه نیز شده و رویکردی مدرن و گاه با رگه های پست مدرن به متن داشته ایم.

دلخواه درباره گروه بازیگری نمایش «شاه لیر»، تاکید کرد: بازیگران اصلی نمایش نسبت به اجرایی که پیش از این قرار بود در نیمه اول سال جاری روی صحنه برود تغییر دارد که به زودی اسامی این بازیگران را اعلام می کنیم.

وی در پایان سخنان خود درباره زمان و مکان اجرای نمایش «شاه لیر» گفت: قرار است نمایش «شاه لیر» را از هفته پایانی آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.