سیب زمینی و فواید ان برای پوست

سیب زمینی و فواید ان برای پوست

?آب سیب‎زمینی خام نرم کننده بافت‎ها و التیام‎بخش زخم‎هاست.

اگر بخواهیم از سیب زمینی در درمان خارش استفاده کنید باید ۲۰۰ گرم آن را پوست بکَنید و آب پز کنید و پس از له کردن به صورت پوره در آورید و در پارچه نازکی ریخته و به محض ملایم شدن دمای آن، روی محل مورد نظر قرار دهید.

سیب زمینی رنده شده و خشک شده را اگر به صورت پودر در آورید برای تسکین سوختگی های بدن، خراش های سطحی پوست و بیماری اگزما اثری معجزه آسا دارد.

روی سوختگی های سطحی به سرعت سیب زمینی خام رنده شده بگذارید و این کار را دو ساعت به دو ساعت تکرار کنید، سوختگی خیلی زود التیام می یابد.

برای بازشدن دمل و کورک سیب‎زمینی خام را رنده کرده با روغن زیتون مخلوط نموده و روی دمل بگذارید.

سیب‎زمینی خام رنده شده برای ورم و ترک‎خوردگی‎هایی که در اثر سرما به‎وجود می آید، مفید می‎باشد.

اگر می‎خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید سیب‎زمینی را به‎صورت خام رنده کرده در مخلوط‎کن خوب مخلوط کنید کمی گلاب به آن اضافه نموده در حمام این محلول را به پوست بمالید و آهسته ماساژ دهید و هفته‎ای یک‎بار به همین ترتیب از سیب‎زمینی پخته استفاده کنید.

برای درمان آفتاب‎سوختگی نیز از ماسک سیب‎زمینی خام رنده شده، استفاده کنید.

سیب‌زمینی‌ خام رنده شده را با مقداری عسل مخلوط کرده و برای رفع چروک‌های پوستی و هرگونه لکه‌ پوستی ناشی از افزایش سن، آن را روی پوست بمالید.

ماسک سیب‎زمینی برای صورت‎های چرب و جوش‎دار: آب سیب‎زمینی ۳ قاشق غذاخوری + ماست شیرین ۲ قاشق + آرد جو یا جوانه گندم کمی. مواد را خوب مخلوط کرده روی جوش‎های صورت بگذارید.

ماسکی ساده برای پوست‎های چرب: آب سیب‎زمینی + اسفرزه یک قاشق که به‎صورت لعاب درآید روی پوست بگذارید باعث از بین بردن براقی پوست که در اثر چربی است می‎شود.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.