سناتور کورکر: ترامپ آمریکا را به سمت درگیری با کره‌شمالی سوق می‌دهد/ تیلرسون به زانو درآمده


سناتور کورکر: ترامپ آمریکا را به سمت درگیری با کره‌شمالی سوق می‌دهد/ تیلرسون به زانو درآمده

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,سناتور کورکر

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد، توئیت‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی تلاش‌های دیپلماتیک در رابطه با این کشور و منطقه پیرامونش را متزلزل می‌کند. 

به گزارش ایسنا، باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: هنگامی که وزیر امور خارجه کشورمان در نشست با چین یعنی مهمترین شریک ما در تلاش است تا مساله‌ کره شمالی را حل کند و ما را از وارد شدن به یک جنگ نظامی با این کشور منزوی حفظ کند – موضوعی که مورد توجه کره‌ جنوبی، ژاپن، چین و روسیه نیز هست – توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور به زانو در می‌آید امری که به ملت ما و تلاش‌های ما آسیب می‌رساند.

 

کورکر که در مساله کره شمالی چین را ” اصلی‌ترین شریک آمریکا” خوانده گفت: هر رهبر نظامی می‌خواهد وزارت خارجه و وزیر امور خارجه در اعمال دیپلماسی برای دور نگه داشتن سربازان ما از ورود به یک جنگ خطرناک، موفق باشد. اما هنگامی که رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه کشورمان به دست دونالد ترامپ به زانو در آمده این مساله ما را به طرف جنگی سوق می‌دهد که اکثر ما می‌خواهیم به روش‌های دیگری حل شود.

 

وی تاکید کرد: توئیت‌هایی که رهبر کشور دیگری را مسخره می‌کند باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود. مردمی که  آنجا ساکن هستند به خوبی می‌دانند که با یک رهبر دمدمی مزاج روبرو هستند. مردم کره شمالی تاکنون با سه رهبر دمدمی مزاج زندگی کرده‌اند اما هنگامی که ما نیز گرایش‌ها و تمایلاتی مشابه این رهبران از خود نشان می‌دهیم جوی را به وجود می‌آوریم که ما را به سمت یک جنگ سوق می‌دهد.

 

کورکر پیشتر نیز در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: تهدیدهایی که ترامپ نسبت به دیگر کشورها از جمله کره شمالی مطرح می‌کند آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.

 

کورکر در ادامه مصاحبه خود با شبکه سی‌بی‌اس گفت: هنگامی که موضوع به دیپلماسی مربوط می‌شود ما باید از تلاش‌های تیلرسون و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا حمایت کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.