سبقت دنزل واشینگتن از مریل استریپ

سبقت دنزل واشینگتن از مریل استریپ

سبقت دنزل واشینگتن از مریل استریپ

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم دنزل واشنگتون

در حالی که به نظر می رسید قسمت دوم فیلم مفر و موزیکال «مامامیا» برنده رقابت های فروش در آمریکای شمالی باشد و در صدر آثار سودساز این هفته قرار گیرد، بخش دوم فیلم جنایی- گانگستری و سرشار از برخورد و اتفاق «اعتدال دهنده» از این فیلم سبقت گرفت و صدرنشین شد.

مطالعان و اهالی هالیوود این رویداد را به مثابه سبقت جشن دنزل واشینگتن معروف و پر سابقه از مریل استریپ توانا و ماندگار دانسته اند زیرا واشینگتن ۶۲ ساله در فیلم تک نفره «The Equaliser2» حرف اول را می زند و به رغم تمامی اجتماعات و شلوغی ها و حرف های فیلم «مامامیا» یک بار دیگر این مریل استریپ است که سرنخ امور را در این اثر سینمایی در دست دارد و هم با آوازهایش که تخصصی و چیزی در حد بهترین های این رشته هنری است جلب نظر می کند و هم با روح پر نشاط و داستان جالب زندگی اش سایرین را به دنبال خود می کشاند. هر چه هست «اعتدال دهنده» که تمی پلیسی و صریح دارد، در هفته اول اکرانش در آمریکا و کانادا ۸/۳۵ میلیون دلار پولسازی کرد و این کار را در ۳۳۸۷ سالن تحت اختیارش انجام داد و این در حالی بود که نسخه تازه «مامامیا» که عنوان جنبی و کامل کننده آن «حالا ما دوباره می آییم» است، از ۴/۳۴ میلیون دلار در ۳۳۱۷ تالار فراتر نرفت. جالب تر و عجیب تر اینکه «اعتدال دهنده۲» اولین فیلم دنباله ای دنزل واشینگتن به رغم دوران طولانی فعالیت های هنری وی به شمار می آید و با اینکه او بیش از ۴۵ سال در سینما به باازیگری و ایفای نقش پرداخته است، به هر دلیل موجه یا ناموجه تا قبل از نسخه تازه «اکوالایزر» هرگز در قسمت دوم یکی از فیلم هایش ظاهر نشده بود. اگر چه بازار نخست و داغ این فیلم در همان آمریکای شمالی بود اما سونی پیکچرز که این فیلم را مثل قسمت نخست ساخته است، آن را طی هفته سپری شده در ۱۳ کشور دیگر واقع در مناطق و قاره های اروپای غربی، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه هم به نمایش در آورد و با اینکه در این مناطق بیشتر از ۷/۷ میلیون دلار کاسبی نکرد اما این تازه شروع روند پخش بین المللی این فیلم است و ابعاد و وسعت آن از اواخر هفته جاری رو به ازدیاد خواهد رفت. ناگفته نماند که نسخه اوری ژینال این فیلم در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و در آمریکا و کانادا شروع اکرانی ۳۵ میلیون دلاری داشت و وقتی از پرده های این کشور برچیده می شد ۱۰۱ میلیون دلاری شده بود و با احتساب فروش اش در سایر قاره ها ۱۹۲ میلیون دلاری شده بود. لازم به تذکر است که قسمت دوم را مثل قسمت اول آنتوان فوکوا کارگردانی کرده و به جز واشینگتن که به رغم بالا رفتن سن اش و حفظ خصوصیات متین خود همچنان گزینه ای مناسب برای فیلم های اکشن به حساب می آید، پدرو پاسکال، اشتون ساندرز، ملیسا لئو و بیل پولمن هم از بازیگران اصلی آن هستند.

بازنده اما برنده!
«مامامیا: حالا ما دوباره می آییم» با اینکه نتوانست در رقابت با ورسیون تازه «اعتدال دهنده» در صدر جدول فروش آمریکا و کانادا قرار گیرد، اما با رسیدن به رقم فروشی که در سطور قبلی از آن یاد کردیم، به گونه ای خود را در قالب یک برنده دید زیرا فیلم نخست در سال ۲۰۰۸ آغاز اکرانی برتر از ۲۷ میلیون دلار را تجربه نکرده بود. فیلم نخست در نهایت تا مرز بسیار غیرمنتظره ۶۱۵ میلیون دلار در سطح جهان پیش رفت و آن هم در حالی که بودجه ساخت آن ۵۲ میلیون دلار بود. یونیورسال که سازنده و توزیع کننده «مامامیا»ی تازه است می داند یک بار دیگر آمار برتر فروش اش در خارج از مرزهای آمریکا و کانادا به ثبت خواهد رسید و به همین سبب پخش تدریجی آن در سایر قاره ها و به ویژه اروپا در دستور کار قرار دارد. تکیه بر اروپا بدین خاطر است که ترانه ها و آهنگ های گروه موسیقی سوئدی «آبا» که پایه و بنیاد دو گانه «مامامیا» است، بیش از هر مکان و جایی در اروپا و در ۵۲ کشور این قاره محبوب و پرفروش بود و همین مسئله سبب شد این فیلم تازه در شروع اکران بین المللی اش نیز ۴/۴۲ میلیون دلاری شود که بیش از ۶۲ درصد آن در اروپا حاصل آمده است.

 

بانی فیلم

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.