رازهای بزرگ سفرهای هوایی

رازهای بزرگ سفرهای هوایی

رازهای بزرگ سفرهای هوایی

سفرهای هوایی,نکات مسافرت با هواپیما,سفر با هواپیما پرواز با هواپیما راز و رمزهای زیادی دارد
 
با متداول شدن سفرهای هوایی دیگر مسافرت به نقاط دور برای همه ممکن شده است. برای بسیاری از افراد مسافرت با هواپیما اتفاقی همیشگی و متداول است به طوری که آن ها فکر می کنند که دیگر تمام رمز و رازهای پرواز را می دانند. اما پرواز با هواپیما راز و رمزهای زیادی دارد که دانستن آن ها، سفرهای هوایی بهتری را برایتان رقم می زند.

۱- هوای کابین ممکن است شما را بیمار کند
آلودگی هوای کابین توسط دودهای ناشی از موتور، موضوع جدیدی نیست. تا به حال خلبان های زیادی درباره تاثیر تنفس گازهای سمی موتور هواپیما صحبت کرده و صنعت هواپیمایی را متهم کرده اند که نتوانسته برای حل این مشکل کاری انجام دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۶ کمپین هایی خواستار نصب دستگاه هایی در هواپیما برای شناسایی گازهای سمی شدند. تصمیم بوئینگ ۷۸۷ برای حذف سیستم «بلید ایر»، ریسک آلودگی هوای کابین را از بین برد و تغییری بزرگ به وجود آورد اما در مدل های جدیدتر همچنان از این سیستم استفاده می شود.

۲- صندلی های کلاس اکونومی امن تر هستند
تحقیقات نشان می دهد که در صورت سقوط هواپیما کسانی که در صندلی های جلو نشسته اند (یعنی همان فرست کلاس) احتمال بیشتری برای مرگ دارند. اگر در ردیف های خروج اضطراری نشسته باشید شانس بیشتری برای زنده ماندن دارید.

۳- شما هم می توانید هواپیما را در باند فرود  آورید
نشاندن هواپیما به آن سختی ای که شما فکر می کنید نیست، کافیست کسی از روی زمین به شما کمک کند و به یک فرودگاه مناسب برسید.  یاد بگیرید که چگونه با رادیو کار کنید، معمولا بر روی دسته، دکمه ای برای فشار دادن و حرف زدن وجود دارد که با آن می توانید کمک بخواهید. برج مراقبت، شما را به سمت نزدیک ترین فرودگاه راهنمایی می کند. نگران نباشید هواپیما خودش در آنجا فرود می آید به شرطی که طبق دستورات، خلبان اتوماتیک را فعال کنید. حتی می توانید ترمز اتوماتیک را هم روشن کنید تا هواپیما خودش متوقف شود.

۴- فقط حدود ۱۲ دقیقه می توانید از ماسک اکسیژن استفاده کنید
اگر مقدار فشار کابین از مقدار مشخصی پایین تر برود باید از ماسک اکسیژن استفاده کنید البته خوشبختانه خیلی زود هواپیما به ارتفاع امن برمی گردد چون فقط چند دقیقه اکسیژن پشتیبان برای هر نفر وجود دارد.

۵- فرود اضطراری در هر زمانی اتفاق می افتد
شاید فکر کنید حتما باید اتفاق خیلی ناخوشایندی بیفتد تا هواپیما مجبور به فرود اضطراری شود اما جالبه بدانید که در فرودگاه هیترو لندن به تنهایی هفته ای یک مورد فرود اضطراری اتفاق می افتد! و این یعنی در طول ۵ سال ۲۶۶ فرود اضطراری در این فرودگاه ثبت شده است.

۶- احتمالا هیچ وقت چاله های هوایی شدید را تجربه نمی کنید
شاید در روزهای منتهی به پرواز از ترس تکان های شدید هواپیما دچار کابوس شوید اما واقعیت این است که تکان های شدید و برخورد با چاله های هوایی شدید اتفاقی بسیار نادر است. خلبانی با سابقه ی ۱۰ هزار ساعت پرواز، در تمام  این سال ها فقط حدود ۵ دقیقه تکان های شدید ناشی از برخورد با چاله های هوایی را تجربه کرده است.

 

سفرهای هوایی,نکات مسافرت با هواپیما,سفر با هواپیما در روزهای شلوغ ۱۶ هزار هواپیما در آسمان است

۷- می توانید چمدان های گم شده را بخرید
همه ما ممکن است در فرودگاه یا هواپیما وسایلی را جا بگذاریم اما اگر به دنبال آن ها نرویم، این وسایل بعد از ۹۰ روز نگهداری به خیریه بخشیده و یا به مزایده گذاشته می شوند. اگر به خرید اجناس نصف قیمت علاقه دارید سه شنبه ها به خانه مزایده لندن بروید البته توقع نداشته باشید که در این خانه همه وسایل، نو باشند!

۸- برخورد رعدوبرق به هواپیما اتفاق متداولی است
هواپیما بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید به هواپیما برخورد می کند به طوری که این برخورد هر دو تا سه سال یک بار در هواپیماهای جت بزرگ اتفاق می افتد و طراحی هواپیماها هم طوری است که در مقابل این برخورد کاملا ایمنی خود را حفظ می کند. بارهای الکتریکی توسط پوسته آلمینیومی هواپیما تخلیه می شوند و به داخل راه پیدا نمی کنند. گاهی رعدوبرق ها صدماتی را به بدنه هواپیما وارد می کنند و گاهی هم می تواند در سیستم های الکتریکی هواپیما اختلالاتی را ایجاد کنند اما معمولا هیچ اثر یا نشانه ای از آن ها بر جای نمی ماند.

۹- حتی اگر تمام موتورهای هواپیما از کار بیفتد باز هم جان سالم بدر می برید
اینکه تمام موتورها در طول پرواز از کار بیفتد اتفاق نادری است اما در طول تاریخ صنعت هواپیمایی این اتفاق افتاده است مقصر ماجرا هم عواملی مثل تمام شدن سوخت است اما حتی در این شرایط هم هواپیما قادر است تا مسافت معینی بدون نیروی موتور به پرواز ادامه دهد تا به نزدیک ترین فرودگاه برسد.

۱۰- باز کردن درب هواپیما در طول پرواز غیر ممکن است
فشار کابین، اجازه باز شدن در هواپیما را نمی دهد. به در هواپیما به چشم یک سرپوش نگاه کنید که در اثر فشار داخلی در جای خود ثابت شده است. تقریبا درب بیشتر هواپیماها به سمت داخل باز می شود و در ارتفاع معمولی فشار زیادی به هر اینچ مربع از بدنه داخلی هواپیما وارد می شود به طوری که حتی قوی ترین افراد هم قادر به باز کردن در هواپیما نیست.

۱۱- در هواپیما توقع غذاهای خوشمزه نداشته باشید
در ارتفاعات بالا قوه ی چشایی ما به درستی کار نمی کند چون رطوبت پایین، مجرای بویایی را خشک می کند برای همین است که ایرلاین ها معمولا در غذاها از نمک و ادویه های زیادی استفاده می کنند.

۱۲- در روزهای شلوغ ۱۶ هزار هواپیما در آسمان است
تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که در آسمان چه تعداد هواپیما وجود دارد؟ آن هم در روزهای شلوغ تابستان که افراد زیادی راهی سفر می شوند. شهرهای محبوبی مثل فرانسه و لندن چطور؟ شهرهایی که با داشتن جاذبه های معروف، تعداد گردشگران شان به چند ده میلیون نفر در سال می رسد. تعداد هواپیما در آسمان بسته به زمان روز و سال متغیر است اما در ماه های شلوغ مثل تیر و مرداد در ساعت های ۲ تا ۴ عصر بیش از ۱۶ هزار هواپیما در آسمان است.

 

منبع: eligasht.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.