دیدار وزیر خارجه آمریکا با پادشاه اردن


دیدار وزیر خارجه آمریکا با پادشاه اردن

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریکا و پادشاه اردن روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در امان، درباره آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که صبح روز سه‌شنبه در چارچوب سفر منطقه‌ای خود وارد اردن شده بود، با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور دیدار کرد.

 

به گزارش روسیا الیوم، دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی واشنگتن و امان، گسترش همکاری‌های مشترک و همچنین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

 

وزیر خارجه آمریکا پیش از این دیدار، با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره مسایل مختلف منطقه از جمله سوریه، ایران، رژیم صهیونیستی و تروریسم گفت‌وگو کرده بود.

 

سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا به هفت کشور عربی در پی تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه از امروز سه‌شنبه آغاز شده است که اردن اولین مقصد وی است و پس از آن نیز به مصر خواهد رفت.

 

 پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» که رابطه‌ای نزدیک با دولت آمریکا دارد، پیشتر خبر داده بود که پامپئو این هفته به اردن، مصر، قطر، امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین و کویت سفر می‌کند تا به متحدان منطقه‌ای آمریکا اطمینان دهد که «ایالات متحده در حال ترک خاورمیانه نیست.»

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *