دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش/۴۰ نفر از دستگیرشدگان زیر ۱۸ سال سن دارند

دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش/۴۰ نفر از دستگیرشدگان زیر ۱۸ سال سن دارند

دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش/۴۰ نفر از دستگیرشدگان زیر ۱۸ سال سن دارند

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سردار رحیمی
رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش ایلنا، سومین مرحله اجرای طرح ارتقاء امنیت و آرامش و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در تفرجگاه و محلات پایتخت با حضور  سردار رحیمی برگزار شد.

 

سردار رحیمی با اشاره به آمار دستگیری‌ها و علت آن عنوان کرد: با تلاش همکاران در مجموعه پلیس امنیت تهران بزرگ در ۲۴ ساعت گذشته سومین مرحله برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس و موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی جامعه    به اجرا در آمد. در این طرح در مجموع ۱۸۱ واحد صنفی، باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها که پاتوق این افراد بود، ۵۰ پارک و تفرجگاهی که مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت، از اراذل و اوباش پاکسازی شد.

 

وی ادامه داد: همچنین پاکسازی ۲۰ نقطه ای که به طور مکرر از سوی مردم به پلیس اعلام شده بود و مردم متقاضی پاکسازی این نقاط بوده‌اند، انجام شد.

 

 سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش گفت: این ۱۹۵ نفر علاوه بر اراذل و اوباش کسانی بودند که در بخش توزیع سی دی های مبتذل و مستهجن یا خرید و فروش ماهواره یا استفاده از سلاح به طور غیرقانونی فعالیت داشتند که اینها هم در این عملیات دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه سن ۴۰ نفر از این افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: این افراد بعد از تعهد تحویل خانواده‌هایشان داده می شوند. جرائمی که این افراد مرتکب شده‌اند زورگیری، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی و اموال مردم، درگیری‌های مسلحانه، استفاده از سلاح گرم و سرد و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی بوده است. این افراد بعد از تعهد تحویل خانواده‌هایشان داده می شوند.

 

وی توضیح داد: در این عملیات بالغ بر بیست و چهار قبضه انواع و اقسام سلاح های سرد کشف شده که شامل چاقو، قمه و وسایل تخریب هستند. همچنین ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز بوده که اغلب جنگی هستند. ضمن اینکه بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ رسیور و تجهیزات ماهواره در این عملیات کشف شد.

 

سردار رحیمی ادامه داد: در این عملیات بالغ بر ۶۰ میلیون سی دی مبتذل و مستهجن کشف شد. همچنین چهار دستگاه موتورسیکلت که مورد استفاده اوباش بوده نیز کشف شد. از همین الان مقدمات برنامه بعدی طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین را آغاز کرده‌ایم و به مردم قول می‌دهیم که امان را از اینها خواهیم گرفت و اجازه نمی دهیم در تهران یا هر جای دیگری درپایتخت بخواهند قدرت‌نمایی یا ایجاد اختلال کند.

 

رحیمی تاکید کرد: طبیعتاً همکاری مردم و اطلاع رسانی از طرف مردم به خصوص از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ که شکایت را به آنجا ارجاع می‌دهند به ما جهت بهتر و کاملتر انجام شدن عملیات ها کمک خواهد کرد.

 

 وی افزود: از این آمار حدود ۹۰ نفر از افراد دارای سوابق و درگیری‌های خیابانی و همچنین شرارت‌های دیگر بوده اند. همچنین برخی از آنها تازه از زندان بیرون آمده یا در مرخصی بودند که دوباره مرتکب جرم شده‌اند ظاهراً زندان نیز روی این افراد تاثیری نداشته است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.