در صورتی که منی ناخواسته وارد رحم زن شود(جلوگیری از بارداری پس از مقاربت)

منی ناخواسته وارد رحم

منی ناخواسته وارد رحم

آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود؟ یا باید منی وارد رحم شود و مدت زمان زیادی بماند تا باعث بارداری شود

جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم کسی می گفت مطمئن هستم که اسپرم یا منی مرد به رحم وارد شده، الان چگونه می توانم از بارداری و تشکیل نطفه جلوگری کنم؟

آیا اسپرم با آب از بین میرود؟ اگر منی داخل واژن شد آیا با آب از بین می رود؟ آیا بعد از آمیزش جنسی منی که داخل واژن شده است آیا با آب از بین می رود

ایا یک قطره اسپرم باعث حاملگی میشود

با یه قطره میشه حامله شد. بعضی اوقات انزال داخل واژن ضورت می گیرد اما در اثر عقب کشی مرد یا عوامل دیگر یک قطره منی داخل واژن می شود،

ایا با ریختن اسپرم روی واژن احتمال بارداری هست. و در کل اگر منی وارد واژن شود و هیچ راهی برای خروج منی از رحم نداشته باشید، چند در صد احتمال حاملگی یا بارداری ناخواسته وجود دارد؟

*

*

در صورتی که منی ناخواسته وارد رحم زن شود(جلوگیری از بارداری پس از مقاربت)

گاهی در اثر پاره شدن کاندوم و یا تماس منقطع ناموفق مقداری مایع منی به داخل واژن ریخته شده و موجبات هراس و سر درگمی طرفین را برای جلوگیری از بارداری فراهم آورده است. روش زیر تا حد زیادی به شما یاری خواهد رساند :

روش اورژانس پیشگیری از بارداری، روشی است که خانم ها با استفاده از آن می توانند در صورت استفاده نکردن از روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری و یا هر موردی که احتمال بارداری نا خواسته پس از تماس جنسی را داشته باشد، از آن استفاده کنند.قرص لوونورجسترول یکی از روشهای جدید اورژانسی پیشگیری از بارداری است که به صورت بسته های ۲ تایی در مراکز بهداشتی- درمانی و خانه های بهداشت بصورت رایگان ارائه می گردد. استفاده از این روش نسبت به روشهای دیگر اورژانسی راحت تر بوده و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به نام قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را نشان می دهند . در صورتی که این قرصها بعد از مقاربت ، هر چه سریعتر خورده شوند(مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

امکان استفاده از قرصهای ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای “صبح روز بعد”
می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد ، دوقرص. این چهار قرص حتما باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند . هرچه زودتر این قرصها خورده شوند، تاثیر آنها بیشتر خواهد بود . عوارض جانبی این قرصها عبارتنداز: تهوع ، استفراغ ، سردرد ، حساس شدن پستانها ، سرگیجه ، احتباس مایعات در بدن و خونریزی های نامنظم . این عوارض جانبی معمولا بعداز یکی دو روز از بین خواهند رفت . با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد میکند کم نمود . در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید ، استفراغ کردید ، باید دوباره قرصها را بخورید.* می توان از قرصهای ال دی LD هم استفاده نمود – اما باید در هر بار ۴ عدد قرص خورده شود (مجموعا هشت قرص )

معایب استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری کدامند؟

۱- دارای عوارض جانبی مثل تهوع می باشد

۲- باید حتما در طی ۷۲ ساعت بعد از مقاربت استفاده شود

۳- از بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری نمی کند

۴- از این روش فقط در موارد اورژانسی و اضطراری باید استفاده شود و نباید به طور دائمی از آن استفاده کرد
مصرف اولین دوز قرص ها در این روش حتما باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به کار بستن یکی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:‌

۱- قرصHD ، دو عدد در اولین فرصت و دو عدد ۱۲ ساعت بعد‌ ‌

۲- قرصLD، چهار عدد در اولین فرصت و چهار عدد ۱۲ ساعت بعد‌ ‌

۳- قرص تری‌فازیک، ۴ عدد قرص سفید در اولین فرصت و چهار عدد قرص سفید ۱۲ ساعت بعد (قرص‌های مرحله سوم)‌

هشدارها در زمان مصرف :‌

۱- بهتر است که قرص‌ها با شکم خالی خورده نشود.‌

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌
۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

۴- در صورت قاعده نشدن فرد در عرض ۳ هفته پس از مصرف روش اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.‌

با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

کلیپ سرا وب‌سایت

‫2 نظر

  • ?برای افزایش جهش منی

    – تغذیه مناسب داشته باشید.غذاهایی که چربی کم و کربوئیدرات و پروتئین فراوان دارند بعلاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی میشوند.ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تضمین سلامتی شما میشود.
    – پرهیز از خود ارضائی
    – اجتناب از مصرف مشروبات الکلی:الکل به علت اثر روی کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن(هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و مقدار مایع منی را بدنبال دارد.
    . ویتامین ها و مکملهای غذایی:ماری ژوانا و بعضی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند.در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که تولید منی را بیشتر میکنند.مانند:

    کارنیتین:در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.
    فولیک اسید:
    آرژینین:در آجیل،کنجد،تخم مرغ و گوشت وجود دارد و تقویت کننده منی است.
    ویتامین ایی و سلنیوم:این دو ماده نیز باعث افزایش تولید منی میشوند.
    مصرف داروی گیاهی آفرودیت نیز مفید است

    منبع تنظیم خانواده

  • پست شماره ۱۲۳

    #مهم
    عاقبت شوم نریختن منی !

    امام صادق علیه السّلام فرمودند :

    آمیزش بدون ریختن منی در پی آن باعث ایجاد سنگ مثانه می ‌شود. (۱)
    ☑️ @
    ? توجّه :

    آقایان !

    هرگز و هیچ وقت از خروج منی جلو گیری نکنید بلکه بگذارید آزادانه آن طور که خودش بیرون می ریزد تمام شود …

    ? منبع :

    ۱٫ یعنی خود داری کردن از بیرون آمدن منی با وجود هیجان شهوت.
    ۲٫ سفینه البحار : ج ۱، باب جمع.

    ? کانال اتاق خواب

  • نظرات بسته شده است.