درس های مهم از سرآشپزهای مشهور


درس های مهم از سرآشپزهای مشهور

 

برای کشف هر راز باید به آن فرصت بدهیم تا طی شود

 

اگر شما هم به اندازه‌ی ما از تماشای برنامه های خوش آب و رنگ آشپزی در تلویزیون یا به صورت آنلاین لذت می‌برید، حتما موافقید که موفقیت برنامه ای که می بینید ارتباط زیادی با سرآشپز آن برنامه دارد. سرآشپزهای موفق دنیا می‌توانند الگوی بسیار خوبی برای رسیدن ما به موفقیت باشند. ادامه این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا؟

 

سرآشپز شدن شاید به ظاهر کار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز وحتی راحتی به نظر برسد اما رسیدن به چنین رتبه‌ای سالها زحمت کشیدن و سختی دارد که می توان با پشت سر گذاشتن مصائب آن به چنین درجه ای هم رسید. در این راه پر فراز و نشیب درس های زیادی نهفته است که به ۱۰ تا از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

۱. اتفاقات خوب نیازمند زمان هستند

کشف هر راز، مسیری است که نیازمند صبور بودن است و باید به آن فرصت بدهیم تا طی شود. در این مسیر اوقاتی هم هستند که در آن ها شاهد هیچ تغییر و اتفاقی نیستید اما موجب انعطاف پذیری شما شده و در نهایت موفقیت شما را به همراه دارند. شاید روز به روز شاهد تغییر بودن سخت باشد اما هیچ چیز خوبی در یک شب اتفاق نمی افتد و این پیشرفت های گام به گام و کوچک هستند که مسیر منتهی به نتیجه دلخواه را شکل می‌دهند. کسانی که این موضوع را به خوبی دریافته‌اند شاید هنرمندان واقعی، معلم ها، پزشکان و ورزشکاران حرفه ای باشند؛ کسانی که تمام تلاششان را برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارند به کار گرفته اند.

 

۲. هرگز، هرگز، هرگز تسلیم نشوید

دنیای اطراف شما تغییر می‌کند و اطرافیان شما شاید ناخودآگاه روزی شما را به چشم رقیب ببینند یا دیگر تمایلی به کمک کردن به شما نداشته باشند. در چنین شرایطی تنها چیزی که کنترل آن را در دست خواهید داشت خود شما هستید. بنابراین تسلیم نشدن در مقابل چیزهایی که برای شما بالاترین اهمیت را دارند یک اقدام حیاتی است. سرآشپزهای حرفه ای مقاومند و بعد از تجربه شک، موانع و شکست های مالی نمی خواهند میدان را خالی کنند و همین سرسختی آن ها است که ثابت می کند اگر تسلیم نشوید، در بلندمدت به نتیجه خواهید رسید.

 

۳. به شم و غریزه خود اعتماد کنید

بزرگ ترین موانعی که با آن‌ها مواجه می‌شویم موانعی هستند که خودمان ایجاد می‌کنیم. شاید به این حرف اعتقاد نداشته باشید زیرا انسان هایی را دیده اید که از بهترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند و بهترین رزومه کاری را دارند اما باز هم در اولین روز حضورشان در محل کار جدید نسبت به خودشان دچار تردید هستند. در چنین شرایطی نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید نسبت به شما دچار تردید نشوند. سرآشپزهای حرفه ای هم وقتی برای کشف و یادگیری غذاهای جدید به سرزمین های دیگر سفر می کنند با اتکا به شم و غریزه شان است که در انتهای سفر، با دستِ پر برمی گردند.

 

۴. راه خودتان را پیدا کنید

رویای خودتان را بسازید. کسی باشید که شغل شایسته شما را که هنوز وجود ندارد خلق می کند یا کسی که از مسیر عادی و قابل پیش بینی منحرف می شود تا پا در مسیر مورد علاقه اش بگذارد. زمانی که این ادعا از چارچوب یک کلیشه یا چیزی که در کودکی به آن باور داشته اید بیرون بیاید، به زندگی شما معنا و جهت می هد. اگر شهامت کافی برای این کار را داشته باشید، ساختن راه خودتان ممکن و با ارزش خواهد بود.

 

سرآشپزها به خودشان اعتماد دارند و به روش خودشان کارشان را انجام می دهند

 

۵. موفقیت معمولا غیرمنتظره است

زندگی اصولا غیر قابل پیش‌بینی است، موفقیت نیز همین طور. ویژگی مشترک سرآشپزها، شگفتی آن ها هنگام موفقیت رستوران هایشان است. چیزی که شاید برای دیگران واضح باشد، گاهی برای خود ما غیرممکن به نظر می‌رسد. در واقع نمی شود به موفقیت به چشم یک دستاورد برنامه ریزی شده نگاه کرد اما جدیت در کار در بلند مدت شانس شما را برای موفق شدن افزایش می دهد.

 

۶. به خودتان خوبی کنید

«روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!» شاید شبیه حرف های انگیزشی باشد که روی چای کیسه ای می خوانید یا از توی آدامس بیرون می آورید، اما در هر مرحله ای از زندگی که هستید اهمیت این کلمات را دست‌کم نگیرید. یک روز سایه ی تمام سال هایی که احساس نا امنی، وحشت و نگرانی می کردید و به خودتان اعتماد نداشتید از روی زندگیتان کم می شود و به کسی که هستید افتخار خواهید کرد.

 

سرآشپزها به خودشان اعتماد دارند و به روش خودشان کارشان را انجام می دهند. زندگی شما ۱۰۰% مال شماست بنابراین عقیده و نظر دیگران نباید روی تصمیم شما درباره چیزهایی که شما را خوشحال می کند تاثیر داشته باشد.

 

۷. زیبایی در سادگی است

بله، غذا نیاز اولیه انسان برای زنده ماندن است. در روزگار طعم دهنده های مصنوعی و خوراکی های فرآوری شده بدون شک نصف چیزهایی که هر روز می‌خوریم خالص نیستند.

شاید فکرش را هم نکنید که لذیذترین غذاها را می توان از ترکیب سبزیجات با سس های سبک و ادویه جات به دست آورد. زندگی پیچیده است اما در پایان روز، تماشای زیبایی کار سختی نیست.

 

۸. از سختی ها استقبال کنید

پیشرفت کردن در هر زمینه ای سخت است اما کسب مهارت در خلق یک نوع غذای خاص، سالیان سال و به طور پیوسته برای کسی قابل تصور نیست. مثلا سرآشپزی که دهه ها برای ماهر شدن در درست کردن نودل در ژاپن وقت صرف می کند. بدون شک کسب مهارت مسیر سخت و پر زحمتی است اما پس از مدتی آسان می شود و ویژگی های آنچه در آینده سر راهتان قرار می گیرد را شکل می دهد.

 

۹. خطر کنید

این یکی از بزرگ ترین درس هایی است که هر بیننده ای می تواند از تماشای غذا درست کردن یک سرآشپز ماهر بگیرد. اگر ریسک نکنید آیا می توانید توانایی های خود را نمایش دهید؟ آیا امکان دارد یک سرآشپز ماهر شهامت ترکیب طعم ها و ایجاد یک طعم جدید را نداشته باشد؟ قاطعا می گوییم خیر. شاید خطر کردن برای چیزی که برایتان خیلی مهم است ترسناک باشد اما در طولانی مدت به طرز شگفت انگیزی رضایت بخش است.

 

۱۰. از انتظار کشیدن دست بردارید 

بهترین زمان برای دست کشیدن از انتظار همین حالاست. همه ی ما ترس ها و تردیدهایی داریم و سختی های امروز و رنج های گذشته تا حدودی تصور امروزی ما را شکل می دهند. اما این زندگی پر از فرصت هایی است که کافیست به آن ها اجازه ی ظهور دهید. مهم‌ این است که فرصت ها را با اراده ی قوی دریابید تا رویاها حقیقی شوند.

 

در یک کلاس نقاشی ساده ثبت نام کنید. همین امروز به باشگاه بروید یا سراغ دوستان و معلم هایی را بگیرید که به شما در درک رویاهایتان کمک می کنند. لازمه ی زندگی صبر و تعادل است اما برای رسیدن به هر جایی باید از یک جایی شروع کنید.

 

منبع : kalleh.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.