دانلود تحقیق با عنوان Windows MultiPoint Serve

دانلود تحقیق با عنوان Windows MultiPoint Serve

دانلود-تحقیق-با-عنوان-windows-multipoint-serveمشخصات فایل

عنوان: دانلود تحقیق با عنوان Windows MultiPoint Serve

قالب بندی: ورد

تعداد صفحات: ۳۳

محتویات

پیشگفتار

مقدمه ای بر Windows MultiPoint Server

سیستم میزبان

دستگاه های دسترسی

انتخاب سخت افزار

انتخاب یک سخت افزار گرافیکی

اتصال از طریق LAN

کاربران

ایستگاه های مستقیم و تصویری متصل

اتصال گرافیکی با استفاده از هاب USB

با استفاده از کانکتور LAN

گزینه های پیکربندی اضافی

مقایسه نوع ایستگاه

انتخاب سخت افزار برای MultiPoint Server

با استفاده از هاب اضافی

سیستم سرور چند با ایستگاه های زنجیر وار

کاربران، ایستگاه های، و کامپیوتر

زبان های پشتیبانی شده

و . . . .
منابع

قسمتی از متون

پیشگفتار

استفاده از شبکه در مراکز آموزشی و اماکنی که نیاز به مدیریت یکپارچه کاربران دارند، معمولا دشواری‌های خاص خود را دارد. اختلال در اجرای تنظیمات و تغییراتی که توسط کاربران اعمال می‌شود می‌تواند در کارایی شبکه موثر باشد ضمن اینکه بحث هزینه‌ها نیز یکی دیگر از محدودیت‌های موجود برای اجرای چنین شبکه‌هایی است.معمولا در مراکز آموزشی و همچنین کافی نت ها تهیه چندین سیستم کامپیوتری دشوار و مشمول هزینه ها بسیار گران میگردد

در این مقاله سعی گردیده است تا بتوان به صورت کامل Windows MultiPoint Serve را شرح داد تا بتوان در کاهش هزینه های شرکت های آموزشی و کافی نت ها تلاش نمود

باتشکر

گردآورنده

نسخه های Windows MultiPoint Server

2010 Windows MultiPoint Server
2011 Windows MultiPoint Server
2012 Windows MultiPoint Server
2016 Windows Server

مقدمه ای بر Windows MultiPoint Server :

این ویندوز از زیر مجموعه های ویندوز محبوب Windows Server میباشد که جهت راه اندازی در مراکز آموزشی و کافی نت ها جهت کاهش هزینه های خرید سیستم طراحی و پیاده سازی شده است

این سیستم‌عامل جدید قادر است به صورت همزمان روی ۲۰ سیستم رایانه‌ای با نمایشگرهای مجزا مورد استفاده قرار گیرد؛ در حالتی که هر یک از سیستم‌های مذکور به صورت جداگانه اطلاعات متفاوتی را نمایش دهند و توسط کاربران مختلف به گرفته شوند. این محصول جدید مایکروسافت برای سیستم‌های آموزش الکترونیک ارایده شده است و شرکت مذکور آن را متناسب با سیستم‌های آموزشی پیشرفته و گسترده می‌داند.

آزا شیناوی» مدیر آموزش مایکروسافت در منطقه خاورمیانه گفت: «به نظر من این یک فناوری جذاب و کاربردی محسوب می‌شود، زیرا این فناوری جدید دسترسی به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی را افزایش می‌دهد و ضمن کاهش هزینه، امکان افزایش بهره‌ورری از ابزارهای ارتباطی موجود در شبکه را بیشتر می‌کند. بر این اساس می‌توان گفت که فناوری جدید مایکروسافت می‌تواند ضمن کاهش سرمایه‌گذاری در بخش سخت‌افزاری سیستم‌های آموزشی، کارایی آنها را بیشتر کند. سرمایه‌گذاری روی این محصول و خرید این فناوری در نهایت می‌تواند سیستم آموزشی مجموعه را ارتقا دهد

شرکت مایکروسافت بر اساس بررسی خود اعلام کرد که فناوری MultiPoint Server[1] می‌تواند هزینه مربوط به فناوری‌های لازم در مراکز آموزشی را تا ۶۶ درصد کاهش دهد.

مایکروسافت در نیمه اول سال ۲۰۱۰ ایستگاه کاری مالتی پوینت را معرفی کرد که نسل جدیدی از ایستگاه‌های کاری تحت شبکه با نوآوری در فناوری USB[2] است. این شبکه‌ها معمولا بر اساس روش ریموت‌دسکتاپ اجرا می‌شوند به این معنی که دستگاه‌های کلاینت (یا گیرنده سرویس) به سرور متصل شده و از منابعی که روی سرور اجرا می‌شود، استفاده می‌کنند و این در حالی است که ایستگاه‌های کاری یا کلاینت‌ها نیازی به سخت‌افزار قدرتمند ندارند. به این روش Server Base[3] گفته می‌شود که وظایف اصلی برعهده سرور است و هر کاربر از طریق ریموت دسکتاپ با داشتن فضایی مستقل روی سرور کار خود را انجام می‌دهد. البته این روش چندان جدید نیست و پیش از این از طریق ترمینال‌های کاری انجام می‌شد اما استفاده از فناوری‌های جدید و بهبود کارایی و کیفیت شبکه به همراه کاهش جدی هزینه‌ها از مواردی است که در روش جدید مورد تاکید قرار می‌گیرد. به‌طوریکه گفته شده است برای راه‌اندازی یک شبکه کوچک با ۱۰ دستگاه کلاینت و یک سرور می‌توان تا ۷۰ درصد در هزینه خرید صرفه‌جویی کرد ضمن اینکه مصرف برق نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش خواهد داشت.

با این توضیحات مشخص می‌شود این شیوه برای شبکه‌های اداری و تجاری کوچک مانند آنچه در مدارس، کافی‌نت‌ها و یا کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار دارند روشی مطلوب است و توجیه اقتصادی بالایی خواهد داشت. از سوی دیگر با ورود این استاندارد، بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای کاربردی و آموزشی تحت شبکه مانند Netop School و نت‌ساپورت در حال ارایه نسخه‌های مخصوص سازگار با ویندوز مالتی پوینت سرور ۲۰۱۰ هستند.
نسخه فعلی مالتی‌پوینت سرور ۲۰۱۰ بر پایه ویندوز سرور ۲۰۰۸ قرار دارد و به اختصار WMS 2010 نامیده می‌شود. مهم‌ترین نکته در راه‌اندازی این نوع شبکه نیاز به یک هاب برای هر ایستگاه کاری است و دیگر نیازی به کیس و سخت‌افزارهای خاص ندارد. به این معنی که مانیتور، ماوس و کیبورد به این هاب متصل می‌شود و از این طریق می‌توان یک ایستگاه کاری را راه‌اندازی کرد. این هاب به سرور متصل می‌شود و کلیه موارد مورد نیاز از طریق سرور و به کمک این هاب در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین تنها محدودیت موجود برای راه‌اندازی این شبکه در بخش سخت‌افزار مخصوص آن قرار دارد که تنها یک هاب است و البته این هاب‌ها در ایران قابل دستیابی هستند و شرکت‌هایی مانند سیماوا این محصولات را عرضه می‌کنند.
شباهت‌های موجود بین مالتی‌پوینت سرور و روش قبلی که استفاده از ترمینال بود نسبتا زیاد است اما برخی مزایای ویژه برای مالتی‌پوینت سرور وجود دارد که آن‌را از سایر روش‌های مشابه مجزا می‌کند. به عنوان مثال در روش ترمینال ایستگاه‌های کاری از طریق شبکه به سرور متصل می‌شدند و زیرساخت لازم برای آن نسبتا هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند و این در حالی است که در روش مالتی‌پوینت یک کابل USB این ارتباط را برقرار می‌کند. مورد دیگر بحث بار پردازشی روی سرور است که می‌تواند کارکرد آن را با اختلال مواجه کند و پردازش فایل‌های تصویری و صوتی برای ۱۰ ایستگاه نیاز به توان بسیار بالایی دارد. هاب‌هایی که برای مالتی‌پوینت استفاده می‌شوند دارای تراشه گرافیکی و صوتی مستقل هستند و نیازی به پردازش داده‌ها توسط سرور ندارند. در این روش علاوه بر اینکه سرور دارای منابع آزاد برای سرویس‌دهی به کلاینت‌ها است ترافیک شبکه نیز کاهش پیدا می‌کند.
استفاده آسان از مالتی‌پوینت در مقابل ترمینال از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود که نیازی به نصب قطعات مختلف و تنظیمات ندارد. در مالتی‌پوینت تنها یک درایـور نصـب مـی‌شود و تنـظیمات مـرتبط با شبکه ماننـد آدرس‌هـای IP و سایـر سرویـس‌ها به صورت خــودکـار انـجـام خـواهـند شـد اما در روش ترمینال باید تمام این موارد به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد که نیاز به متخصص شبکه و اطلاعات فنی خواهد داشت.
وجود فضای شخصی و مستقل به همراه اکانت مجزا و تنظیمات مخصوص به خود از مواردی هستند که در مالتی‌پوینت بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرند. ضمن اینکه مدیریت کاربران توسط مدرس یا مدیر شبکه و همچنین امکان اشتراک فایل‌ها بین گروه کاربران و وجود فضای مستقل که دسترسی به منابع یک کاربر توسط دیگران را محدود می‌کند از امتیازات مالتی‌پوینت محسوب می‌شوند.
بودن ورودی هدست مستقل هر کاربر برای دسترسی به صدا و تصویر شخصی، نصب برنامه‌های کاربردی‌ و آموزشی روی سرور و استفاده مستقل هر کاربر مانند مجموعه مایکروسافت آفیس، ورود و خروج کابران به شبکه بدون تاثیر بر عملکرد سایرین، نصب و راه‌اندازی سخت‌افزار ، نرم افزار و مدیای شبکه بدون نیاز به اطلاعات فنی و وجود برنامه‌های جانبی و پشتیبانی مایکروسافت از دیگر مزایای این شیوه هستند.
مایکروسافت به منظور استفاده چندین کاربر به طور همزمان از یک کامپیوتر نرم افزاری به نام Multipoint Server 2010 را روانه بازار کرده است ، تبلیغات مایکروسافت برای این محصول به ویژه بر مفید بودن آن در محیط های آموزشی معطوف است .

این ویندوز چگونه کار میکند ؟

مفهوم ویندوز چند سرور آسان است.در سرار دنیا کاربران برای استفاده از سیستم کامپیوتری حتما باید یک سخت افزار کامپیوتری را بخرند.اما اگر کاربران نیاز به سیستم عاملی با قدرت های بیشتر باشند باید از سیستم عامل های سرور استفاده کنند.امام امروزه با استفاده از windows multipoint serverمی توانند با استفاده از یک سخت افزار تعداد ۲۰ کامپیوتر داشته باشند و این کار به راحتی صورت می پزیرد.

سیستم میزبان :

سیستم میزبان نیاز به یک پردازنده با معماری ۶۴ بیتی دارد تا قدرت کافی برای پردازش های لازم را داشته باشد.و ظرفیت کافی حافظه برای تعداد کاربران یعنی به ازای هر کاربر باید حد اقل ۲ گیگابایت رم را در اختیار داشت.در این سیستم هر کار بر میتواند به صورت مجزا دستور عمل های خود را اجرا کند بدون اینکه دستور عمل های دیگر دچار اختلال شود ولی باید حتما میزان منابع مورد استفاده سیستم میزبان کافی باشد شما میتوانید در جدول زیر سیستم مورد نیاز برای این ویندوز را مشاهده کنید

۱۵-۲۰
stations

۱۱-۱۴
stations

۷-۱۰
stations

۵-۶
stations

Up to 4
stations

Application scenario

CPU: 4C+MT or 6C1

RAM: 8 GB

CPU: 4C

RAM: 8GB

CPU: 4C1

RAM: 6GB

CPU: 2C

RAM: 4GB

CPU: 2C1

RAM: 2GB

Productivity

Office, Web browsing, line-of-business applications

CPU: 4C+MT or 6C

RAM: 8 GB

CPU: 4C+MT or 6C1

RAM: 8GB

CPU: 4C

RAM: 6GB

CPU: 2C

RAM: 4GB

CPU: 2C

RAM: 2GB

Mixed

Productivity plus: Occasional video use by some users

CPU: 4C+MT or 8C

RAM: 8 GB

Thin Client: RemoteFX3

USB video not recommended

CPU: 4C+MT or 6C

RAM: 8GB

CPU: 4C+MT or 6C

RAM: 6GB

CPU: 4C

RAM: 4GB

CPU: 2C

RAM: 2GB

Video intensive2

Productivity plus: Frequent video use by all users

1 2C = 2 cores, 4C = 4 cores, 6C = 6 cores, MT = Multi-threading. Processor speed should be at least 2.0 gigahertz (GHz).

2 Video testing was performed using 360p H.264 video at its native resolution.

3 RemoteFX, or equivalent technology for RDP, is required when 15 – ۲۰ remotely connected thin clients running full motion video within their

دستگاه های دسترسی :

دستگاه های دسترسی اتصال کامپیوتر میزبان به ایستگاه های فردی، اجازه می دهد که چند نفر برای به اشتراک گذاشتن همان کامپیوتر درحالی که در حال استفاده توسط چند کار بر است قادر میسازد.

سه نوع اتصال وجود دارد

اتصال مستقیم(با یک کارت گرافیک را به پشت کامپیوتر میزبان)
تصال USB (یک دستگاه دسترسی از طریق یک کابل USB به کامپیوتر میزبان متصل)
یا اتصال به شبکه(پایان ایستگاه کاربران اتصال از طریق شبکه، به جای اتصال فیزیکی به کامپیوتر میزبان)

شما میتوانید با سنجیدن نیاز خود یکی از این سه روش را برای استفاده از این سیستم استفاده نمایید تا فضای کلاس تدریس خود را با کم ترین هزینه راه اندازی کنید.

ایستگاه کاربر:

کاربران با استفاده از موس ، کیبورد ، مانیتور های خود به سیستم میزبان متصل میشوند.آنها با استفاده از حساب های کاربری که برایشان درست شده است میتوانند به اینترنت متصل شوند یا تصویری را مشاهده نمایند یا فیلم تماشا کنند همچنین میزبان میتواند سیستم آنهارا قفل نماید یا برای آنها پیامی ارسال کند یا اینکه سیستم آنهارا قفل کند

دانش آموزان میتوانند فایل های خود را برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارند یا در پوشه های شخصی خود فایل هارا ذخیره نمایند.حتی در این سیستم میتوان دو دانش آموز به صورت هم زمان از یک مانیتور با استفاده از تقسیم مانیتور استفاده کنند.

انتخاب سخت افزار:

پردازنده

Dual-core processor: Can support up to four stations.
Quad-core processor: Can support up to six.
Six-core processor: Can support up to 14 stations.
Quad-core processor with multithreading: Can support up to 20 stations.

با استفاده از این اطلاعات بهترین پردازنده را انتخاب کنید

قطعات سخت افزاری

هنگامی که شما از این سیستم استفاده میکنید باید قطعات خوبی هم مد نظر بگیرید.

Video hardware
MultiPoint Server station hardware
USB hubs
USB zero clients
Keyboards and mouse devices
Monitors
Peripheral devices
Audio devices, such as speakers and headphones
Microphones
USB mass storage devices

انتخاب یک سخت افزار گرافیکی:

سخت افزار گرافیکی که شما انتخاب میکنید باید قابلیت این را داشته باشد تا بتواند به تعداد مانیتور مورد نیاز شما متصل شود.

نکته مهم: باید درایوری نصب شود تا این ویندوز را پشتیبانی کند

کارت های گرافیک داخلی که با استفاده از PCI و یا یک رابط گذرگاه PCIe

کنترل ویدئو خارجی متصل شده توسط USB

انتخاب دستگاه های ایستگاه مشتری صفر-ویدیو متصل مستقیم یا USB :

یک ایستگاه چند سرور شامل یک هاب USB ایستگاه و یا مشتری صفر با یک صفحه کلید و ماوس متصل در، و یک مانیتور است که متصل به کامپیوتر میزبان یا به USB یک مشتری صفر است. دیگر دستگاه های جانبی می توان متصل به هاب ایستگاه و یا مشتری USB صفر، اما آنها لازم نیست برای ایجاد یک ایستگاه چند سرور. این دستگاه های جانبی دیگر در انتخاب دستگاه های جانبی ایستگاه های دیگر است.

دستگاه هایی که شما را انتخاب کنید برای ایجاد یک ایستگاه سرور چند باید حداقل الزامات برای کار با چند سرور را تامین کند.

ا نتخاب هاب USB

انتخاب USB مشتریان صفر

انتخاب صفحه کلید و ماوس به دستگاه های

انتخاب مانیتور

اتصال از طریق LAN [4]

هر مشتری LAN که می تواند به خدمات از راه دور دسکتاپ اتصال، با استفاده از راه دور دسکتاپ پروتکل ۵ یا بالاتر به سیستم متصل شود برای بهبود عملکرد ویدئو روی صفحه نمایش کامل، توصیه می کنیم که مشتری از RemoteFX استفاده کند شما میتوانید با استفاده از سیاست های خود تعیین کنید که کاربران از طریق LAN چه دسترسی هایی داشته باشند

کاربران

چندین نوع اتصال وجود دارد که در این مقاله به برسی آن می پردازیم اما بهتر است بدانید که بهترین نوع آن سیستم هایی است که گرافیک آنها به صورت مستقیم به سیستم متصل میشود

ایستگاه های اولیه و ایستگاه های استاندارد

تصویری متصل ایستگاه به عنوان ایستگاه اولیه تعریف شده است. ایستگاه باقی مانده به ایستگاه به عنوان استاندارد اشاره شده است ا یستگاه اولیه باید یک ایستگاه مستقیم ویدیو متصل می شود. پس از راه اندازی، شما می توانید ایستگاه اولیه مانند هر ایستگاه چند سرور دیگر استفاده کنید.

ایستگاه های مستقیم و تصویری متصل

در این نوع از ایستگاه ها هر کاربر باید با یک کانکتور تصویر به کارت گرافیک متصل شود و همچنین موس و کیبورد آن از طریق یک هاب به یکی از USB های سیستم متصل شود

شکل سیستم سرور ۱ چند با چهار ایستگاه مستقیم ویدئو متصل

اتصال گرافیکی با استفاده از هاب USB

در این نوع از سیستم میتوان ایستگاه هار را به یک هاب متصل کرد به صورت کامل یعنی تصویر مانیتور ها از طریق یک هاب USB انتقال پیدا کند این هاب میتواند USB یا PS2 باشد

با استفاده از کانکتور LAN

تین کلاینت ها و دسکتاپ های سنتی، لپ تاپ، یا کامپیوترهای تبلت، می توانید به کامپیوتر در حال اجرا چند سرور را از طریق شبکه های محلی (LAN) با استفاده از پروتکل از راه دور دسکتاپ (RDP) یا پروتکل اختصاصی و ارائه دهنده راه دور دسکتاپ پروتکل ارتباط برقرار کنند.

اگر شما مشتریان LAN موجود، چند سرور می تواند یک راه سریع و مقرون به صرفه به طور همزمان ارتقاء تمام کاربران خود را به یک تجربه ویندوز ۸ ارائه می کنند.

از دیدگاه استقرار و مدیریت، تفاوت های زیر وجود داشته باشد که شما با استفاده RDP-بیش-LAN متصل ایستگاه:

به فاصله اتصال فیزیکی USB نا محدود

بالقوه برای استفاده مجدد از سخت افزار کامپیوتر های قدیمی تر به عنوان ایستگاه های راحت تر به به تعداد بیشتری از ایستگاه. هر مشتری بر روی شبکه خود را به طور بالقوه می تواند به عنوان یک ایستگاه از راه دور استفاده می شود
۱- هیچ عیب یابی سخت افزار از طریق کنسول چند مدیریتی

۲- بدون قابلیت تقسیم صفحه نمایش.

۱ چند سرور

Universal Serial Bus2

3 برپایه سرور

[۴] Local Area Network

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.