خوراک رشته و عدس قالبی

خوراک رشته و عدس قالبی

خوراک رشته و عدس قالبی

 

پخت خوراک رشته و عدس,درست کردن خوراک رشته و عدس

پخت خوراک رشته و عدس قالبی

 

مواد لازم برای خوراک رشته و عدس قالبی :

عدس 150 گرم 
 سینه بوقلمون حبه ای خردکرده۳۵۰ گرم 
 نمک به میزان لازم
 زعفران حل کرده 1 قاشق چایخوری
پوست پرتقال یا پوست لیموی رنده کرده۱ قاشق چایخوری
کره۷۵ گرم
قیسی۱۰ تا ۱۲ عدد
کشمش۱۵۰ گرم
خرمای هسته گرفته۱۵۰ گرم
دارچین۱ قاشق چایخوری
ادویه پلوئییک دوم قاشق چایخوری
خلال نارنج شیرین کرده۳ قاشق سوپخوری
گردوی خردکرده۱۰۰ گرم
روغن مایع۲-۳ قاشق سوپخوری
رشته پلوئی۵۰۰ گرم

 

طرز تهیه خوراک رشته و عدس قالبی :

ابتدا عدس را بپزید. در ظرف مناسبی بوقلمون، نمک، نیمی از زعفران و پوست لیموی رنده کرده را با هم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شود. حالا مقداری از کره را در ماهیتابه مناسبی روی اجاق گرم کنید، بوقلمون را در آن تفت دهید، شعله را کم کنید، در ظرف را بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

 

قدری کره در تابه دیگری بریزید و قیسی‌ را همراه با زعفران باقیمانده تفت دهید. بعد کشمش و خرما را نیز جداگانه همراه با دارچین و ادویه تفت دهید. اینک بوقلمون، قیسی، کشمش، خرما، خلال نارنج و گردو را مخلوط نمائید. در این مرحله، در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی حرارت به جوش آورید، نمک و روغن مایع را بیفزائید و پس از آن رشته‌ و عدس را بریزید.

 

آن را آبکش کنید و مقداری آب روی آن بریزید. حالا کف و دیواره ظرف نسوز مناسبی را با مقداری کره چرب کنید، نیمی از عدس و رشته ها را کف ظرف بریزید، مخلوط فراهم کرده را روی عدس و رشته بدهید. سپس بقیه رشته‌ و عدس را بریزید و روی آن را با فویل بپوشانید.

 

در صورت لزوم، کمی کره روی رشته ها بریزید. اکنون ظرف را در فر، با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد بگذارید و خوراک را به مدت نیم ساعت بپزید. آنگاه در ظرف مناسبی برگردانید و اطراف آن را با خرما و قیسی تزئین نمائید.

 

منبع : shooroshirin.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.