حجت‌الاسلام قرائتی از آقای دوربینی عذر خواهی کرد، عصبانی شدن قرائتی

عصبانی شدن قرائتی

حجت‌الاسلام قرائتی از آقای دوربینی در برنامه تلویزیونی معذرت خواست

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نوع برخورد خود با حسین نمازی (آقای دوربینی) گفت: روز جمعه گذشته بر اثر خستگی زیاد ناشی از چند برنامه در نقاط مختلف تهران، صحنه‌ای به وجود آمد که موجب ناراحتی مخاطبان شد که ای کاش آن صحبت‎ها را با لحن دیگری بیان می‌کردم.

وی در ادامه بیان کرد: در زمین دنبال فرشته و معصوم نگردید. به هر حال انسان در هر درجه‌ای که باشد، خطا می‌کند. ابتدا از خداوند و بعد از ایشان (حسین نمازی) که مخاطب من بودند، عذرخواهی می‌کنم.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان خاطره‌ای از فعالیت خود در نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: زمانی نماینده امام خمینی (ره) در نهضت سوادآموزی بودم که به فردی سپردم مرا برای نماز صبح بیدار کند؛ ایشان تعجب کرد. من گفتم بنده نماینده امام خمینی (ره) هستم، نه نماینده خواب و بیداری‌ام. به هر حال حرکتی از من سر زد که همین جا ابتدا از خدا و آقای نمازی و بعد از همه کسانی که در این سال‌ها ممکن است ناراحتشان کرده‌ باشم؛ عذرخواهی می‌کنم.

محسن قرائتی (زادهٔ ۱۳۲۴ در کاشان) مسئولیت نهاد «ستاد اقامه نماز» را بر عهده دارد. وی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به «نمایندگی ولی فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد و سپس ریاست این سازمان را نیز بر عهده گرفت که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ داشت. وی در زمینه تفسیر قرآن به سبک مخصوص به خود فعالیت دارد.

در زمان حکومت رضا پهلوی، پدر بزرگ وی جلسات قرائت قرآن را در خانه‌های مردم کاشان تشکیل می‌داد و پس از او پدرش برگزاری این جلسات را در مساجد و تکایا ادامه داد و لذا خانوادهٔ آنها به «قرائتی» مشهور شد.

قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله شیخ علی نجفی شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر ناصر مکارم شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.

 

منبع: www.yjc.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.