تحقیق در مورد پرورش شتر در مناطق

تحقیق در مورد پرورش شتر در مناطق

تحقیق-در-مورد-پرورش-شتر-در-مناطقلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏پرورش شتر در مناطق
‏گفته می‌شود بیش از ‏۷۵‏ درصد از شترهای جهان در کشورهای اسلامی ‏پرورش داده می‌شوند و این درحالی است که ایران از نظر پرورش شتر در دنیا مقام بیستم ‏و در آسیا رتبه هفتم را دارد.
‏شتر یکی از حیواناتی است که از میلیون‌ها سال پیش خود را با ‏مناطق خشک و کویری تطبیق داده و پرورش شتر یکی از مشاغل کویرنشینان به حساب آمده که ‏با احیای آن می‌توان علاوه بر تامین گوشت و شیر کویرنشینان برای این قشر محروم ‏ایجاد کار و اشتغال‌زایی کرد.
‏آنچه از گفته‌های متولیان و دست‌اندرکاران پرورش شتر در سال‌های ‏گذشته برمی‌آید این است که متاسفانه پرورش شتر نیز همچون برخی محصولات کشاورزی و ‏دامی در کشور مظلوم واقع شده و مزیت‌های پرورش این حیوان از نظر دور مانده است ‏به‌طوری‌که دکتر مجتبی نوروزی چندی پیش گفته بود عدم توجه کافی نهادهای دولتی و ‏غیردولتی سبب شده است که پرورش شتر در کشور در حاشیه قرار گیرد.
‏نوروزی معتقد است: ذائقه مردم در ترجیح گوشت نشخوارکنندگان ‏کوچک، ‌عدم استفاده از گوشت شتر در صنایع کنسروسازی و صنایع گوشتی، عدم بهره‌وری ‏صحیح و کار‌آمد از شیر شتر، نظام سنتی شترداری و چرای آزاد شتر در بیابان‌های کشور ‏از عوامل ر‏وند کند توسعه شترداری در کشور محسوب می‌شود.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.