تحقیق در مورد مکتب آکه ایسم

تحقیق در مورد مکتب آکه ایسم

تحقیق-در-مورد-مکتب-آکه-ایسملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏مقدمه
‏آکه ایسم ( Acemeisme‏ ) ‏مرکب از کلمه (acme ‏)‏است که از واژه یونانی akm‏ به معنای کمال‏,‏ رفعت و اوج ریشه گرفته است ‏و ایسم ‏(Isme‏) آخر آن هم نشانگر وجود ‏یک مکتب است .و به نهضتی اطلاغ میشود که درسال های ۱۹۱۲ الی ۱۹۱۴ در سن پترزبورگ با گردهم آمدن شش شاعر به وجود آمد ‏.
‏این شاعران عبارتند بودند از ‏نیکلای گومیلف Nikola Goumilev ‏ و ‏(‏۱۸۸۶-۱۹۲۱‏)‏ ‏,‏ و همرش ‏ـ آنا آخماتوا Anna Akhmatova ‏ (۱۸۸۹-۱۹۶۶) ,‏سرگی گورودتسکی S.Gorodetki‏ (‏۱۸۸۴-۱۹۶۷) ‏, ‏اوسیپ ماندلشتام‏ Ossip Mandelstam‏ ‏(۱۸۹۱-۱۹۳۸ ) ‏و دو شاعر دیگر .در سال ۱۹۱۱ گومیلف شاعرانی را که می خواهند از قید رهبری ‏(( وایوانف )) شاعر سمبولیست رها شوند دور خود جمع می کند و یک ‏(( کارگاه شاعران )) تشکیل‏ ‏می دهد ‏که چاپخانه و موسسه نشر نیز در کنار خود دارد و جلسات منظم شاعران در کاباره (( سگ ولگرد)) تشکیل می شود . سپس اعضاء مشهورتر این کارگاه که نامشان در بالا آمده ‏, عنوان ((آکمه ایست ))‏ ‏به خود می دهند و مبارزه با عرفان سمبولیم را آغاز می کنند ‏.‏سه بیانه برای آکمه ایسم نوشته می شود ‏که دو بیانه اولی از گومیلف و گورودتسکی است ‏که در ژانویه ۱۹‏۱۳ در شماره اول مجله آپولون منتش‏ر میشود , ‏اما بیانه سوم ‏را که عنوان آن ‏سحر گاه آکمه ایسم ‏(Utro Akmeizma‏)‏ ‏است, ‏اوسیپ ماندلشتام نوشته است ‏که مقاله ای سنگین و ظریف است ‏و انتشار آن به عنوان‏ بیانه برای عامه مردم انکان پیدا نمی کند . ‏این مقاله سرانجام , شش سال بعد یعنی در سال ۱۹۱۹ منتشر می شود . ‏برای آکمه ایست ها اثر هنری صد درصد به دنیای محسوس تعلق دارد ‏که باید آ‏ن را دوست داشت ‏و به ویژه موجودیت شگرف آن , یعنی موجود انسانی و واقعیت های درونی او را ( آخماتوا ) , آثار برجسته فرهنگ جهانی ‏را , شهرها و کلیساهای جامع را ( ماندلشتام) گیاهان و گل و حیوانات وحشی و کاشفان شجاع را ‏( گومیلف ) ‏ , نیروهای طبیع‏ت را ( گورودتسکی ) ‏ . گورودتسکی معتقد بود ‏که باید اسم نهضت را (( آدامیسم ))‏ Adamisme‏ ‏( به معنی برداشت محکم و مردانه از زندگی ‏گذاشت . ‏ماندلشتام عقیده داشت که باید در بوطیقای آکمه ایستی ‏جایگاه اصلی را به کلمه داد : کلمه ‏–‏ تصور ,‏ کلمه ‏–‏ صدا , کلمه ‏–‏ معنی . اندیشه های آکمه ایستی نخست در نامه هایی در باب شعر روسی از گومیلف بیان شد‏ که از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۴ در مجله ‏آپولون منتشر شدند و نیز در مقاله ای از او تحت عنوان ((کالبد شکافی شعر )) ‏(۱۹۲۱ ) ,و بالاخره در سلسه مقالاتی که ‏ماندلشام بعد از جنگ نوشت و در سال ۱۹۲۸ در مجموعه ای گرد آوری شد .
‏آکمه ایسم نوعی انقلاب در سلیقه است ‏: در برابر سمبولیسم آلمانی ‏, از زیبائی فرانسوی , وضوح لاتینی و شجاعت انگلیسی دفاع می کند‏ .

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.